چگونگی افزایش سرعت گوشی های هوآوی با فایل سیستمEROFS

کدخبر: ۳۵۵۰۲۰
فناوری EROFS از زمان EMUI9.1 به دستگاه‌های هوآوی اضافه شده و متعلق به هوآوی است. این فناوری چند بخش اصلی دارد که آنها را بررسی می‌کنیم.
چگونگی افزایش سرعت گوشی های هوآوی با فایل سیستمEROFS

یکی از قابلیت‌های اصلی EROFS امکان ایجاد فضای بیشتر ذخیره‌سازی اطلاعات به کمک کم کردن حجم فایل‌های موجود سیستم است. در این سیستم مشابه فایل‌های سیستمی فقط خواندنی، چندین ناحیه‌ متا (meta region) از جمله بیت‌مپ فضای آزاد در فایل‌های سیستم حذف می‌شوند و به کمک این شیوه فضای ذخیره اطلاعات بیشتری آزاد می‌شود.

ولی تفاوت EROFS با فناوری‌های قدیمی‌تر در این است که بیشتر روی کیفیت عملکرد تمرکز می‌کند تا اینکه بخواهد صرفا روی ذخیره کردن هرچه بیشتر فضای حافظه تمرکز داشته باشد. به دلیل محدودیت‌های موجود در فایل سیستم‌های فقط خواندنی، هوآوی در حال حاضر توجه بسیاری بر گسترش فناوری EROFS بر روی دستگاه‌های اندرویدی‌اش کرده است. EROFS مخفف عبارت Extendable Read-Only File System است.

EROFS چیست؟

EROFS یک سیستم مدیریت فایل جدید است که کیفیت عملکرد دیسک سخت حافظه و سرعت خوانش از آن را بهبود می‌دهد. این بهبودها، فضای ذخیره اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی

فایل سیستم EROFS سرعت خواندن تصادفی را به طور متوسط تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و در حالت حداکثری، این میزان تا ۲۰۰ درصد هم افزایش پیدا می‌کند. با این کار، چیزی بیشتر از ۲ گیگابایت از فضای حافظه‌ی سیستم ذخیره می‌شود.

به گفته «ژیانگ گائو» (Xiang Gao) مهندس نرم‌افزار هوآوی، پشتیبانی از فایل سیستم EROFS اجازه می‌دهد تا عملیات خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده (Decompression) در شکلی خاص موسوم به LZ4 انجام شود. به کمک این شیوه نیازی به کپی کردن فایل بر روی حافظه وجود ندارد.

مسلم است که چنین خصوصیتی منجر به بهبود عملکرد خواهد شد. علاوه بر این قابلیت‌ها، همچنین پشتیبانی از یک فناوری فشرده‌سازی خاص به نام Z_EROFS نیز وجود دارد. به کمک پردازنده قدرتمند Kirin980 سرعت خواندن ترتیبی و بعد از استفاده از فناوری decompression جدید، به 778 مگابایت در ثانیه رسیده است».

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید