در این روزهای کرونایی به کجا سفر کنیم؟

کدخبر: ۳۶۴۵۳۶
در روزهای گذشته اخبار خوبی مخصوصا برای عاشقان سفر به گوش رسید. آغاز این خبرها از باز شدن مرزهای ارمنستان و مالدیو بود که بعد از 7 ماه تعطیلی نوید بخش اتفاقات و خبرهای عالی بود که از چند وقت پیش مردم منتظر شنیدن آن ها بودند.
در این روزهای کرونایی به کجا سفر کنیم؟

 حال بعد از گذشت چند روز پس از بازگشایی مرز ارمنستان، مرزهای هوایی ترکیه بر روی شهروندان ایرانی باز شدند. البته که هنوز ویروس کرونا بیش از قبل در حال گسترش است و به نظر می رسد در تعدادی از کشورها موج دوم خود را آغاز کرده اما سوالی که وجود دارد این است که باوجود باز شدن تعداد محدودی از مرزها و همچنین شیوع کوید 19 می بایست به کدام مناطق سفر کنیم و چه شرایطی را در نظر داشته باشیم؟

نکته قابل ذکر این است که مطمئنا از این پس بسیاری به دنبال قیمت تور استانبول هستند. شهری که به پایتخت فرهنگی ترکیه شهرت دارد و در سال گذشته شاهد جمعیت زیادی از گردشگران بین المللی بوده و حتی در میان 10 شهر توریستی برتر دنیا قرار گرفته بود اما مطمئنا با شیوع کرونا با افت شدیدی مواجه شده.

شاید مهم ترین دلیل باز شدن مرزهای هوایی ترکیه بر روی ایرانیان که فقط شامل شهرهای استانبول و آنتالیا است همین باشد که دولت این کشور قصد دارد ضررهای اقتصادی پیش آمده را از طریق گردشگری و ورود مسافران ایرانی که در سال های اخیر جز 5 کشور اول از نظر سفر به ترکیه بودند را جبران نماید.  

مهرپرواز

شروع پروازهای ایران ترکیه

سفر به استانبول

در حال حاضر فعلا سفر به دو شهر استانبول و آنتالیا برای مسافران و علاقه مندان به تور ترکیه مقدور است. در حال حاضر پروازهای نسبتا زیادی چه داخلی و چه خارجی به صورت مستقیم می توانید با استفاده از تور استانبول با قیمت مناسب از شگفتی ها و جذابیت های این شهر که پیوند دهنده دو قاره است نهایت لذت را ببرید.

اگر استانبول را به عنوان مقصد سفریتان انتخاب کردید و می خواهید به تماشای دیدنی های این شهر زیبا بنشینید می توان گفت آنقدر زیبایی های استانبول زیاد است که نمی توان به راحتی نام برد. حتی مسافرینی که به این شهر سفر می کنند در این حسرت هستند که نتوانستند بناها و جاذبه های بیشتری را تماشا کنند.

پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال به این شهر شگفت انگیز مسافرت نکرده اید برای اولین سفر به این شهر سعی کنید سفر حداقل 5 روزه را در نظر داشته باشید تا بتوانید بیشتر تلفیق مدرن و باستان استانبول را نظاره گر باشید.

اما حتما در نظر داشته باشید که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک از الزامات در تماشای جاذبه های توریستی استانبول است.

اگر قصد دارید با استفاده از شرکت هواپیمایی ماهان به استانبول سفر کنید به همراه داشتن تست منفی کرونا (PCR) در یکی از 9 آزمایشگاه زیر که مورد تایید وزارت بهداشت هستند از الزامات برای این سفر می باشد.

1. آزمایشگاه ونک (تهران)

2. آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

3. آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

4. آزمایشگاه انستیتوپاستور مخصوص افراد سیاسی

5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد  (کرج)

6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)

7. آزمایشگاه آذرمهر  (اصفهان)

8. آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)

9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

راهنمای سفر به آنتالیا در کرونا

آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است. مجاورت آنتالیا با دریایی که توانسته است در میان 3 قاره به تنهایی نفوذ کند و از طرفی وجود مناظر زیبای طبیعی و باستانی، این شهر را به منطقه ای فوق العاده و شگفت آور تبدیل کرده است. مسلما شما هم درکنار همین طبیعت بی نظیر محو آثار باستانی بسیار زیاد ومکان های تاریخی این شهر می شوید.

اگر به دنبال خرید تور آنتالیا ارزان هستید و می خواهید سفری به الماس مدیترانه داشته باشید در نظر داشته باشید که با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس ترکیه، از تاریخ 11 مهر 1399 پروازهای این ایرلاین به صورت مستقیم از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بین المللی آنتالیا انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است که برنامه این پروازهای به صورت هفته ای یک مرتبه است.

مهر پرواز

پرگ آسپندوس آنتالیا، از دیدنی های این شهر

توجه داشته باشید که می بایست از 96 ساعت قبل از پرواز جواب منفی تست کرونا را در اختیار داشته باشید. همچنین دارای بودن 3 عدد ماسک در پرواز و به همراه نداشتن هرگونه بار داخل کابین به جز کیف دستی از شرایط برای پرواز با شرکت هواپیمایی سان اکسپرس است.

از طریق (آژانس مسافرتی مهرپرواز)می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید.

همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای پاییز 99 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید