رمز ارز اُکو (Occo) چیست؟

کدخبر: ۳۵۵۰۲۴
اُکو برگرفته از دو واژه (OVERCLOCK COIN)، ارزی دیجیتالی است که توسط گروه علمی پژوهشی آورکلاک طراحی شده است. این ارز دیجیتال با سایر ارزهای دیجیتال تفاوت دارد، اما تفاوت آن چیست؟
رمز ارز اُکو (Occo) چیست؟

ارزهای دیجیتال نسبت به سایر ارزها و پول‌های رایج از امنیت بیشتر و سهولت در استفاده برخوردار هستند، اما معضل اصلی و قابل توجه در ارزهای دیجیتال سرقت آن‌ها است. سرقت رمز ارز ها طی سالیان گذشته که بازار خرید و فروش و سرمایه گذاری در این صنعت رونق پیدا کرده رشد چشمگیری داشته و خسارت سنگینی به صرافان، سرمایه گذاران و دارندگان ارزهای دیجیتال وارد کرده است. 

اٌکو نیز مانند هم خانواده‌های خود یک ارز دیجیتال است؛ اما با این تفاوت که در الگوریتم و هسته پردازش شبکه آن ، یک موتور هوشمند پردازشی همتا به همتا تعبیه شده که علاوه بر امنیت موجود در شبکه بلاکچین، به طور اختصاصی به بررسی فرستاده و گیرنده پرداخته و پس از بررسی میزان پایداری دریافت کننده ارز و ارسال کننده آن اقدام به انجام تراکنش می‌کند. 

اگر بخواهیم کمی فنی‌تر به این موضوع بپردازیم و بطور خلاصه عملکرد آن را بیان کنیم:

یکی از روش‌های سرقت رمز ارزها جابجایی توکن‌های ارسال و دریافت توسط سارقان سایبری (کِرَکِرها ) است که با استفاده از بد افزارها اقدام به انجام این کار می‌کنند یا با استفاده از دسترسی غیر مجازی که از تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی و یا سرورها دارند اقدام به سرقت رمز ارزها می‌کنند.

اُکو و کیف پول اُکو با قابلیت منحصر به فرد خود در لحظه، قبل از تایید و انجام تراکنش، اقدام به شناسایی این مدل حملات سایبری کرده و بعد از بررسی وضعیت پایداری معامله، اقدام به انجام تراکنش می‌کند.

با بررسی وایت پیپر(white paper) یا همان خط مشی اُکو متوجه می‌شویم که اُکو نه تنها ایمنی و پایداری بیشتری را نسبت به سایر رمز ارزها دارد؛ بلکه از درآمد حاصل از پروژه اُکو پروژه‌های امنیتی دیگری برای افزایش امنیت فضای سایبری کلید خواهد خورد. از جمله پروژه بسته نرم افزاری سایبون که یک نوع فایروال اختصاصی برای تمامی رمز ارزها است.

شعار اُکو توسعه امنیت پایداری برای دنیای سایبری است. طبق اخبار منتشر شده اُکو در مهر ماه سال جاری ارائه خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید