گزارش میدانی از بازار مسکن در پایتخت

غیبت نوسازها از بازار مسکن میان‌متراژ+ جدول قیمت مسکن در تهران

کدخبر: ۲۰۴۴۸۸
کمبود فایل فروش واحدهای مسکونی نوساز در بازار عرضه آپارتمان‌های فروشی به حدی رسیده است که می‌توان از آپارتمان‌های نوساز با عنوان غایبان بازار معاملات مسکن مصرفی نام برد.
غیبت نوسازها از بازار مسکن میان‌متراژ+ جدول قیمت مسکن در تهران

 

به گزارش اقتصاد نیوز تحقیقات میدانی  از بازار معاملات خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد هم‌اکنون عرضه نوسازها در بازار مسکن مصرفی(کوچک‌متراژ و میان‌متراژها) به کمترین حد خود رسیده است طوری‌که در شرایط فعلی حجم بسیار اندکی از آپارتمان‌های نوساز ۵۰ تا ۷۵ مترمربعی در بازار فروش قابل جست‌ و جو هستند. درحالی‌که عرضه آپارتمان‌های نوساز از ماه‌های گذشته در بازار مسکن محدود شده بود و نوسازهای شده به بازار فروش اغلب با تفاوت فاحش در سطح قیمت پیشنهادی فروش نسبت به آپارتمان‌های چندساله به متقاضیان خرید ارائه می‌شدند، هم‌اکنون غیبت آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و میان متراژ ‌نوساز در میان فایل فروش آپارتمان‌های چندساله واقع در این بازه مساحتی، به شدت احساس می‌شود.

علاوه‌بر آنکه کاهش حجم ساخت و سازها طی دست‌کم سه سال گذشته یکی از مهم‌ترین عوامل کمبود فایل آپارتمان‌های نوساز مصرفی در بازار ملک است برخی از واسطه‌های خرید و فروش مسکن در مناطق مصرفی شهر تهران می‌گویند برخی از نوسازها از سوی سازندگان و مالکان آنها به‌طور موقت به بازار فروش عرضه نمی‌شوند تا شرایط در بازار ملک با ورود به سال جدید مشخص‌تر شود.

با این‌حال هم‌اکنون واسطه‌های فروش مسکن در مناطق مصرفی نیز اذعان می‌کنند سهم نوسازها از کل معاملات مسکن همچنان در حال کاهش است و مهم‌ترین علت این موضوع از یک سو افزایش غیرمتعارف نوسازهای موجود عرضه شده به بازار و از سوی دیگر غیبت حجم کافی نوسازهای قابل فروش در بازار ملک است. کارشناسان و تحلیلگران بازار مسکن به سازندگان و سرمایه‌گذاران ساختمانی توصیه می‌کنند با سرمایه‌گذاری برای ساخت واحدهای کوچک متراژ و میان متراژ نه تنها خلأ موجود در بازار از بابت نیاز به آپارتمان‌های مصرفی نوساز را به حداقل برسانند بلکه زمان خواب سرمایه به دلیل فروش نرفتن واحدهای ساخته شده را نیز کاهش دهند.


 

07-02

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید