منحنی بازدهی اوراق دولتی 10 فروردین منتشر شد

کاهش نرخ سود انتظاری در ابتدای 1400

کدخبر: ۴۰۲۳۱۷
اقتصاد نیوز: روند بازار بدهی در روز سه شنبه نشان می دهد نرخ سود انتظاری یک ساله وارد کانال 21 درصد شد.
کاهش نرخ سود انتظاری در ابتدای 1400

به گزارش اقتصاد نیوز، منحنی بازدهی اوراق دولتی در بازار ثانویه حکایت از آن دارد که در روز سه شنبه نرخ سود آتی در سررسید یک سال از مرز 22 درصد فرو افتاد و وارد کانال 21 درصد شد. کاهش نرخ سود در این بازار از روز یک شنبه شروع شده بود و در روز سه شنبه نیز ادامه یافت.

در بازار اوراق بدهی به جهت آنکه ریسک صفر است نرخ سود اوراق بدهی اهمیت بالایی دارد، این نرخ بیانگر انتظارات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این بازار از آینده است. با توجه به اینکه مشتریان این بازار صندوق های بادرآمد ثابت و اصطلاحا سرمایه گذاران نهادی هستند تصورات آنها در سمت و سو دادن به متغیرهای سرمایه گذاری اثر گذار است. نرخ بازدهی در این بازار می تواند کف نرخ سود را برای دوره زمانی مورد نظر نشان دهد.

منحنی (2)

معاملات اوراق در بازار بدهی

 در روزی که گذشت،حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی  بازار ثانویه در روز 10 فروردین با 45 درصد کاهش به 100 میلیارد تومان رسید. به تبع کاهش حجم معاملات نرخ سود نیز در تمامی سررسیدها افت کرد.

در روز سه شنبه نرخ بازده اوراق با سررسید یک سال به 20.71 درصد رسید، نرخ با سررسید دو سال هم با 4 دهم کاهش به 21.35 درصد  تنزل کرد در این روز نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال هم 3 دهم درصد افت کرد و در سطح 21.61 درصد قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید