هشدار سازمان نظام پزشکی: موج جدید کرونا؛ احتمال کمبود ظرفیت آی‌سی‌یو در روزهای آینده

کدخبر: ۳۹۲۹۸۱
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در توئیتی نوشت: افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد و «آی سی یو»ها در حال پر شدن است، علت اصلی آن هم رعایت نکردن اصول بهداشتی است.
هشدار سازمان نظام پزشکی:  موج جدید کرونا؛ احتمال کمبود ظرفیت آی‌سی‌یو در روزهای آینده

به گزارش اقتصادنیوز حسین کرمانپور در این توییت تصریح کرد:‌ شروع شد. اورژانس دوتا، بخش ۲۶ نفر و آی سی یو هم در حال پرشدن. علت: با هم رفته بودیم بیرون. علت: جلسه بودیم، ماسک رو برداشتیم چای بخوریم. علت: صبح جمعه دوستم اصرار کرد بیا دعای ندبه. علت: همه چیز را تا الان رعایت کردیم، سری به مادر زدیم. این طور شد، مادر الان آی سی یو هست.

همزمان با هشدار سازمان نظام پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت نیز در روزهای اخیر از آغاز نشانه های خیر چهارم کرونا در ایران خبر و هشدار می دهند. سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور را تایید کرد و گفت: در ابتدای گردنه پر التهاب خیز چهارم بیماری کرونا هستیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: هفته گذشته موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا منجر به فوت یک بانوی ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی تهران شد. این خانم سابقه سفر به هیچ جای دنیا نداشت. همچنین دو روز قبل اطلاع دادند یک هموطن ۴۸ ساله که دامدار یا کشاورز بود، در آبیک دچار مشکل شده بود و بعد او را به بیمارستان هشتگرد بردند و در همان جا فوت کرد. بر اساس بررسی‌ها، این فرد به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا بود و با رصد اطرافیان او، به موارد مثبت رسیده‌ایم و کل منطقه را قرنطینه کردیم. بیمارستانی که بستری بود را هم به طور کامل تحت پوشش تست‌های متفاوت قرار دادیم. همچنین در شهرستان‌های مجاور شیوه‌های محدودیت جدیدی اعمال شد.

وی گفت: ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده و باید فکر کنیم زیر پوست هر شهر، روستا و خانواده‌ای می‌توان این ویروس را پیدا کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز شنبه با اعلام وضعیت جدید رنگ بندی شهرهای کشور از نظر شیوع همه گیری کرونا اعلام کرد: پس از مدتی که هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداشتیم از روز شنبه نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور روند صعودی به خود گرفته و متاسفانه در هفته جاری شاهد ایجاد وضعیت قرمز در ۹ شهرستان استان خوزستان شامل شهرستان‌های اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر، کارون، دشت آزادگان و هویزه هستیم.

هفته گذشته مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با خبرنگار ایرنا گفته بود: روند افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ دوباره در کشور افزایشی و صعودی شده و با ادامه این روند حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ و میر کرونا در کشور خواهیم بود.

به گفته او، با ادامه این روند حدود دو هفته آینده موارد بستری در بیمارستان افزایش می یابد و دو هفته بعد از آن نیز موارد مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور افزایش می یابد.

وزیر بهداشت نیز پیش بینی کرده است: در صورتی که خیز چهارم کرونا رخ دهد، امواج آن سهمگین تر از اوج های قبلی کرونا در ایران خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید