در سال 1360 مطرح شد

هاشمی‌رفسنجانی: اسلام تجمع ثروت را موجب بدبختی می‌داند!

کدخبر: ۳۸۹۲۵۵
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در دهم بهمن 1360 متن خطبه‌های نمازجمعه تهران به امامت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد.
هاشمی‌رفسنجانی: اسلام تجمع ثروت را موجب بدبختی می‌داند!

به گزارش اقتصادنیوز مرحوم هاشمی رفسنجانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به زیان‌های فقر و ثروت در جامعه، هدف برنامه‌های اقتصادی اسلام را تشریح کرد. وی ابتدا با اشاره به روایاتی از رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امام جعفر صادق (ع)‌ زیان‌های ناشی از فقر را برشمرد و گفت: تجربه نیز نشان می‌دهد که ملت‌های فقیر به‌خاطر فقرشان، استعدادها و امکانات فراوانی را از دست می‌دهند.

رئیس وقت مجلس افزود: مکتب اخلاق اسلام و معارف سازنده اسلام ثروت بیش از حد را نیز برای انسان خطرناک می‌داند، زیرا تکاثر ثروت و امکانات فوق‌العاده شهوت و لذت در انسان را ایجاد می‌کند و انسانی که در محاصره شهوت خواسته‌های زیاده از حد قرار گیرد، همگی راه‌ها و فضایل بر او بسته می‌شود جز راه فهم.

از نظر اسلام این است که انسانی که دچار تورم امکانات مادی می‌شود از حد تعادل خارج شده و به سراشیب سقوط می‌افتد. امام جمعه موقت تهران افزود: هدف اسلام در برنامه‌های اقتصادی این است که از دو قطبی شدن مردم در جامعه و دنیا جلوگیری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید