قیمت رهن کامل آپارتمان «لوکس متراژ» در مناطق مختلف تهران + جدول

کدخبر: ۱۷۵۲۶۲
عمده فایل‌های رهن کامل در بازار آپارتمان‌های لوکس‌متراژ با مساحت بیش از 150 مترمربع به‌عنوان فایل‌های رهن کامل عرضه شده است اما نرخ پیشنهادی ودیعه مالکان اغلب بسیار بیشتر از ارزش واقعی ملک در حالت ترکیبی از رهن و اجاره است.
قیمت رهن کامل آپارتمان «لوکس متراژ» در مناطق مختلف تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد اغلب مالکان آپارتمان‌های لوکس متراژ بر خلاف موجران املاک کوچک و میان‌متراژ، ممانعتی در برابر عرضه آپارتمان خود به‌صورت «رهن کامل» ندارند. آنها اغلب امکان فعالیت اقتصادی با ودیعه چند صد میلیونی دریافتی را دارند و حتی اگر این امکان را هم نداشته باشند، می‌توانند حتی در قالب سپرده‌گذاری بانکی هم به سود نسبتا قابل قبولی دست پیدا کنند.

اما نگاهی به قیمت پیشنهادی رهن کامل آنها حاکی است، ترکیب رهن و اجاره در بازار لوکس‌متراژها اغلب به صرفه‌تر از تن دادن به ودیعه‌های بیش از ارزش واقعی اجاره‌بهای این املاک است. به‌عنوان مثال آپارتمان 160 مترمربعی سه خوابه واقع در طبقه پنجم یک آپارتمان پنج طبقه دو واحدی سه ساله، با امکانات کامل اعم از پارکینگ، انباری، آسانسور، بالکن و سونا واقع در سعادت آباد، بهراد با ودیعه 600 میلیون تومانی فایل شده است در حالی که اجاره نهایی املاک مشابه در این منطقه که در قالب قراردادهای ترکیب ودیعه و اجاره‌بها به اجاره رفته است، کمتر از این رقم می‌شود. بر اساس فرمول یک میلیون تومان معادل 30 هزار تومان که همچنان در بازار مبنا قرار دارد، رهن کامل قراردادهای ترکیبی آپارتمان‌هایی با مشخصات مذکور معادل 350 میلیون تومان است.

قیمت آپارتمان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک