برای خرید گاوصندوق باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کدخبر: ۳۳۹۲۹۳
هنگام خرید یک گاوصندوق امن باید مهم­ترین ویژگی­های آن را بشناسیم و با انواع گاوصندوق آشنا باشیم.
برای خرید گاوصندوق باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک گاوصندوق امن و با کیفیت چه ویژگی­هایی دارد؟

در یک دنیای کامل و بی­نقص نیازی به گاوصندوق نیست، در این مکان جادویی سارقان هرگز به خانه­ ها یا محل­ کار ما وارد نمی شوند و آتش سوزی و سیل هیچ­گاه اتفاق نمی افتند، اما در دنیای واقعی وجود یک گاوصندوق برای هر خانه و شغلی لازم است.

با این وجود اکثر مردم از گاوصندوق استفاده نمی­کنند؛ چون اهمیت آن را نمی­دانند، اما داشتن یه گاو صندوق که قرار است با ارزش­ترین دارایی­های ما را از گزند اتفاقات غیر قابل پیش­بینی حفظ کند، مطمئنا یک سرمایه­گذاری و یک اقدام آینده ­نگرانه است که باعث امنیت خانه یا محل کار و مهم­تر از همه یک خواب راحت برای ما می­شود.

اما در این بازار و روزگاری که خیلی سخت می­توان به محصولات و تبلیغات اعتماد کرد، چگونه می­توانیم برای امر مهمی مثل خرید گاوصندوق، محصول قابل اعتمادی پیدا کنیم؟ در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد که به شما در خرید یک گاوصندوق مناسب و با کیفیت کمک می­کند.

گاوصندوق6

به چه نوع گاوصندوقی نیاز داریم؟

در هنگام خرید گاوصندق برای خانه یا محل­ کار خود، ابتدا باید به نیازتان فکر کنید؛ اگر در منطقه ­ای زندگی می­کنید که با آمار بالای جرایم شناخته می­شود، باید به دنبال گاوصندوقی باشید که در برابر حملات سارقان و ابزارهای سرقت مقاوم باشد، چون حتی اگر گاوصندوق شما بهتری سیستم قفل را داشته باشد، ولی نتواند در برابر اینگونه حملات مقاومت کند، به هیچ­وجه نمی­توان امنیت آن را تضمین کرد.

اما اگر غیر از سرقت، نگران آتش سوزی و یا سیل هستید، باید یک گاوصندوق نسوز پیدا کنید که مقاومت خوبی در برابر آتش و حرارت داشته باشد. همچنین برای محافظت در برابر سیل یا آب گرفتگی باید به ضد­آب بودن گاوصندوق هم دقت کنید.

بعد از بررسی نیازتان باید به این فکر کنید که می­خواهید گاوصندوق را کجا قرار دهید. آیا به یک سایز کوچک نیاز دارید تا آن را در قفسه ­ی کمد یا زیر تخت بگذارید یا می­خواهید در گوشه­ ای از دفتر کارتان با نمایی ساده در معرض دید قرارش دهید؟ باید بررسی کنید که آیا در ساختمان امکان این را دارید که گاوصندوق را به دیوار یا زمین پیچ کنید؟ یا در صورتی که قصد پنهان کردن آن را دارید، در کجا و با چه شرایطی می­توانید این کار را انجام دهید.

در آخر هم باید به قیمت گاوصندوق فکر کنید. گاوصندوق­ها بسته به کیفیت و میزان مقاومتشان قیمت­های متفاوتی دارند؛ و هرچه بیشتر هزینه کنید امنیت بیشتری برای دارایی­های خود برقرار می­کنید، پس صرفا به دنبال گاوصندوق ارزان نباشید و حتما کیفیت را در اولویت قرار دهید تا بعدا پشیمان نشوید.

با در نظر گرفتن موارد بالا وقت آن است تا انواع گاوصندوق و مهم­ترین ویژگی­های آنها را بشناسیم.

گاو صندوق1

چند مدل گاوصندوق در بازار موجود است و کاربرد هرکدام چیست؟

به طور کلی برای مصارف خانگی و تجاری 7 مدل گاوصندوق مختلف وجود دارد که هر کدام ویژگی­های خاص خود را دارند.

گاوصندوق خانگی که معمولا در سایزهای کوچک و قابل حمل تولید می­شود و در برابر آب، آتش و سرقت مقاوم است.

گاوصندوق اسلحه که تاکنون بزرگترین سایز گاوصندوق تولیدی برای مصارف غیرتجاری بوده و برخی از آنها به اندازه­ی 45 اسلحه جا دارند و برخی هم به اندازه­ای کوچک­ هستند که تنها یک اسلحه را نگهداری می­کنند.

گاوصندوق اثر­انگشتیکه فقط با اثر­انگشت باز می­شود و امنیت بالایی دارد.

گاوصندوق هتلی که برای نگهداری از مقدار کمی پول و اشیا با ارزش تولید می­شود و معمولا آنها را در اتاق­های هتل می­توان دید.البته در مصرف خانگی داخل کمد دیواری هم می توان استفاده کرد

گاوصندوق دیواری که معمولا در پشت یک تابلو پنهان می­شود؛ خیلی بزرگ نیست و نهایتا دارای دو تا سه قفسه است.

گاوصندوق اداری تجاری که معمولا در دفاتر کار استفاده می­شود؛ و بر روی زمین قرار می­گیرد؛ اگرچه بعضا برای مصارف خانگی هم خریداری می­شود.

گاوصندوق دیجیتال که با استفاده از یک صفحه کلید دیجیتال باز و بسته می­شود و دارای زنگ هشدار است.

مهم ترین ویژگی­های یک گاوصندوق چیست؟

یک گاوصندوق امن و با کیفیت باید دارای 4 ویژگی اساسی باشد:

1. مقاوم در برابر آتش

2. مقاوم در برابر سرقت

3. مقاوم در برابر آب

4. امنیت و کیفیت قفل

گاوصندوق9

ویژگی اول: مقاومت در برابر آتش

آتش سوزی نگرانی شماره یک خریداران گاوصندوق است و این نگرانی بیراه نیست زیرا طبق تحقیقات کارشناسان، احتمال یک تا چهار آتش سوزی برای هر خانه­ای در طول عمرش وجود دارد.

برای مصارف تجاری و مغازه هم مقاوم در برابر آتش میباشد (به حادثه پلاسکو می توان اشاره کرد)

حداقل میزان مقاومت گاوصندوق نسوز در برابر آتش 30 دقیقه است زیرا بر حسب تجربه، آتش­ سوزی معمولا در خانه حرکت می­کند و میزان ماندگاری آتش در یک اتاق نهایتا 20 دقیقه است، پس 30 دقیقه مقاومت قابل قبول است.

البته گاوصندوق­هایی با میزان مقاومت بیشتر هم وجود دارند که قیمتشان هم بالاتر است.

همچنین میزان حرارت داخل گاوصندوق از 125 درجه تا 350 درجه متغیر است و انتخاب هر کدامشان بستگی به محتویاتی دارد که می­خواهید در آن نگهداری کنید.

ویژگی دوم: محافظت در برابر سرقت

طبق نظر مشاوران و کارشناسان امنیتی، سارقان معمولا به دنبال چیزی هستند که بتوانند سریع و راحت حمل کنند و خارج شوند؛ پس اگر گاوصندوق ما قابلیت پیچ شدن به زمین، دیوار یا سقف را داشته باشد و یا یک گاوصندوق دیواری باشد که به خوبی مخفی شده، تا حد زیادی از خطر سرقت در امان است.

همچنین طبق استانداردهای جهانی یک گاوصندوق با امنیت بالا باید حداقل 15 دقیقه در برابر حملات با ابزارهای مختلفی همچون مشعل، انفجار، دیلم، دریل و ضربه مقاومت کند.

گاو صندوق5

ویژگی سوم: مقاوم در برابر آب

یکی  دیگر از ویژگی­های گاوصندوق امن در کنار ضدحریق و ضد­سرقت بودن، مقاومت در برابر آب است.

خطر سیل و ترکیدگی لوله در ساختمان می­تواند باعث نفوذ آب به داخل گاوصندوق شود و اسناد کاغذی یا پول نقد را از بین ببرد، پس باید در زمان خرید گاوصندوق به این نکته هم دقت کنیم.

ویژگی چهارم: امنیت و کیفیت قفل

آخرین خصوصیتی که باید در هنگام خرید گاوصندوق به آن دقت کنیم امنیت و کیفیت قفل و پنل کنترل آن است. یک گاوصندوق خوب باید در اوج امنیت، به سادگی قابل استفاده باشد تا بتوانیم به راحتی آن را باز و بسته کنیم.

می­توانیم یک گاوصندوق رمزی، گاوصندوق اثرانگشتی و یا یک گاوصندوق دیجیتال بخریم که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

برای مثال یکی از مزایا و امکانات گاوصندوق دیجیتال، سیستم هشداردهنده است که در موارد خاص مثل باز ماندن درب، یا مواقع خطر به ما هشدار می­دهد.

گاو صندوق را در کدام قسمت از خانه قرار دهیم؟

بهترین مکان برای گاوصندوق به طراحی خانه شما بستگی دارد؛ اما نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به نظر کارشناسان امنیتی، اتاق خواب اصلی اولین ایستگاه سارقان است؛ بنابراین مکان ایده ­آلی برای گاوصندوق نیست.

زیرزمین می تواند برای محافظت از حریق مکان خوبی باشد، زیرا معمولا چیزهای کمتری برای سوختن وجود دارد، اما در صورتی که خانه شما در منطقه ای سیل­ خیز واقع شده، بهتر است زیرزمین را نادیده بگیرید.

با در نظر گرفتن نکات بالا و بررسی دکوراسیون منزل خود، بهترین مکان را برای گاوصندوق انتخاب کنید، زیرا بسیار مهم است که گاوصندوق کجا نصب شود.

گاوصندوق10

خرید گاوصندوق خوب کار سختی است، از کجا بهترین گاوصندوق را بخریم ؟

بعد از بررسی تمام موارد بالا به سخت­ترین قسمت می­رسیم، و آن اعتماد برای خرید است، اعتمادی که این ­بار سخت­تر از همیشه است، چرا که قرار است منجر به خرید یک صندوق امن شود. صندوقی که قصد داریم با ارزش­ترین دارایی­ هایمان را در آن نگهداری کنیم و شاید یک عمر با ما باشد.

در این مواقع هیچ­ چیز بیشتر از قدمت یک محصول و تجربه­ی سازندگان آن در طول سالیان نمی­تواند باعث اعتماد و اطمینان باشد.

گاوصندوق کاوه به معنای واقعی کلمه یک عمر در این صنعت قدمت و تجربه داشته، و از سال 1300 تاکنون به مدت صد سال در حال ساخت انواع گاوصندوق بوده است.

پس اگر قصد خرید یک گاوصندوق امن و قابل اعتماد را دارید، قدمت و تجربه سازندگان را در اولویت قرار دهید، چون هیچ­ چیز مثل تجربه، ضامن امنیت نیست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید