آشنایی با دو محصول پوستی مهم: ضدآفتاب و کرم‌پودر

کدخبر: ۳۵۳۳۸۰
انتخاب یک محصول پوستی با کیفیت، همیشه از مهم‌ترین دغدغه‌های یک بانوی شیک و مدرن امروزی است. به دلیل اهمیت بالای محصولات پوستی در زیبایی ظاهری، باید به منظور اطمینان از کیفیت و تقلبی نبودن محصول، خرید را به فروشگاه معتبری همچون میس و مستر محدود کرد.
آشنایی با دو محصول پوستی مهم: ضدآفتاب و کرم‌پودر

در زیر نکات جالبی که هنگام خرید ضد آفتاب میس و مستر و کرم پودر باید در نظر بگیرید، بیشتر آشنا خواهید شد.

ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب روزانه نه تنها پوست شما را از پرتوهای مضر خورشید مصون نگه می‌دارد، بلکه باعث به تعویق افتادن چین و چروک پوستی هم می‌گردد. بنابراین خرید ضدآفتاب به اندازه یک فوندیشن روزانه و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. حال سوال اینجاست که با توجه به تنوع ضدآفتاب‌های موجود در میس و مستر، کدام‌یک برای پوست شما بهترین است؟

در زیر 7 راه برای انتخاب این محصول پوستی، آورده شده است.

7 راه برای انتخاب یک ضدآفتاب مناسب

ضد آفتاب

1. خرید ضدآفتاب با توجه به سطح محافظتی آن

توجه داشته باشید که ضدآفتاب باید قادر به محافظت از پوست در برابر پرتوهای UVA و UVB خورشید باشد. بنا به توصیه متخصصان پوست، ضدآفتابی مناسب است که SPF آن 30 یا بالاتر باشد. همچنین بر اساس توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، در استفاده از ضدآفتاب‌هایی با SPF بیشتر از 50، نهایت احتیاط را به خرج دهید.

2. توجه به سبک زندگیتان

در انتخاب این محصول پوستی، 3 فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود: تجربه دلپذیر از استفاده از آن‌ها، زیباتر نشان دادن شما و در نهایت عملکرد عالی محصول. گرچه بسیاری از افراد و حتی کارشناسان زیبایی پوست به مورد آخر بیشتر تاکید می‌کنند، اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که دو فاکتور نخستین به اندازه فاکتور آخر مهم و ضروری است. برای مثال، اگر شما با شروع فصل تابستان، زیاد به استخر می‌روید، باید ضدآفتابی را انتخاب نمایید که در برابر آب و تعرق زیاد مقاومت بالایی داشته باشد.

3. توجه به بافت ضدآفتاب

هیچ‌کسی ضدآفتابی با بافت سنگین که رنگ گچی داشته باشد، دوست ندارد. بلکه شما باید به دنبال ضدآفتابی با بافت سبک و فاقد چربی باشید. ضدآفتاب‌هایی که حالت نیمه مات دارند، از لحاظ زیبایی گزینه‌ی بهتری‌اند.

4. در نظر گرفتن احساس خود

یک ضدآفتاب خوب باید به راحتی جذب پوست شود. احساسی که شما از استفاده از ضدآفتاب روزانه خود دارید، باید خوشایند و دلپسند باشد. این محصول پوستی باید به راحتی و بدون آنکه ردی از خود بر جای گذارد، جذب پوست‌تان شود. این موضوع به این معناست که نباید بسیار سنگین، چرب یا براق باشد که سبب گرفتگی منافذ پوستی، آکنه و التهاب گردد.

5. توجه به نوع پوست: پوست چرب یا مستعد آکنه

چنین نوع پوستی باید از ضدآفتاب‌ فوق سبک و ژلی استفاده نماید. فرمولاسیون‌ کرم‌های ژلی به علت بافت بسیار سبک و چربی بسیار کم، برای پوست‌های چرب، عالی است. توجه داشته باشید بیشتر ضدآفتاب‌های موجود در بازار از ماده‌ای به نام homosalate در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. این ماده که در بیشتر ضدآفتاب‌ها با درصد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند بافت چرب و سنگینی تولید نماید. بنابراین، افراد با پوست‌های چرب باید ضدآفتابی را خریداری کنند که فاقد این ماده در ترکیبات خود باشد.

6. پوست‌های خشک

توجه داشته باشید برای این دسته از افراد، ضدآفتاب‌هایی که حالت اسپری دارند، گزینه چندان خوبی به حساب نمی‌آیند. نکته دیگر برای پوست‌های خشک آن است که باید از محصول پوستی استفاده نمایند، که فاقد الکل باشد؛ زیرا الکل پیامدی جز خشک‌تر کردن پوست‌شان به همراه نخواهد داشت.

نکته‌ای که در اینجا قصد داریم تا در مورد ضدآفتاب‌های اسپری بگوییم، این است استفاده از این دسته از ضدآفتاب‌ها، حتی آنان که زیر نظر FDA روانه بازار شده‌اند، به اندازه‌ای که روی بسته‌بندی‌شان نوشته شده، قادر به محاظت از پوست در برابر آفتاب نیستند. همچنین این ضدآفتاب‌ها می‌توانند در برخی از افراد، مشکلات تنفسی ایجاد کنند. بنابراین افراد با بیماری‌های تنفسی یا آسم به شدت از این محصولات دوری نمایند.

7. پوست‌های حساس، آلرژیک یا مستعد آکنه روزاسه (Rosacea)

ضدآفتاب‌های معدنی با ترکیبات فعال زینک اکسید برای انواع پوست های حساس، تحریک‌های کمتری به همراه خواهد داشت. قرار گرفتن در معرض آفتاب، باعث وخیم‌تر شدن روزاسه می‌گردد. این افراد باید حتما از ضدآفتاب استفاده نمایند.

دقت نمایید برخی از افراد در استفاده از ضدآفتاب‌ها دچار حساسیت و آلرژیک شدیدی می‌شوند. گرچه دلیل این حساسیت قطعا یکی از مواد تشکیل‌دهنده این محصول پوستی است، اما معمولا زینک اکسید و تیتانیم اکسید دلیل حساسیت بیشتر افراد است. در صورتی که با این مشکل روبه‌رو هستید، از یک متخصص پوست کمک بگیرید. او می‌تواند به شما در شناخت ماده‌ای که به آن حساسیت دارید، یاری برساند. بنابراین، بهترین ضدآفتاب را به شما معرفی کند.

دیگر محصول پوستی: کرم‌پودر

از جمله محصولات آرایشی مهم که استفاده روزانه دارند، کرم‌پودرها هستند. اگر شما هم مانند بسیاری دیگر برای خرید این محصول، فروشگاه میس و مستر را انتخاب کردید، باید بدانید هنگام خرید کرم ‌پودر چه نکاتی را رعایت کنید. در ادامه شما را با مهم‌ترین ویژگی یک کرم‌پودر خوب آشنا خواهیم کرد.

7 ویژگی یک کرم‌پودر خوب

کرم پودر

1. فرمولاسیون کرم: از مهم‌ترین اولویت‌های شما هنگام خرید یک کرم‌پودر باید توجه به فرمولاسیون کرم و جنس پوست‌تان باشد. به طور کلی، 4 نوع کرم‌پودر داریم: کرم‌هایی بر پایه آب، روغن، سیلیکون و پنکک. سعی کنید کرم‌پودر روزانه‌تان علاوه بر رساندن مواد مغذی مورد نیاز پوست، حاوی ترکیبات ضدپیری هم باشد.

2. بافت: پایداری این محصول پوستی با توجه به جنس آن متفاوت است. کرم‌پودرهای مایع، بر پایه آب‎اند که بافتی بسیار سبک دارند. کرم‌پودرهایی که حالت کرمی دارند، بر پایه چربی‌اند. کرم‌های سیلیکونی حالتی بین مایع و کرم دارند که به پوست ظاهری مخملی می‌دهند و البته آبرسان‌های بهتری نسبت به کرم‌پودرهای مایع هم هستند. پنکک‌ها هم نوعی دیگر از کرم‌پودر هستند که حالت خشک و فشرده دارند و به پوست ظاهری ابریشمی می‌بخشند.

3. رنگ: رنگ کرم‌پودر شما باید نزدیک به پوست‌تان باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول پوستی آن است که در هوا اکسید نشود. معمولا اکسید شدن کرم‌پودر باعث ایجاد رنگ‌های نارنجی بر روی پوست می‌شود.

4. سطح پوشانندگی: یک کرم‌پودر خوب باید بتواند تمامی نواقص پوستی شما را بدون استفاده از کانسیلر به راحتی و به صورت کاملا یکدست پوشش دهد.

5. قابلیت آمیختگی: یک محصول پوستی خوب باید به خوبی روی پوست پخش ‌شود، بدون آنکه ردی از خود به جای بگذارد؛ و در عین حال رنگ زیبا و ظاهری بی‌نقصی به آن بخشد.

6. Finish/dry-down: یک کرم‌پودر خوب نه تنها باید در هارمونی کامل با رنگ پوست شما باشد، بلکه باید به خوبی بر روی آن بنشیند. طوری‌که افراد متوجه کرم روی پوست شما نشوند. فراهم‌آوردن ظاهری زیبا، طبیعی و بی‌نقص، از مهم‌ترین فاکتورهای یک محصول پوستی خوب است.

7. قیمت: مواد استفاده شده در کرم‌پودرهای گران، با کیفیت‌ و ارگانیک‌اند. شاید یک کرم‌پودر ارزان‌قیمت همان رنگی به پوست شما بخشد که کرم گران‌قیمت می‌بخشد؛ اما استفاده از یک کرم‌ ارزان‌قیمت در نهایت منجر به صدمات جبران‌ناپذیری به پوست شما می‌گردد.

جمع‌بندی آخر

انتخاب محصول پوستی با کیفیت به این دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد که به طور مستقیم با زیبایی ما در ارتباط است. اینجاست که مجبورید برای اطمینان از اصل بودن محصول، فروشگاه لوازم آرایشی معتبری همچون میس و مستر را انتخاب نمایید. میس و مستر فروشگاه اینترنتی آنلاین است که ارائه با کیفیت‌ترین محصولات از بهترین برندها را سرلوحه دستور کار خویش قرار داده است. لذت واقعی خرید تنها با میس و مستر ممکن خواهد بود.

میس و مستر به مناسبت هفته جهانی شیر مادر کمپین " مادرها با تخفیف بخرند " را راه اندازی کرده است، که می‌توانید محصولات آرایشی و بهداشتی را با تخفیف شگفت انگیز خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید