بازگشت آلودگی به هوای شهرهای بزرگ از جمعه

کدخبر: ۳۹۱۸۴۸
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه ۲۳ بهمن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با بهبود نسبی کیفیت هوا مواجه هستیم و مجددا از جمعه کیفیت هوا در شهرهای صنعتی به نسبت کاهش می‌یابد.
بازگشت آلودگی به هوای شهرهای بزرگ از جمعه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی آرام و آسمانی صاف داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز مرکز و شرق خلیج‌فارس نسبتاً مواج است. 

امروز و فردا هوای کلان‌شهرها آلوده است

وی افزود: از امروز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ تا بعدازظهر چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۲ افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در تهران، کرج، مشهد، تبریز و اصفهان پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در برخی مناطق در کلان شهرهای مذکور، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد.

اصغری تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، در دستور کار باشد، احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها نیز مورد توجه قرار گیرد.

 کاهش موقت آلودگی هوای شهرهای صنعتی در روز ۲۳ بهمن

وی ادامه داد: در روز پنج‌شنبه ۲۳ بهمن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با بهبود نسبی کیفیت هوا مواجه هستیم. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۲۳ بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت و این شرایط روز جمعه ۲۴ بهمن در البرز شرقی و برخی نقاط شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. 

 آلودگی مجدد هوای کلان‌شهرها از جمعه ۲۴ بهمن

اصغری اظهار داشت: مجدداً روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی به نسبت کاهش می‌یابد.

  آسمان‌ صافِ پایتخت در روزهای آینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری، در برخی ساعات همراه با غبار محلی و در بعدازظهر نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۶ درجه خواهد بود و روزهای جمعه و شنبه نیز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی خواهد بود. 

اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید