نوامبر ۱۹۱۱

سالروز تولد خودروسازی شورولت

کدخبر: ۴۵۲۰۸۰
اقتصادنیوز: نشریه«قطعات خودرو» در مطلبی کوتا به سالروز تاسیس کارخانه شورولت پرداخته است.
سالروز تولد خودروسازی شورولت

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: لوئی شورلت[شورولت]، اتومبیلران و مهندس خودرو، روز سوم نوامبر سال 1911 کمپانی خودروی شورلت موتور را تأسیس کرد. او برادرش آرتور، و ویلیام سی دورانت و چهار سرمایه‌گذار را هم در کنارش داشت.

اگرچه اولین نمونۀ شورلت مدل سی ماه‌ها قبل از تأسیس شرکت آماده شده بود، اولین تولید واقعی سال ۱۹۱۳ در نمایشگاه خودروی نیویورک به بازار معرفی شد. هیچ مدلی برای دو سال اول از شورلت موجود نیست و فقط یک پیش‌تولید تا ۱۹۱۲ به نتیجه رسیده بود.

دورانت که از مدیران اخراجی جنرال موتورز بود، از شورلت برای دستیابی مجدد به جنرال موتورز استفاده کرد و از همین طریق سال ۱۹۱۸ به ادغام معکوس دست پیدا کرد. با این اتفاق خودش هم به ریاست جنرال موتورز رسید. سال ۱۹۱۹ که دورانت مجدداً از جنرال موتورز بیرون آمد، آلفرد اسلون با اصل «یک خودرو برای هر جیب و هدف» برند شورلت را به دست گرفت. شورلت با این دست‌فرمان، در مسیر فروش خودروهای جریان اصلی به عنوان پیشروترین بخش جنرال موتورز پیش رفت. شورلت به رقابت با فورد مدلی تی هم وارد شد و تا ۱۹۲۹ به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ایالات متحده از فورد پیشی گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید