تبلیغ در توییتر برای کسب‌وکارها: در لحظه شناخته شوید!

کدخبر: ۳۶۵۲۰۳
توییتر (Twitter)، از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در جهان است.
تبلیغ در توییتر برای کسب‌وکارها: در لحظه شناخته شوید!

 تبلیغ در توییتر فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب‌وکار شماست. معمولا برای مطلع شدن از ترندها و آخرین اخبار و اتفاقات جهان، توییتر یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است؛ بنابراین تبلیغات در توییتر برای اطلاع لحظه‌ای محصولات، خدمات یا رویدادهای کسب‌وکارتان بسیار مفید است. افرادی که در این شبکه اجتماعی در حال معرفی خدمات و محصولات خود هستند، می‌توانند بسیار سریع سود خود را افزایش دهند.

چرا باید در توییتر تبلیغ کنیم؟

اجازه دهید ابتدا به یک سوال مهم پاسخ دهیم: آیا توییتر (twitter) بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است؟

بعضی‌وقت‌ها بله! درست است که توییتر مشکلات خودش را دارد ولی در موارد و سناریوهای خاصی، واقعا بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است. البته به هدفی که تعیین کرده‌اید نیز بستگی دارد؛ اما مطمئنا بهتر است از مزیت های تبلیغات توییتر صرف نظر نکنید!

از مزیت های تبلیغ در توییتر، امکانات منحصربه‌فردی است که جای دیگر نظیر آن را پیدا نمی‌کنید. البته منظور ما را اشتباه متوجه نشوید! ما تبلیغ در گوگل و تبلیغ در اینستاگرام را نیز دوست داریم و آنها را به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

اما در پنج مورد، تبلیغات توییتر گوی سبقت را از دیگران ربوده است:

  • پرداخت تنها در صورت بازدهی

  • هدف‌گیری کلمات کلیدی

  • هدف‌گیری مخاطبان اکانت‌های مشخص

  • هدف‌گیری تعامل کاربران

  • هزینه کم در ازای هر کلیک

انواع تبلیغات توییتر

چندین نوع تبلیغات توییتر برای کمک به اهداف برند شما و متناسب با استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما وجود دارد:

توییت های پروموت شده یا Promoted Tweets

توییت های پروموت شده بسیار شبیه توییت های معمولی هستند. تفاوت این است که یک تبلیغ کننده برای نمایش محتوا به افرادی که او را دنبال نکرده اند، مقداری پول پرداخت می کند. مانند توییت های معمولی، آنها را می توان لایک کرد، بر روی آن ها کامنت گذاشت یا باز نشر داد. اما به هر حال آنها به عنوان تبلیغ شناخته می شوند: همیشه در گوشه پایین سمت چپ عبارت Promoted نوشته می شود.

توییت های تبلیغاتی همچنین می توانند حاوی ویدیو باشند و در صفحه ی تایملاین Timeline کاربران به صورت خودکار پخش می شوند. اگر فیلم کمتر از ۶۰ ثانیه باشد، این فیلم از نو پخش می شود. توییت های پروموت شده مانند این مثال از Subway  در نیوزفید جامعه هدف شما، بر روی پروفایلشان و در بالاترین نتایج جست و جو بر روی نسخه موبایل و وب نشان داده می‌شود.

افراک1

حساب کاربری پروموت شده یا Promoted Account

به جای تبلیغ فقط یک توییت، این نوع آگهی توییتر به شما امکان می دهد کل حساب توییتر برند خود را تبلیغ کنید. این تبلیغ به کسانی نشان داده می شود که از قبل برند شما را دنبال نکرده اند و ممکن است به دنبال توییتر کسب و کار شما باشند. اکانت تبلیغ شده درست به کسانی نشان داده می شود که فالوور بالقوه شما هستند. این آگهی همچنین در قسمت «پیشنهاد افراد برای فالو کردن» و نتایج جست و جو بالا می آید. در تبلیغات حساب کاربری در توییتر، علاوه بر برچسب Promoted  برای نشان دادن این که پست تبلیغی است، یک دکمه Follow نیز درج می‌شود.

افراک2

ترند های پروموت شده یا Promoted Trend

عنوان های پر طرفدار یا به اصطلاح ترند شده لیستی نسبتا طولانی در سمت راست صفحه دارد. این لیست محبوب‌ترین عنوان ها و هشتگ هایی که در حال حاضر ارائه می شود را نمایانگر می‌کند. ترند های پروموت شده در زیر این عنوان ها با بر چسب Promoted نمایش داده می شود. این ترند ها برای مخاطبانی که هدف گذاری کرده اید نمایش داده می شود. با وجود اینکه برچسب تبلیغ دارند، همچنان افراد این ترند ها را دنبال می کنند و از آن ها استقبال می شود.

ترندهای پروموت شده تحت عنوان Trends for you در قسمت تایملاین و یا اکسپلور برای شما نمایان می شود. هنگامی که کاربر بر روی آن ها کلیک می‌کند تمام نتایج جست و جو برای آن عنوان را می آورد اما توییت شما را بالاتر از همه نشان می دهد. در ژانویه سال ۲۰۲۰، توییتر یک قدم جلوتر رفت و برنامه Promotion Trend Spotlight را معرفی کرد. مانند این نمونه از دیزنی + ، این قالب تبلیغاتی جدید با پشتیبانی از فیلم، گیف و همچنین تصاویر استاتیک، روند تبلیغاتی گذشته را تکمیل کرد.

افراک3

تبلیغات خودکار یا Automated ads

اگر در تبلیغات توییتر تازه وارد هستید و مطمئن نیستید که چقدر هزینه کنید، یا یک تیم بسیار کوچک با مدت زمان محدود دارید، سعی کنید Promote Mode را امتحان کنید. در این حالت شما طبق روند همیشگی توییت می گذارید سپس این حالت خودکار توییت ها و پروفایل برند شما را تبلیغ می کند. توییتر این نوع تبلیغات راalways on advertising solution می‌نامد. اصولا ۱۰ توییت اول شما روزانه به کمپین پروموشن خودکار اضافه می شود در این حالت مخاطبانی که شما مشخص کرده اید، هدف گذاری می‌شوند. حالت Promote Mode همچنین حساب کاربری شما را تبلیغ خواهد کرد. با این تبلیغ خودکار لازم نیست شما به صورت جدگانه بر روی تبلیغات خود کار کنید و کار شما بسیار آسان است.

چگونه در توییتر تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغ در توییتر نیاز به ساخت اکانت وریفای‌شده در بخش تبلیغات توییتر به آدرس ads.twitter.com دارید. درست است که مراحل ساخت کمپین بسیار ساده است اما استراتژی پرداخت و قیمت گذاری مناسب بهتر است توسط متخصصین این حوزه انجام گیرد. چرا که اگر کمپین های شما بهینه سازی شوند هزینه ی تبلیغات کاهش می یابند. برای تبلیغ در توییتر می‌توانید از خدمات آژانس تبلیغات آنلاین افراک به آدرس Afrak.com استفاده کنید تا با تضمین کمترین هزینه، در توییتر خوش بدرخشید!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید