اطلاعات خبرداد

مذاکرات ایران برای خرید «کنکورد» آغاز شد

کدخبر: ۳۹۳۹۷۹
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در آخرین روز بهمن 1350 از مذاکرات جدید هما و فرانسه خبر داد.
مذاکرات ایران برای خرید «کنکورد» آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: مذاکرات ایران و کمپانی هواپیماسازی انگلستان «بریتیش ایرکرافت کورپوریشن» با هدف خرید دو یا سه فروند هواپیمای «کنکورد سوپرسونیک» امروز با ورود یک هیات پنج نفری از کمپانی انگلیس به تهران آغاز شد و همزمان با ورود این هیات در محافل آگاه و نزدیک به فعالیت‌های هواپیمایی ملی ایران فاش شد که «هما» شبکه پروازهای بین‌المللی خود را به اقیانوس اطلس، خاور دور، استرالیا و آفریقا طی پنج سال آینده گسترش خواهد داد.

یک مقام هواپیمایی تایید کرد که میان مذاکرات مربوط به خرید هواپیماهای جدید و گسترش شبکه‌های پرواز «هما» رابطه مستقیم وجود دارد. او در توضیح بیشتر در این مورد گفت: شبکه پروازهای «هما» تا سه سال آینده، ایالات‌متحده و تا پنج سال دیگر مراکز خاور دور و استرالیا از جمله جمهوری خلق چین را در بر خواهد گرفت.

هیات انگلیسی طی اقامت سه روزه در تهران کمیته‌ای از کارشناسان ایرانی صنعت هواپیمایی مرکب از نمایندگان نیروی هوایی شاهنشاهی، هواپیمایی کشوری و «هما» را با حقایق مربوط به کنکورد آشنا می‌کند.

این اطلاعات کمیته مذکور را در تهیه گزارشی برای تسلیم به مقامات عالیه برای اخذ تصمیم نهایی به خرید کنکورد یاری خواهد کرد.

تاکنون 16 شرکت هواپیمایی بین‌المللی جمعا 74 فروند از هواپیماهای مذکور را به کمپانی‌های سازنده انگلیسی و فرانسوی با حق انصراف از خرید نهایی سفارش داده‌اند و سفارش «هما» نیز توام با حق انصراف نهایی از خرید خواهد بود، ممکن است ایران از کمپانی‌ سازنده انگلیسی بخواهد که سفارش را زودتر از موعد مقرر تحویل دهد.

نخستین نمونه‌های کنکورد برای استفاده در خطوط هواپیمایی مسافربری در تابستان 1353 به بازار خواهد آمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید