ماشین سی ان سی چوب شرایط مناسب مولن - شرکت ماشین سازی آمل برش

کدخبر: ۳۵۵۱۷۵
در گذشته نجاران برای منبت کاری از مغار، سوهان، گیره دستی و رومیزی، اره چکشی و دریل استفاده می کردند که دخالت نیروی انسانی در کار موجب طولانی شدن فرایند تولید محصول و احتمال بروز خطا در کار و ضرر و زیان نیز وجود داشت.
ماشین سی ان سی چوب شرایط مناسب مولن - شرکت ماشین سازی آمل برش

تنوع بالای ماشین آلات نجاری به دلیل گسترش رشته‌های زیر مجموعه صنعت چوب است که این اتفاق در صنایع  مبلمان، درب منازل، سرویس خواب و کمد و ... ملموس است در عین حال بهره بری و کیفیت محصولات نیز افزایش یافت.

امروزه رقابت بین تولیدکنندگان ماشین الات صنعت چوب موجب شده تا شاهد تولید محصولاتی باشیم که وظیفه چندین ماشین را در یک خط تولید انجام می دهند که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ماشین سی ان سی چوب، لبه چسبان، اره تیزکن، دورکن، پانل بر، زبانه ساز چوب، روکش ام دی اف و خط رنگ چوب و ... از کاربردی ترین ماشین آلات صنعت چوب هستند که نقش بسزایی در روند تولید دارند اما اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که سی ان سی چیست و حین خرید این ماشین باید به چه نکاتی دقت کرد و به چه شرکتی اعتماد کرد و نقش گارانتی در ماشین های صنعت چوب چیست؟

شرکت ماشین سازی آمل برش

در سال 1361 در راستای تولید ماشین آلات صنعت چوب شرکت ماشین سازی آمل برش تاسیس گردید. ماشین ابزارتیزکن و خانواده محصولی اره تیزکن نخستین محصولاتی بودند که از شرکت ماشین سازی آمل برش به بازار عرضه شدند.

کیفیت بالای ساخت محصولات و جلب رضایت مشتریان و ارائه گارانتی مناسب موجب شد تا شرکت ماشین سازی امل برش در سال 1363 موفق به کسب عنوان تولید کننده نمونه کشور در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع چوب شود  که ادامه روند رو به رشد شرکت موجب شد تا در سال 1386 فروش بیش از سی هزار ماشین به فعالین صنعت چوب در سرتاسر کشور و صادرات ماشین الات چوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ازبکستان، آذربایجان نشان از رضایت مشتریان و کیفیت بالای محصولات شرکت ماشین سازی آمل برش دارد.

ماشین سی ان سی

ماشین سی ان سی

Cnc مخف کلمه COMPUTER NUMERCAL CONTROL است که دستورها را با کمک قطعه کنترلر از اپراتور سی ان سی دریافت می نماید. معمولا از سی ان سی چوب برای سری کاری و تولید در حجم انبوه استفاده می شود و ورود ماشین های سی ان سی در هر کارگاهی موجب ارتقای بهره بری و تنوع در تولید محصولات و افزایش دقت و سرعت در کار خواهد شد.

Cnc چوب را می توان ماشینی منحصر به فرد و کارا در هر صنعتی دانست که تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به روند تولید محصولات دارد که در موارد زیر می توان بین آنها تفاوت قائل شد:

  • سایز دستگاه سی ان سی

  • قدرت موتور سی ان سی

  • تعداد محور سی ان سی

همچنین باید اذعان داشت که اندازه دستگاه، ابعاد محیط کار، سرعت دوران اسپیندل، نیروی محرکه سی ان سی، کنترلر سی ان سی، سرعت پیشروی cnc، نحوه انتقال نیرو در سی ان سی و توان اسپیندل در تقسیم بندی این ماشین ها تاثیرگذار هستند که در ادامه بیشتر به جزییات آنها خواهیم پرداخت.

مزایای سی ان سی

از مهم ترین مزایای استفاده از ماشین سی ان سی می توان به موارد زیر استفاده کرد:

  • سی ان سی منبت می توانند به صورت مداوم کار کنند و خستگی ناپذیر هستند.

  • آموزش کار با سی ان سی راحت است و پس از مدتی تمرین و آموزش هرکسی می تواند با این ماشین کار کند و از خدمات سی ان سی بهره مند شود

  • سرعت عمل و دقت بالا در کار

  • مقرون به صرفه بودن خط تولید

  • خطر پایین برای اپراتور سی ان سی

  • قدرت براده برداری به صورت یکسان

  • عیب یابی ماشین به کمک کنترلر دستگاه

  • نیاز به حضور فیزیکی اپراتور نیست و پس از ورود اطلاعات و برنامه ریزی ماشین می تواند مکان را ترک کند یا تنها نظاره گر باشد

خرید سی ان سی

نیازسنجی مهم ترین اقدام پیش از خرید هر دستگاهی است، اینکه میزان بودجه شما برای خرید دستگاه مشخص باشد و بدانید که قرار است محصول شما در چه ابعاد و اندازه ای باشد و همچنین به ابعاد دستگاه خریداری شده نیز باید دقت کنید.

حین خرید cnc دقت به ابعاد محیط کار از این نگاه حائز اهمیت است که اگر محصول تولیدی در اندازه های کوچک باشد خرید ماشین با ابعاد بزرگ برای مشتری مقرون به صرفه نیست اما اگر قرار باشد که بر روی محصولاتی کار کنید که استوانه ای و بزرگ هستند توصیه ما به مشتری خرید ماشین روتاری است که با توجه به تعداد کله سی ان سی می تواند نیاز مشتری را در تولید محصول برطرف نماید.

دقت به ابعاد دستگاه موجب خواهد شد تا پس از خرید سی ان سی نجاری کمترین فضای پرت در کارگاه شما ایجاد شود. نحوه انتقال نیرو در سی ان سی با استفاده از دنده شانه ای مورب و بال اسکرو است که موتور محرکه ماشین cnc و استفاده از سرو موتور یا استپ موتور در استفاده از هر کدام از آنها تاثیرگذار است.

کنترلر سی ان سی از مهم ترین قطعات ماشین سی ان سی کارگاهی است که به میزان قلب و مغز برای این دستگاه حائز اهمیت است!

به طور مثال استفاده از کنترلر 4 محور NC-Studio که از پروفروش ترین انواع کنترلر ها در بازار است این قابلیت را دارد که در صورت استفاده از روتر هایی که هاتس پات دارند به صورت بی سیم و از طریق وای فای به دستگاه وصل شوید که دقت بالا و نبود نویز از مهم ترین مزیت های این قطعه است.

حین خرید cnc از نقش توان موتور اسپیندل نباید چشم پوشی کرد، هرچه قدر موتور بیشتر باشد ماشین توانایی براده برداری از قطعات بزرگتری را با سرعت بیشتری می تواند انجام دهد.

انواع سی ان سی

ماشین های سی ان سی به دو دسته ماشین های تخت و روتاری (چند کله) تقسیم می شوند که سی ن سی تخت برای کارگاه هایی که به دنبال تولید محصولات در ابعاد کوچک و با قیمت تمام شده مناسب هستند کاربرد دارد.

ماشین سی ان سی 3 محور x، yو z از ساده ترین و پر مصرف ترین دستگاه های cnc به شمار رفته که عملیات برش کاری را بر روی چوب انجام می دهد.

قابل حمل بودن و صدای پایین دستگاه و مصرف برق کمتر از مهم ترین مزایای استفاده از سی ان سی رومیزی است بگونه ای که این ماشین با برق خانگی نیز کار می کند و می توان با خرید یکی از این محصولات در منزل نیز شروع به کار کرد.

ماشین روتاری

ماشین روتاری

سی ان سی روتاری به ماشینی گفته می شود که می تواند بر روی اجسام استوانه ای شکل، طرح مدنظر اپراتور را اجرا نماید به همین دلیل در صنعت مبل کاربرد فراوان دارد.

ماشین سی ان سی Multi head، که دارای توان اسپیندل 4 کیلو وات و اسپیندل آن قابلیت گردش 2400 دور در دقیقه را دارد از ماشین های روتاری به شمار می رود که تعداد هد روتاری بنا به نیاز مشتری قابل افزایش است.

اهمیت کله روتاری این است که مشتری می تواند یک طرح را همزمان بر روی چند قطعه کار در یک زمان انجام دهد که این مهم موجب مقرون به صرفه شدن دستگاه و افزایش بهره بری و تولید شود.

گارانتی سی ان سی و خدمات پس از فروش

آنچه که پیش از دانستن قیمت دستگاه cnc خانگی و قیمت دستگاه cnc چوب دست دوم و قیمت دستگاه فرز cnc رومیزی اهمیت دارد میزان خدماتی است که شرکت فروشنده محصولات قرار است پس از خرید محصول به مشتریان خود ارائه دهد.

شرکت ماشین سازی آمل برش با دارا بودن بیش از سه دهه فعالیت و سابقه در زمینه ساخت و تولید ماشین آلات پیشرفته صنعت چوب دارای کامل ترین انبار قطعات یدکی است و در صورت بروز ایراد و نقص در قطعات الکترونیکی ماشین سی ان سی مانند موتور اسپیندل، کنترلر cnc و منبع تغذیه و سنسور و اینورتر و دیگر قطعات که امکان هرگونه خرابی در آنها وجود دارد در سریع ترین زمان ممکن قطعه یدکی استاندارد به سرتاسر کشور ارسال خواهد شد.

مشتریان می توانند با خرید هر ماشین از شرکت ماشین سازی آمل برش از گارانتی یک ساله و بی قید و شرط شرکت استفاده نمایند.

کار با سی ان سی

پس از خرید دستگاه، کلاس های آموزش نرم افزار سی ان سی برای اپراتور دستگاه برگزار خواهد شد تا خریدار کار با سی ان سی را آموخته و نهایت بهره بری را ازدستگاه ببرد. نرم افزار artcam که رایج ترین و پرطرفدارترین نرم افزار برای اپراتور سی ان سی است در این کلاس ها آموزش داده خواهد شد.

سی ان سی دست دوم

شرکت ماشین سازی آمل برش پس از دریافت سی ان سی کارکرده اقدام به بروزرسانی ماشین کرده و پس از برطرف نمودن معایب اقدام به فروش ماشین سی ان سی دست دوم می نماید.

برای اطلاع از لیست قیمت سی ان سی کارکرده می توانید با مراجعه به سایت شرکت ماشین سازی آمل برش علاوه بر دریافت لیست قیمت ماشین ها، از نحوه فروش اقساطی سی ان سی آگاهی کسب نمایید.

وبسایت ما: https://www.amolboresh.com

تماس تماس: 8 الی 01143113884

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید