حفظ برتری‌ در سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، توسط هوآوی

کدخبر: ۳۴۸۸۴۰
هوآوی موفق شد در ماه «می» (May) نیز عنوان اولین تولیدکننده‌ گوشی هوشمند در دنیا را به خود اختصاص دهد.
حفظ برتری‌ در سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، توسط هوآوی

بنابر گزارش منتشر شده از سوی Counterpoint، در ماه آوریل ۲۰۲۰ عنوان «بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ گوشی هوشمند دنیا» توسط هوآوی فتح شد. با استناد به آمار و ارقام Counterpoint، هوآوی این موقعیت را در ماه بعد یعنی May نیز حفظ کرده‌است.

سهم بازار هوآوی در ماه آوریل ۲۱.۴ درصد بود و سامسونگ با فاصله‌ای قابل توجه، ۱۹.۱ درصد از بازار را در اختیار داشته است. البته سامسونگ توانست این فاصله را در ماه بعد کم کند. سهم بازار هوآوی در ماه می ۱۹.۷ درصد بود، در حالی که سامسونگ  با داشتن سهم ۱۹.۶ درصدی، با فاصله‌ کمی هوآوی را تعقیب می‌کرد. فقط در ماه می ۸۱.۹۷ میلیون دستگاه گوشی موبایل هوشمند روانه‌ بازار شده است.

بنابر اظهارات برخی تحلیل‌گران، هوآوی به این دلیل موفق شد در ماه‌های آوریل و می سامسونگ را پشت سر بگذارد که خط تولیدش را پس از شیوع کرونا به سرعت احیا کرد. بعد از همه‌گیری کرونا، هوآوی کارخانه‌هایش را فعال کرد و این موضوع به شرکت کمک کرد تا به سرعت به حالت عادی برگردد.

اما در تحلیل چرایی دستیابی به این موفقیت می‌توان تحلیلی از روند طی شده توسط هوآوی در سال‌های اخیر داشت. به این منظور بد نیست روند افزایشی میزان فروش شرکت هوآوی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را بررسی کنیم. نمودار زیر روند افزایش تعداد دستگاه‌های فروخته شده هوآوی و میزان درآمد این شرکت در این سال‌ها را نشان می‌دهد.

جدول

همانطور که مشخص است با شیبی مثبت و یکنواخت میزان درآمد و فروش هوآوی در 10 سال گذشته رشد کرده و موفقیت اخیر هوآوی نیز گامی دیگر در روند رو به رشد و برنامه‌ریزی شده این شرکت بوده است. هوآوی موفق شده برنامه‌ریزی‌های خود برای تبدیل شدن به برترین برند سازنده گوشی هوشمند را تبدیل به واقعیت کند که دستاوردی ویژه برای این شرکت به حساب می‌آید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید