زعفرانیه، محله با اصالت و خوش نشین

کدخبر: ۳۶۲۵۲۶
این روزها که بازارهای کلان اقتصادی، ریسک های بالای خود را نشان داده و مردم با فراز و نشیب های سرمایه گذاری در بازارسرمایه، طلا و ارز آشنا شده اند، همچون گذشته بازار مسکن در کانون توجه قرار گرفته و به نظر می رسد نقدینگی سرگردان در بخش های مختلف، به بازار مسکن سرازیر می شود. این امر را مردم با تجربه زیان های احتمالی بازارهای مختلف رقم می زنند؛ زیرا خرید خانه جزو کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود.
زعفرانیه، محله با اصالت و خوش نشین

باید مدنظر داشته باشیم میزان عرضه و تقاضا در این بازه زمانی که تولید مسکن به حداقل رسید، از تعادل خارج شده و این امر بر گرانی ناشی از کاهش عرضه دامن می زند. به خصوص این مهم در مناطق شمالی شهر مشهودتر است.

از سوی دیگر مبحث سکونت در میان است که اهمیت انتخاب صحیح و آگاهانه را دوچندان می کند. لذا با نگاهی به وضعیت قیمت و سایر مشخصات مهم مناطق 1 تا 5، اطلاعات متقاضیان را برای این تصمیم بسیار مهم افزایش می دهیم. به عنوان مثال در این گزارش تمام نوسانات قیمت و جدیدترین مشخصات منطقه زعفرانیه را مطالعه می کنید.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

زعفرانیه یکی از مناطق بسیار قدیمی شهر تهران است که از گذشته به عنوان منطقه ای لوکس و به اصطلاح خوش نشین معروف بوده و هست. زعفرانیه در منطقه یک تهران قرار دارد و می توان گفت اکثر تهرانی ها به واسطه وجود اماکن مشهوری همچون کاخ سعدآباد، با این محله آشنا هستند. از سوی دیگر زعفرانیه در مجاورت مجتمع توچال قراردارد، که این نیز شناسه ای است برای یادآوری محل جایگیری این محله. اهمیت این مسئله در آب وهوای بسیار عالی زعفرانیه، به واسطه کوهپایه بودن آن نهفته است. 

 مدنظر داشته باشید، علاوه بر شرایط مساعد جغرافیایی، خرید خانه در زعفرانیه و سکونت در این منطقه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، با بازدهی بسیار عالی محسوب شود که ورود به آن، از عهده بسیاری از اقشار جامعه بر نمی آید. 

ویلاهای قدیمی این منطقه که با متراژهای بسیار بزرگ ساخته شده اند را نمی توان به صورت مترمربعی قیمت گذاری کرد. زیرا هر ویلا با ویژگی های منحصر بفرد خود اعم از نوع معماری، متریال های به کار رفته در ویلا و حتی کوچه ای که ملک در آن قرار دارد قیمت گذاری می شود. 

اما در کنار آنها، آپارتمان هایی در حال احداث است که در ساخت آنها نیز نهایت دقت و ظرافت به کار برده شده و همین امر قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه را دوچندان کرده است.

قیمت و نوسانات قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه 

همانطور که اشاره شد، این منطقه از گذشته خانه های گرانی داشته. در گذشته که میانگین خرید آپارتمان در تهران متری 3 میلیون تومان بود، خرید آپارتمان در زعفرانیه متری 13 میلیون تومان قیمت داشت. این امر در دوره رکودی صنعت ساختمان و افزایش قیمت ها همچون سایر مناطق با شیب بسیار افزایش قیمت را تجربه کرد.

به این صورت که  متری 13 میلیون تومان در سال 92 به 29 میلیون تومان درسال 96 رسید. اما این افزایش قیمت، همسو با میانگین تورم در کشور بود و آغاز سال 97 نمودار قیمت این منطقه شیب صعودی به خود گرفت. 

به این صورت که از ابتدا تا انتهای سال 97، قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه 18 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به 38 میلیون تومان در هر متر رسید. این افزایش قیمت به طور افسارگسیخته ای در حال افزایش بود و بیش از سایر مناطق رشد  کرد. به طوری که در ابتدای سال 98 هر متر 40 میلیون تومان و در انتهای همان سال، برای خرید یک متر مربع باید 53 میلیون تومان پرداخت می شد.

این افزایش ناباورانه قیمت ها، به همین صورت ادامه داشت و هیچ کدام از سیاستهای دولت در بخش کنترل قیمت ها، کارساز نبود. به این طریق همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن در این منطقه هستیم. به طوری که در خرداد ماه امسال، متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه نزدیک به 70 میلیون تومان در ازای خرید یک متر مربع، باید پرداخت کنند.

زعفرانیه

اجاره  آپارتمان در زعفرانیه

با توجه به نرخ سرسام آور خرید واحدمسکونی در این منطقه، قیمت اجاره آپارتمان در زعفرانیه نیز نجومی شده است. اما با نیم نگاهی به این بخش، کلیات بازار اجاره در زعفرانیه را با هم مرور می کنیم.

 اواسط سال 96 قیمت مسکن در تهران، نسبت به ماه های قبل خود کاهش نسبی و موقتی را تجربه کرد. در همین راستا، با درخواست پیمانکاران، تسهیلات بسیاری جهت ساخت وساز پرداخت شد تا کمی تولید مسکن رونق بگیرد و مشکل عدم تعادل در عرضه وتقاضا گریبان بازار مسکن را نگیرد. سازندگان نیز همچون گذشته، منطقه یک تا 5 تهران را هدف سرمایه گذاری خود قرار دادند.

به این صورت ساکنین زعفرانیه شاهد ساخت و ساز های متعدد ساختمان های بلندمرتبه در این منطقه بودند و در نتیجه، ابتدای سال 98 کمی تعادل در میزان عرضه حاصل شد. گفتنی است میزان اجاره بها در این منطقه همچون بسیاری ازمحلات، به مشخصات ملک و نظر مالک بازمی گردد و به همین دلیل نمی توان قیمت مشخص شده ای به عنوان میانگین اجاره بها عنوان کرد. اما با توجه به اینکه اکثر واحدهای این منطقه متراژ بالای 200 متر دارند، اجاره خانه در زعفرانیه نیز برای تمام اقشار جامعه مقدور نیست.

لازم به ذکر است تعدد سلیقه و ساخت آپارتمان با معماری و نوع ساخت متفاوت در این منطقه، جستجو و پیدا کردن خانه را سخت می کند. از سوی دیگر جست و جو در انبوهی از فایل های بارگذاری شده توسط مشاورین املاک و حتی واسطه های ملکی، انتخاب را برای متقاضیان بسیار سخت تر کرده است. درنتیجه بهتر است به سامانه ای که نیازهای شما را دریافت می کند و خود به جستجوی ملک می پردازد رجوع کنید.

 این مهم را سامانه ای دانش بنیان به نام اینپین با بهره گیری از هوش مصنوعی برای کاربران انجام می دهد. به این صورت تنها کافی است نیازها و میزان سرمایه خود را پس از مشخص کردن محدوده مورد نظر خود، در سامانه اینپین وارد کنید.

به این صورت، هوش مصنوعی در میان انبوهی از فایل های موجود در سامانه، خانه رویایی مورد نظر شما را پیدا کرده و با ایجاد ارتباط با مشاور املاک مورد نظر، یک معامله ملکی مطمئن را برای شما رقم می زند. برای آشنایی و بهره گیری از تمام ابزارهای این سامانه، کافی است واژه اینپین را در مرورگر خود وارد کنید.

نقشه زعفرانیه

زعفرانیه روی نقشه و ترافیک آن

یکی از مشکلات زعفرانیه را، می توان ترافیک عصرگاهی شریان های اصلی آن عنوان کرد که به واسطه مجاورت با ارتفاعات توچال و خیابان ولیعصر روی می دهد و در ایام تعطیل مشهودتر است. زعفرانیه، از جنوب به خیابان ولیعصر که آن نیز یکی از شلوغ ترین خیابان ها است محدود می شود. همچنین زعفرانیه از غرب به خیابان ولنجک و شرق این منطقه به جعفرآباد و تجریش ختم می شود. 

مهمترین دلایل خرید آپارتمان در زعفرانیه

مراکز تجاری، تفریحی، فرهنگی و آموزشی این منطقه می تواند دلیلی برای خانواد ه ها باشد تا خود و فرزندانشان در مراکز معتبر اوقات خود را سپری کنند. زعفرانیه به دلایل متعدد که یکی از آنها وجود سفارت های متعدد در آن است، مدارس و آموزشگاه های معتبری را در خود جای داده است.

از سوی دیگر این محله از نظر اجتماعی در سطح خوبی قرار دارد. این امر نیز به واسطه قیمت بالای ملک در این منطقه از زمان گذشته تا کنون است که باعث شده صرفا افرادی با سطح درآمد بالا توان خرید آپارتمان در زعفرانیه را داشته باشند. در نتیجه اگر سرمایه کافی برای خرید یک واحد آپارتمان در زعفرانیه را دارید این محله می تواند گزینه مناسبی برای سکونت خانواده و جوانان باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید