پوست شیر، بهترین فیلمنامه تلویزیونی شد

کدخبر: ۶۰۱۳۲۹
بیست و دومین مراسم سینمایی، تلویزیونی دنیای تصویر شنبه شب با حضور جمعی از سینماگران در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس برگزار شد و جایزه بهترین فیلمنامه سریال به پوست شیر رسید.
پوست شیر، بهترین فیلمنامه تلویزیونی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  اجرای این مراسم را که با بیش از یک ساعت تاخیر برگزار شد محمدرضا علیمردانی بر عهده داشت.

در ابتدای مراسم بیست‌ودومین جشن حافظ رضا یزدانی روی صحنه آمد و گفت: علی معلم روزی وصیتی کرد و گفت می‌خواهم هر سال یکی از اشعار حافظ را در این مراسم بخوانی و من هم انجام وظیفه می‌کنم.

او در ادامه قطعه‌ای از حافظ را اجرا کرد.

در ادامه این مراسم از بهزاد فراهانی به پاس یک عمر فعالیت هنری تجلیل شد و محمد رحمانیان کارگردان تئاتر، آذر معماریان و شقایق فراهانی روی صحنه حاضر شدند تا از این هنرمند تجلیل کنند.

در ادامه محمد رحمانیان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: حالا که نام بهزاد فراهانی در میان است باید درباره شصت سال فعالیت او حرف بزنم.

وی افزود: او به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان اگر در این عرصه نبود بسیاری از آثار درخشان مثل «سفر سنگ» شکل نمی‌گرفت. او گروه بیسیم نجف آباد را تشکیل داد و بازیگران بزرگی چون پرویز پرستویی را وارد این هنر کرد. نمی‌شود از تئاتر ایران حرف زدن و نامی از افرادی چون فراهانی به میان نیاورد. بیش از سی سال است که با یکدیگر کار می‌کنیم و من به جای تمام شاگردان بهزاد فراهانی اینجا هستم

بهزاد فراهانی نیز طی سخنانی گفت: برای اولین بار در عمرم به خودم حسادت کردم. از همگی سپاسگزارم. خیلی فکر کردم که روی سن چه بگویم و چند بیتی از غزل حافظ را هدیه می‌کنم.

وی افزود: دو سالی که در دانشکده در کنار علی معلم بودم، در کلاسی بودیم که افراد آن درس از بزرگان هنر امروز هستند. زمانی که علی معلم سر کلاس بود، وزن کلاس تغییر کرده و به سمت اندیشه و تفکر می‌رفت و در چالشی ژرف قرار می‌گرفتیم. علی معلم بسیار راستگو و شجاع بود. به خاطر دارم در تحلیل متن‌های کلاسی، علی معلم نقش اصلی را داشت و بسیار خوب قصه را کالبد شکافی می‌کرد. علی معلم پاک و منزه بود و اهل محافظه کاری نبود. خوشحالم که از این جشن من هم بهره‌ای دارم. 

در ادامه امید معلم (دبیر بیست‌ودومین جشن دنیای تصویر) روی صحنه حاضر شد و گفت: من تصور می‌کنم بیش از هر زمانی نیاز داریم در کنار یکدیگر باشیم، شاید صاحبان قدرت این نیاز را احساس نکنند که مهمترین رکن یک جامعه فرهنگ است و بدون آن زنده نخواهیم بود، اهالی هنر از کلیت یک جامعه پاسداشت و نگهداری می‌کنند.

وی افزود: هر آنچه که در مراسم حافظ می‌بینید حاصل داوری حرفه‌ای است. هیچگاه با مجموعه‌های تلویزیونی با سیاست برخورد نکردیم و اگر مجموعه‌ای در لیست نیست یعنی اشکالاتی وجود داشته است. نمی‌توان ایران را بدون مردم و هنرمندان تصور کرد. اینجا سرزمین ما است و دارای بزرگان زیادی از حافظ تا مولانا است. در این سرزمین نباید با آدم‌ها برخورد چکشی صورت گیرد. از نگاه ما داوران، آنچه که نقطه قوت هر مجموعه‌ای است، اولویت است. اگر برخی در بین نامزدها نیستند، باید به خود رجوع کنند.

معلم در پایان تاکید کرد: ما به جز همدیگر چیزی نداریم و نیاز داریم در کنار هم متحد باشیم، در غیر اینصورت به هیچ نقطه روشنی نخواهیم رسید. هر کس به مردم خدمت می‌کند توفیق الهی نصیب او شده و باید بداند در سرزمین بزرگی خدمت می‌کند. از خداوند می‌خواهم حال ایران ما روز به روز بهتر شود و کینه ورزی از میان برود.

در ادامه جوایز بخش مستند و فیلم کوتاه بیست‌ودومین جشن دنیای تصویر اهدا شد.

جایزه بهترین مستند: سیاوش صفاریان‌پور، مستند «کاپیتان من»

جایزه بهترین فیلم کوتاه: صمد علیزاده، فیلم کوتاه «سیزده سالگی»

سپس علی زند‌وکیلی روی صحنه حاضر شد و قطعاتی اجرا کرد.

در ادامه این مراسم جوایز بخش تلویزیون اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر زن کمدی: رویا افشار «آنتن»

جایزه بهترین فیلمنامه سریال تلویزیونی: رضا بهاروند و جمشید محمودی، «پوست شیر»

بهترین ترانه تیتراژ سریال: علیرضا قربانی برای اجرای ترانه «بی‌گناه» از سریال «بی‌گناه»

محسن چاوشی، برای ترانه «رهایم کن»، از سریال «رهایم کن»

جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی: مهران غفوریان، «نیسان آبی»

جایزه بهترین بازیگر زن درام: هدی زین‌العابدین، «رهایم کن»

جایزه بهترین بازیگر مرد درام: علیرضا کمالی، «پوست شیر»

سریال برگزیده در محصولات تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی سال ۱۴۰۰: «خاتون»، تینا پاکروان

طبق توضیح هیئت داوران؛ به پاس تلاش خلاقانه برای آفرینش اثری تحسین‌برانگیز در راستای احیای هویت ملی و ارتقای معیارهای کمّی و کیفی تولید در شبکه نمایش خانگی، در بیست‌و‌دومین مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر، تندیس حافظ مجموعه برگزیده در میان تولیدات سال ۱۴۰۰ این جایزه به تینا پاکروان برای نگارش و کارگردانی مجموعه نمایش خانگی «خاتون» اهدا شد.

جایزه بهترین چهره تلویزیونی: عادل فردوسی پور برای مجموعه «فوتبال۳۶۰»

جایزه بهترین کارگردانی سریال تلویزیونی: نیما جاویدی برای سریال«آکتور» و جمشید محمودی برای سریال «پوست شیر»

جایزه بهترین سریال تلویزیونی و پلتفرم‌های استریم آنلاین: نوید محمودی، «پوست شیر»

در ادامه این مراسم جوایز بخش سینما به شرح زیر اهدا شد:

جایزه نشان عباس کیارستمی: علی بهراد برای فیلم «تصور»

برنده جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری: امیر حسین قدسی برای «بی همه چیز»

برنده بهترین تدوین: عماد خدابخش برای فیلم «بی همه چیز»

برنده بهترین فیلمبرداری: وحید ابراهیمی برای فیلم «موقعیت مهدی»

برنده بهترین موسیقی: حسین علیزاده برای فیلم «آتابای»

برنده جایزه دستاورد فردی ویژه: هادی حجازی فر به پاس مجموعه فعالیت‌های اخیر.

طبق اعلام هیئت داوران این جایزه به پاس تلاش خلاقانه و حضور موثر در آثار متفاوت و جان‌بخشیدن به نقش‌های گوناگون، نگارش فیلمنامه‌ مبتنی بر درک درست از درام و شخصیت‌پردازی و اجرای چشم‌گیر اثری پیرامون یک شخصیت ملی، به هادی‌حجازی‌فر اهدا شد.

برنده بهترین فیلمنامه: امیدشمس،علی سرآهنگ و بهمن ارک برای نگارش فیلمنامه «ملاقات خصوصی»

برنده جایزه ویژه هیئت داوران: ارسلان امیری برای «زالاوا»

برنده بهترین بازیگر زن: الناز شاکردوست برای فیلم «تی تی» و صدف اسپبهدی برای فیلم «علفزار»

برنده بهترین بازیگر مرد: پژمان جمشیدی برای فیلم «علفزار» و بهرام افشاری برای فیلم «فسیل»

برنده بهترین کارگردانی: آیدا پناهنده برای فیلم «تی تی»

برنده جایزه بهترین فیلم: امیر بنان برای تهیه‌کنندگی فیلم «ملاقات خصوصی»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید