منحنی نرخ بازدهی در13 اسفند 99 منتشر شد+نمودار

کاهش نرخ سود در سررسیدهای کوتاه‌مدت

کدخبر: ۳۹۷۰۱۰
اقتصادنیوز: امروز 13 اسفندماه 1399 حجم معاملات بدهی دولت با کاهش مواجه شد و زیر مرز 200 میلیاردتومان رسید.
کاهش نرخ سود در سررسیدهای کوتاه‌مدت

به گزارش اقتصادنیوز امروز حجم معاملات خرد بازار اوراق بدهی دولتی با 45 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 193 میلیارد تومان رسید.

بررسی منحنی بازده نشان از کاهش نرخهای بازده در سررسیدهای یک و دو سال دارد. نرخ بازده اوراق با سررسید یک و دو سال با یک دهم درصد کاهش به ترتیب به 21.29 و 22.00 درصد رسیدند. نرخ بازده آتی اوراق برای سال دوم و نرخ بازده اوراق با سررسید سه ساله نیز به ترتیب در سطح 22.73 و 22.28  بدون تغییر بود
 نرخهای بازده اوراق در سررسیدهای یک، دو و سه سال از نیمه دوم بهمن ماه روند صعودی داشته اند و مشخص است که در یک ماه گذشته نرخهای بازده بیش از یک و نیم واحد درصد بیشتر شده است.

در همین زمینه  

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

نرخ بازدهی اوراق آتی نیز امروز شاهد نوسان نسبی  بود. این نرخ  برای سررسید 400 روز به  22.3 و برای600 روز به 22.9 درصد رسید.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

 

N12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید