راهنمایی برای خرید انواع میلگرد

کدخبر: ۳۴۸۰۰۸
امروزه محصولات فولادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه ساختمانی میلگرد می باشد که از آن به وفور در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود.
راهنمایی برای خرید انواع میلگرد

لازم است که قبل از خرید میلگرد، در مورد این محصول اطلاعات کافی داشته باشید تا در هنگام خرید متحمل ضرر مالی نشوید. در این مطلب قصد داریم  که در مورد خرید میلگرد نکات مهمی را به شما ارائه دهیم و در آخر یک منبع معتبر برای استعلام لحظه ای قیمت میلگرد و خرید آن به شما معرفی خواهیم کرد.

پیش از آن که به سراغ نکات مهم و اصلی برای خرید میلگرد برویم، لازم است که این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید محصولات با کیفیت از بهترین عرضه کنندگان می تواند کمترین ریسک را برای شما به همراه آورد.

در صورتی که نیاز به خرید میلگرد یا هر محصول فولادی دیگری دارید باید به سراغ مجموعه هایی بروید که محصولات فولادی را بدون واسطه گری و مستقیم از کارخانه تولیدکننده عرضه می کنند. به این صورت می توانید یک خرید مطمئن و امن داشته باشید و از خسارات احتمالی جلوگیری کنید.

در کشور ما ایران، کارخانه های بسیاری در تولید محصولات فولادی فعالیت می کنند. می توان گفت که هم اکنون کارخانه هایی مثل کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد آذربایجان، فولاد پارس و غیره از اصلی ترین تولیدکنندگان می باشند.

علاوه بر این، یکی از معتبرترین مجموعه های فعال در زمینه عرضه آهن‌آلات، شرکت آهن ملل می باشد. این مجموعه با سابقه ای طولانی، باکیفیت ترین محصولات فولادی را با مناسب ترین قیمت بازار به شما ارائه می کند.

انتخاب میلگرد متناسب با نیاز شما

میلگرد، انواع و استانداردهای متنوعی دارد. در حال حاضر، رایج ترین استانداردهای میلگرد نوع A2 و A3 می باشند. حتما لازم است که برای خرید میلگرد مورد نیاز خود با این محصول و انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید میلگرد متناسب با پروژه خود را برگزینید.

در حال حاضر، میلگرد استاندارد نوع A2 بیشتر از سایر میلگردها در بازار رایج می باشد. بنابراین بیشتر افراد ترجیح می دهند که از این نوع میلگرد استفاده کنند. 

آشنایی با نمره و وزن میلگرد

علاوه بر انتخاب نوع مناسب میلگرد، لازم است که در هنگام خرید به وزن و نمره آن نیز توجه کنید. این مسئله نیز تاثیر زیادی بر قیمت میلگرد خواهد گذاشت.

هر میلگرد بنا به کارخانه تولیدکننده، وزن، نمره و قیمت منحصر به فرد خود را دارد. پس لازم است که در هنگام خرید به این مسائل توجه ویژه ای شود.

در جدول زیر می توانید وزن ها و نمره های میلگرد آجدار را مشاهده کنید:

جدول نمره و وزن میلگرد

بررسی مناسب ترین قیمت میلگرد

تا اینجا با دو نکته مهم که بر روی کیفیت و قیمت محصول تاثیرگذار است، آشنا شدید. نکته نهایی که لازم است در مورد آن اطلاع داشته باشید، قیمت میلگرد است. برای خرید میلگرد مورد نظر خود نیاز است که مشخصات آن یعنی وزن، نمره و قیمت آن را به طور کامل بررسی کنید.

در صورتی که فروشنده ای، میلگردی با قیمت پایین را به شما پیشنهاد داد، لازم است که در ابتدا مشخصات کامل آن محصول را بررسی کرده و در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

عدم آگاهی شما از خرید محصول مورد نظرتان ممکن است باعث شود که سوداگران در بازار از شما سوءاستفاه کنند و میلگرد بی کیفیت و یا سبک با قیمت های نامناسب را به شما ارائه دهند.

به این ترتیب، شما نیازمند یک مرجع معتبر و مناسب برای خرید میلگرد و کلیه محصولات فولادی می باشید تا بتوانید با اطمینان خرید کنید.

سایت آهن ملل قیمت انواع ورق، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و سایر محصولات فولادی را به صورت لحظه به لحظه به شما ارائه می کند. در واقع این سایت یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه ارائه اطلاعات در مورد قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی می باشد.

بررسی وزن و طول انواع میلگرد

در صورتی که قرار است از یک فروشنده، میلگرد نامطمئن و نه چندان معتبر خرید کنید، خودتان دست به کار شوید و با استفاده از یک ترازوی دقیق و متر وزن و طول میلگرد را اندازه گیری کنید. بهتر است وزن میلگرد را به کمک ترازوی دیجیتال اندازه گیری کنید تا وزن آن با دقت بالاتری به دست آید.

پس از بررسی این مورد، لازم است با استفاده از رابطه زیر وزن میلگرد را به ازای یک متر طول آن را مورد بررسی قرار دهید:

آهن

رابطه وزن و طول میلگرد

همانطور که مشخص است، برای به دست آوردن این رابطه باید وزن میلگرد را بر حسب گرم، بر طول میلگرد بر حسب میلیمتر تقسیم کنید تا به جواب آخر دست یابید.

 دریافت پیش فاکتور خرید

نکته دیگری که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، دریافت پیش فاکتور می باشد. در صورتی که قصد خرید میلگرد از شهر دیگری دارید، حتما از فروشنده درخواست پیش فاکتور کنید. در پیش فاکتور تمامی توافقات شما که شامل نوع میلگرد، قیمت آن و غیره است ذکر شده و به این صورت نه خریدار و نه فروشنده نمی‌ توانند بعد از انجام معامله بدقولی کنند.

همینطور بعد از اینکه بار میلگرد به محل شما رسید، حتما بار دیگر میلگرد خریداری شده را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه چیز طبق توافقات شما قبل از خرید انجام می شود. پیشنهاد می کنیم که از بررسی بار بعد از خرید هرگز غافل نشوید.  

مشاوره رایگان

قطعا تنها با خواندن یک مقاله نمی توان یک کارشناس خبره آن هم در زمینه آهن آلات شد و قاعدتا نمی توان هم تمامی اطلاعات را در قالب یک مقاله گنجاند.

به همین ترتیب، ما پیشنهاد می کنیم که حتما با مشاروان یک شرکت فولادی در زمینه ارائه آهن آلات صحبت کنید. در صورت نیاز به خرید لازم است که حتما یک مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان متخصص در این حوزه داشته باشید.

همانطور که پیش از اشاره کردیم، سایت آهن ملل اصفهان یک سایت معتبر در این زمینه است. در صورتی که به حوزه آهن آلات و کسب اطلاعات در این زمینه علاقه مند هستید، می توانید از دانشنامه کلیه محصولات فولادی در این سایت استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با شماره تلفن شرکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش بهره مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید