شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور اعلام شد

کدخبر: ۶۳۶۵۰۸
اقتصادنیوز: دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی سازمان غذا و دارو شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور اعلام کرد.
شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نازیلا یوسفی با اشاره به استفاده‌ حداکثری از نظرات تخصصی و کارشناسی در فرآیند ورود داروها به فهرست دارویی کشور گفت: هم افزایی متخصصان برای معرفی مولکول‌های جدید مناسب به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۱۷ کمیته بالینی با حضور پزشکان، متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در زمینه های مختلف ازجمله گوارش، اورولوژی، نفرولوژی، عفونی، درد، مراقبتهای ویژه، زنان و زایمان، پوست، روماتولوژی، هماتولوژی و آنکولوژی، ریه، غدد، مغز و اعصاب انجام شد.                                     

خبر مرتبط
این استان مجهز به انبار ویژه داروهای نایاب شد

اقتصادنیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: انباری ویژه تأمین داروهای نایاب و کمیاب که نیاز به مصرف آنها در موارد خاص پیدا می‌شود، در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری ۱۷ کمیته اقتصاد دارو با متخصصان و اعضای هیات علمی اقتصاد و مدیریت دارو خبر داد و افزود: با بررسی دقیق ابعاد مختلف داروهای پیشنهادی به دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین، داروهایی وارد فهرست دارویی کشور شدند.

یوسفی در پایان گفت: این داروها باید علاوه بر داشتن تاییدیه های معتبر بین المللی، دارای مزیت درمانی در نظام سلامت ایران و با قیمتی هزینه اثربخش به نظام دارویی کشور پیشنهاد شده باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید