نیم‌قرن با اقتصاد ایران؛یازدهم فروردین

بانک مشترک «اکو» تاسیس می‌شود

کدخبر: ۴۰۲۳۵۴
اقتصادنیوز : مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات 11فروردین در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است
بانک مشترک «اکو» تاسیس می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز ، تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است.

11 فروردین 1371؛ بانک مشترک «اکو» تاسیس می‌شود

چارچوب تاسیس بانک مشترک «اکو» بین سه کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و ترکیه در اجلاس دو روزه روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو «اکو» در شهر کراچی پاکستان موردتوافق قرار گرفت.

دکتر عادلی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: این بانک با اعتبار 320 میلیون دلار تشکیل می‌شود و سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه به‌طور مساوی سهامدار این بانک خواهند بود.

وی در زمینه فعالیت این بانک گفت: بانک مشترک «اکو» که تحت‌عنوان بانک تجارت و توسعه عمل می‌کند به کلیه مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌هایی که از نظر اقتصادی سودآور هستند، سرویس خواهد داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن اساسنامه تاسیس این بانک، جزئیات آن برای اعضای جدید اکو برای حضور آنها در این بانک برای آنها فرستاده می‌شود.

به گفته عادلی، سهامداران این بانک، موسسات مالی و بانکی سه کشور خواهند بود و در آن حداکثر کارآیی و استانداردهای بین‌المللی و سودآوری مدنظر قرار می‌گیرد و همچنین تاسیس این بانک، اولین کار جدی و عملی در جهت اجرای برنامه‌های «اکو» است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید