در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد هرمزگان تصویب شد:

تقسیم سود نقدی به ازای هر سهم 150 ریال/ مشکلی در تامین الکترود گرافیتی و گندله نداریم

کدخبر: ۳۴۳۰۳۵
فولاد هرمزگان در مجمع عمومی سهامداران خود تقسیم سود 25 درصدی را تصویب کرد و بدین ترتیب این شرکت، 15 تومان به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم می‌کند.
تقسیم  سود نقدی به ازای هر سهم  150 ریال/ مشکلی در تامین الکترود  گرافیتی و گندله نداریم

گروه شرکت ها – زهرا مسافر:  در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد هرمزگان جنوب که  با حضور 66/96 صاحبان سهام بصورت آنلاین در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد ، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت  یا ارائه گزارشی از عملکرد سالانه هیات‌مدیره گفت: درآمدهای فروش صادراتی فولاد هرمزگان نسبت به سال ۹۷، رشد ۱۱۱ درصدی را تجربه کرد.

به گفته وی، فروش داخلی فولاد هرمزگان در سال ۹۸، رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرد و در مجموع شاهد رشد ۶۴ درصدی فروش فولاد هرمزگان بودیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به میزان تولیدات این شرکت خاطرنشان کرد: فولادهرمزگان ١.٥ میلیون تن تختال تولید می کند. همچنین تولیدات اسلب نیز در ۲ ضخامت ٢٠٠ و ٢٥٠ میلیمتر انجام می شود.

وی افزود: در مدت یاد شده  این شرکت به رکورد تولید سالیانه تختال به میزان یک میلیون و 456 هزار و 710 تن دست یافت،  همچنین رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده روزانه به تعداد 49 ذوب نیز در 5 آبان سال 98 ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه  با حمایت  شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان مشکلی در تامین الکترود گرافیتی موردنیاز خود ندارد، افزود: در سال ۹۸، مصرف الکترود را در کوره‌های قوسی از 1.88 کیلوگرم به ازای هر تن مذاب به 1.85 کیلوگرم به ازای هر تن مذاب کاهش دادیم.

ارزانی با بیان اینکه کمبود گندله در کشور سال گذشته کاهش تولید یا توقف تولید در فولاد هرمزگان را به دنبال نداشت، گفت: فولاد هرمزگان چهارمین تولیدکننده فولاد کشور است و سهم بیش از 7 درصدی از کل تولید فولاد خام کشور دارد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد:  این شرکت در سال 98 رشد ١٣ درصدی فروش تختال به بازار داخل و صادراتی را تجربه کرده است .

وی  با بیان اینکه  بحران کرونا هیچ تاثیری بر عملیات‌های صادراتی شرکت فولاد هرمزگان نداشته و باعث کاهش صادرات فولاد هرمزگان نشده است، افزود: برنامه صادرات شرکت فولاد هرمزگان   در سال جاری به میزان  620 هزار تن است و 900 هزار تن نیز برای فروش داخلی درنظر گرفته‌ایم. ما برنامه صادرات خود را کاهش داده‌ایم تا بتوانیم نیازهای نوردکاران داخلی را تامین کنیم و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

ارزانی گفت: فولاد هرمزگان به لحاظ درآمد در جمع ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد و سال گذشته علاوه بر رکوردشکنی در درآمدهای صادراتی، توانستیم نیازهای نوردکاران داخلی را نیز به‌صورت پایدار تأمین کنیم.

وی در مورد سودآوری فولاد هرمزگان تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان از سال ۹۶ به بعد، به سودآوری رسید و سود خالص این شرکت در سال ۹۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان ، حاشیه سود خالص نماد فرابورسی هرمز در سال ۹۸، ۲۴ درصد و حاشیه سود عملیاتی این شرکت، ۲۷ درصد، و حاشیه سود ناخالص آن، ۲۵ درصد بوده است.

ارزانی  ، افزایش ظرفیت فولادسازی از 5/1 به 2 میلیون تن تختال در سال، ایجاد یک واحد ورق عریض به ظرفیت 2/1 میلیون تن ، ایجاد یک واحد اکسیژن به ظرفیت 10 هزار نرمال متر مکعب در ساعت، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت 30 هزار تن ، احداث تصفیه خانه صنعتی واحد احیا مستقیم و ایجاد واحد سولفور زدا برای دو واحد موجود احیا مستقیم و یک واحد آتی شرکت را از  طرح های توسعه فولاد هرمزگان برشمرد.

وی تاکید کرد: طرح های توسعه ای به عنوان خونی که باید به مجموعه تزریق می شود ازجمله برنامه های شرکت است. ارزش ارزی ۶۵ میلیون یورو و ۴۹۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه و افزایش ظرفیت فولادسازی برآورد شده است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: احداث احیا مستقیم را نیز در برنامه داریم تا کسری مواد اولیه را شاهد نباشیم. ۱۵ میلیون یورو و ۱۱۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی این طرح است. پروژه های مطرح شده زیرساخت نیاز دارد که این مسئله نیز نیازمند تامین مالی حدود ۱۴ میلیون یورو و ۶ هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، پروژه سولفورزدا در مرحله انجام کارهای مناقصه است. پروژه تصفیه خانه صنعتی نیز از دیگر پروژه های مهم شرکت است که به لحاظ زیست محیطی و تامین آب مورد نیاز شرکت لازم است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست اضافه کرد: خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و هرچه در این شرایط به محیط زیست توجه کنیم برای زندگی خودمان بهتر است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان ، افزایش میزان تولید تختال به یک میلیون و 520 هزار تن و عبور از ظرفیت اسمی فولادسازی ، افزابش میزان تولید آهن اسفنجی به یک میلیون و 660 هزار تن ، تبدیل 15 هزار تن نرمه آهن اسفتجی به بریکت و استغاده در کوره های فولادسازی ، تثبیت مصرف الکترود 600 میلی متر در کوره های قوس، فروش یک میلیون و 520 هزار تن تختال ، ایجاد مشارکت های ارزش افزا با شرکت های زنجیره تامین برای تامین پایدار مواد اولیه را از جمله برنامه ها و اهداف ترسیم شده شرکت در سال جاری برشمرد.     

وی تصریح کرد: از وزارت صمت و نوردکاران می‌خواهیم شرایطی محقق شود که شرکت‌های نورد برای نیازهای واقعی خود به ما مراجعه کنند و ما آمادگی داریم نیازهای واقعی آنها را تامین کنیم. نیاز واقعی نوردکاران باید تامین شود تا تولید داخلی با مشکل مواجه نشود اما فراتر از تامین نیازهای داخل، نباید فشاری به فولادسازان وارد شود.

مدیر عامل فولاد هرمزگان درباره محدودیت‌های صادرات فولاد خاطرنشان کرد:  وزارت صمت در ارائه مجوزهای صادراتی با شرکت فولاد هرمزگان همکاری داشته و در اخذ مجوز صادرات مشکلی نداشته‌ایم.  باید در داخل کشور، اسلب تولید خود را بفروشیم یا آن را صادر کنیم. تولید ما نباید به خاطر مساله فروش، کم شود و قطعا هیچ‌کس نیز به دنبال کاهش تولید نیست. باید در این حوزه اعتماد بین وزات صمت و فولادسازان بیشتر شود .

ارزانی درباره چشم انداز فولاد هرمزگان افزود: در چشم انداز تلاش ما بر این است با توانایی تولید ۲ میلیون تن فولاد خام و ورق عریض بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه جنوب باشیم. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد هرمزگان جنوب منتهی به اسفند سال مالی  98 ، علاوه بر تصویب سود 150 ریالی به ازای هر سهم، گزارش حسابرس قانونی شرکت مورد تصویب حاضرین در جلسه قرار گرفت و همچنین روزنامه دنیای  اقتصاد بعنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید