دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن را بیشتر بشناسید ! از کجا خرید کنیم؟

کدخبر: ۳۴۱۱۰۶
اگر شما نیز به دنبال دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن در نمایندگی هایک ویژن میگردید احتمالا یکی از افرادی هستید که قصد نصب دوربین مداربسته بدون اتصال سیم های اضافی برای اتصال تصویر را دارید . دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن نوعی از دوربین مداربسته است که سیگنال های تصویر و صدا را بدون نیاز به سیم و از طریق شبکه منتقل می کند. این دوربین ها البته برای انتقال برق و قدرت به کابل برق و یا یک باتری قدرتمند نیاز دارند.
دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن را بیشتر بشناسید ! از کجا خرید کنیم؟

این دوربین ها به علت هزینه ی کم و البته نصب بدون دردسر آن ها از محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران و علاقه مندان به دوربین های مداربسته بهره مند است.این دوربین ها برای این کاربران این امکان را فراهم میکنند تا از طریق شبکه بتوانند تصاویر را در دستگاه های خود دریافت نمایند.

انواع دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

دوربین های مداربسته بیسیم  در دو نوع مختلف آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود هستند. دوربین های بیسیم به سبب محدود شدن ارسال های آن به دلیل تفاوت برد های آنها در حال حاضر بسیار کم تر در بازار مورد استفاده قرار می گیرند اما دوربین های دیجیتالی از آنجایی که از طریق وای فای کار می کنند می توانند در محدوده های بزرگ تر و البته با مقاومت بیشتر در مقابل نویز به فعالیت خود ادامه دهند.

از مهم ترین دوربین های هایک ویژن با این قابلیت می توان به دوربین های DS-2CD2420F-IW و DS-2CD4420F-IW اشاره کرد که از برترین های دوربین مداربسته بیسیم هستند.

انواع کارایی دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم در بازار در کاربری های متفاوتی مورد استفاه قرار می گیرند که در زیر به صورت کامل هر کدام از آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

دوربین مداربسته  بیسیم در سیستم های امنیتی خانگی

بیسیم بودن دوربین هایک ویژن برای کاربرانی که قصد تامین امنیت را برای منازل شخصی و آپارتمان ها را دارند یک انتخاب ایده آل را به وجود آورده است. مهمترین بخش آنجاییست که با سیم کشی های اضافه این دوربین ها موجب بهم ریخت دکوراسیون و ظاهر منازل نخواهند شد. این دوربین ها این قابلیت را دارند که به شیوه در منازل نصب شوند. ابتدا بر روی دیوار. متصل به سقف و همچنین به صورت رو میزی می توان از این دوربین ها استفاده کرد.

هایک لوک

اجرای قانون با دوربین مداربسته بیسیم

دوربین های مداربسته یبیسیم راهکاریست که دولت های مختلف در سراسر جهان برای حفظ امنیت شهر ها استفاده میکنند و به این طریق موجب افزایش امنیت و حفظ قانون در سطح شهر ها می شود. این دوربین ها تصاویر را برای مراکز کنترل دوربین در هر شهر ارسال می کنند.

بازه ی عملکرد بدون سیم دوربین مداربسته بیسیم

اصولا دوربین های مداربسته بیسیم عملکرد بهتری را در نقاطی که فاصله ی بین دوربین و گیرنده ی امواج در یک خط بدون مزاحم است امواج بهتری را ارسال می کنند و تصاویر بهتری ذخیره میشوند. دوربین های مداربسته بیسیم هایک ویژن و همچنی برند های دیگر فاصله های متفاوتی را پوشش می دهند. به طور متوسط میزان بازه ای که این دوربین ها در سطح جهان پوشش می دهند بازه ای بین 30 متر تا 120 متر است (نسخه  های 120 متری هنوز در بازار ایران موجود نیستند.)

برترین دوربین مداربسته بیسیم موجود در بازار ایران

اصولا دوربین های مداربسته نیاز به تکنولوژی های قوی تری در برای عملکرد بهتر دارند از این سو لازم است تا در هنگامی که قصد خرید این دوربین ها را داریم حتما به سراغ قدرتمند ترین و بهترین برن های موجود در بازار برویم . برند هایک ویژن در حال حاضر به نوعی تنه برند درجه یک موجود در بازار ایران است ک البته با دو دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن توانسته در این حوزه این قدرتنمایی کند. هایک ویژن در ایران دو نسخه ی دو مگاپیکسلی و 4 مگاپیکسلی را دارد. این دوربین ها بسته به کیفیت مورد نیاز شما می تواند در منازل و محل کار شما نصب گردد.

مقایسه ی دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن مدل DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW

این دو دوربین دو مدل معروف در بازار ایران هستند که در اینجا به مقایسه بخش بخش هر دو دوربین می پردازیم.

کیفیت تصویر و لنز دوربین

شاید بتوان تفاوت اصلی دو دوربین مداربسته ی DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW  را کیفیت تصاویر این دو دوربین دانست. دوربین مداربسته ی DS-2CD2420F-IW از لنز تحت شبکه دو مگاپیکسلی هایک ویژن و دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن دیگر از لنز 4 مگاپیکسلی بهره می برند که تفاوت قابل توجهی را در تصویر برای هر دو تصویر ایجاد می کند. البته دوربین  دومگاپیکسلی نیز می تواند کیفت خوبی را در اختیار شما قرار دهد زیرا دوربین لنز های دو مگاپیکسلی شرکت هایک ویژن سطح فوق العاده ای قرار دارند.

هر دو نسخه از این دوربین ها دارای لنز 2.8 mm هستند که به نوعی واید ترین لنز در میان دوربین های مداربسته است که می تواند زاویه ای 106 درجه را پوشش داده و تعداد دوربین مورد نیاز شما را کاهش دهد. این دوربین ها دارای تکنولوژی Digital WDR هستند که موجب تمرکز نور در طول روز شده و از تاریکی تصویر در زمان هایی که نور زیاد به دستگاه اصابت می کند جلوگیری میکند.

تصویر دوربین مداربسته بیسیم DS-2CD2420F-IW در ابعاد 1920 x 1080 تشکیل می شود اما دوربین مداربسته ی DS-2CD2442F-IW   تصویری را در ابعاد 2688*1520 تشکیل می دهد که باعث می شود کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به دوربین دو مگایکسلی مشابه خود دارد.

دید در شب دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن مدل DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW

اما یکی از عیب هایی که به این دوربین ها وارد است دید در شب کم آن هاست. اصولا افرادیکه برای حفظ امنیت اقدام به نصب دوربین های مداربسته می کنند به تصویر دوربین ها در شب اهمیت ویژه ای می دهند. دید در شب این دوربین ها چیزی در حدود 10 متر مربع است که نسبتا کم بوده و آنچنان که باید مخاطب خود را راضی نمیکند. تصاویر دید در شب این دوربین ها در شب ها سیاه و سفید است. البته به نوعی می توان این تصاویر را با قرار دادن نور اندکی در اختیار دوربین رنگی دریافت کرد

هایک ویژن1

 قابلیت ذخیره سازی

دوربین مداربسته ی دو مگاپیکسلی این مجموعه تصاویر را با فرمت ذخیره سازی H264 ذخیره میکند اما نسخه ی چهار مگاپیکسلی این دوربین  تصاویر را با یک تکنولوژی بروزتر یعنی H264+ ذخیره می نماید که این موضوع سبب میشود تا حجم تصاویر ذخیره شده کمتر باشد. البته از انجایی که دوربین 4 مگاپیسکلی تصاویر سنگین تری را ثبت میکنند به نوعی هر دو دوربین تصاویر را به یک اندازه می توانند ذخیره نمایند.

این دوربین ها هر کدام این قابلیت را دارند تا از طریق درگاه یو اس بی میکرو اس دی به آن ها رم متصل کنند. هر کدام از این دستگاه ها می توانند تا 128 گیگابایت رم در خود داشته باشند و تصاویر را در آن به ثبت برسانند.

به نوعی این دوربین ها به دستگاه برای ذخیره سازی نیاز ندارند اما می توان آن ها را به دستگاه های ان وی آر و دی وی آر متصل کرده و تصاویر ارسالی را در هارد دستگاه ذخیره کرد.

بازه بیسیم دوربین های DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW

دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن مدل DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW هر دو این قابلیت را دارند تا تصاویر را از طریق امواج تا 50 متر برای مودم ارسال نمایند. البته نکته مهم در این باره این است که محیف و مسیر بین دو دوربین در این فاصله تاثیر دارد و ممکن است در برخی از نقاط دوربین نتواند امواج خود را تا 50 متر ارسال نماید.

بدنه و وضعیت فیزیکی دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن DS-2CD2420F-IW و DS-2CD2442F-IW

هر دو دوربین دو مگاپیکسلی بیسیم هایک ویژن اندازه های یکسانی دارند . این دوربین ها هر کدام 72.3  میلی متر×89.9 میلی متر ×131.3 میلی متر را اشغال میکنند . هر یک از این دوربین ها وزنی 400 گرمی دارند که نسبت به سایر دوربین ها وزن ایده آی محسوب می شود.

از لحاظ اتصال این دو دوربین را می توان به سقف، به دیوار و یا بر روی هرگونه سطح صافی متصل کرد.

اتصال صوتی

این دو دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن هردو یک ویژگی جذاب و خاص دارند. این دوربین ها علاوه بر میکروفون اسپیکر نیز دارند که باعث شده اند که این دوربین ها از سایر دوربین های تحت شبکه موجود در بازار خود را جدا نمایند. این ویژگی این امکان را در اختیار کاربران این دوربین ها قرار میدهد تا در صورت نیاز بتوانند از راه دور و از طریق تلفن های همراه خود با محل اتصال دوربین ها ارتباط بر قرار نمایند. این دوربین ها قابلیت هندل کردن کامل یک مکالمه را دارند.

برای خرید این دوربین می توانید با فروشگا هایک لوک به عنوان نمایندگی هایک ویژن در تماس باشید.

منبع: دوربین مداربسته بیسیم هایک ویژن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید