نیم‌قرن با اقتصاد ایران، 20بهمن

تاکید روحانی بر توسعه روابط با روسیه

کدخبر: ۴۷۵۱۲۵
اقتصادنیوز : مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات20 بهمن در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:
تاکید روحانی بر توسعه روابط با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز ، تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است. 

20 بهمن 1371؛ تاکید روحانی بر گسترش روابط با روسیه

«عبداللطیف اف» معاون پارلمان روسیه با حسن روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

معاون پارلمان روسیه اظهار کرد: تلاش‌های میانجی‌گرایانه جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مناقشه قره‌باغ مثبت و عالی است. ایران نقشی مهم در منطقه دارد و لذا ما مایل هستیم با ایران همکاری و هماهنگی نزدیک داشته باشیم و همکاری دو طرف را برای تثبیت اوضاع در منطقه مورد بررسی قرار دهیم.

عبداللطیف اف با اشاره به امکانات موجود در روسیه، خواستار ارتقای سطح همکاری اقتصادی دو کشور شد.

دکتر روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور بر بهره‌گیری از زمینه‌های موجود صنعتی، فرهنگی و دفاعی تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: روسیه هنوز در حال تحولات است و برای ما آینده آن خیلی روشن نیست، ولی به هر حال مردمی که دارای فرهنگی، صنعت و تکنولوژی بالا هستند، این کشور را در اختیار دارند و لذا ما در انتظار تغییر در قانون اساسی روسیه هستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: روسیه به عنوان دولتی بزرگ در منطقه، می‌تواند تعادل بین‌المللی ایجاد کند و ما همچنان به روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و صنعتی نگاه می‌کنیم و معتقد هستیم که همکاری با این کشور، باید در زمینه‌های مختلف توسعه یابد. ما اعتقاد داریم تعادل قدرت های بزرگ می تواند برای مردم کشورهای جهان سوم زمان و فرصت مناسبی باشد. ما انتظار داریم روسیه نقش خود را در کنترل سلطه‌طلبی آمریکا در شورای امنیت ایفا کند.

20 بهمن 1381؛ طرح فروش متری خانه به اجرا درمی‌آید

فروش متری و اجاره به شرط تملیک که از پروژه‌های مسکن‌سازی ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، راهی‌ اساسی برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کشور است.

وزیر مسکن و شهرسازی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: انجمن صنعتی انبوه‌سازان که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است، قادر خواهد بود که با این روش جدید افراد زیادی را صاحب مسکن کند.

علی عبدالعلی‌زاده گفت: مردم با روش فروش متری برای اولین بار خواهند توانست تا متر به متر در طول 2 سال مسکن خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: افرادی که تا پایان تکمیل شدن پروژه فروش متری بتوانند حداقل قیمت 50 درصد مساحت یک واحد مسکونی را به طور نقد پرداخت کنند، برای واگذاری واحدهای مسکونی ساخته‌شده در اولویت خواهند بود و این افراد مابقی قیمت واحدهای مسکونی واگذارشده را به صورت اقساطی پرداخت خواهند کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی به کیفیت مطلوب پروژه‌های در دست ساخت مسکن ارزان‌قیمت اشاره کرد و گفت: براساس مقررات ملی ساختمان که مصوب وزارت مسکن و شهرسازی است، واحدهای مسکونی به صورت علمی ساخته و به متقاضیان مسکن واگذار خواهد شد.

به گفته وی، دیواره این نوع ساختمان‌ها به صورت دوجداره (دو طرف بتون و بین دو بتون عایق پلاستوفوم) به کار گرفته شده است و چارچوب پنجره‌های آن هم برای نصب شیشه‌های دوجداره طراحی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید