گزارش حقوق ۹۹: دریافتی مدیران ارشد در سازمان نسبت به‌ کارشناسان چقدر تفاوت دارد؟

کدخبر: ۳۶۵۹۵۹
حقوق و دستمزد یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد برای دستیابی به آن در سازمان‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند. اما این موضوع مهم برای بسیاری از افراد به سوال‌های بسیاری تبدیل شده است و مدام در حال مقایسه میزان دریافتی خود با افراد دیگر و حتی افراد مشابه در دیگر سازمان‌ها هستند.
گزارش حقوق ۹۹: دریافتی مدیران ارشد در سازمان نسبت به‌ کارشناسان چقدر تفاوت دارد؟

حقوق کارمندان و کارگران در ایران هر سال توسط وزارت کار اعلام می‌شود و این رقم در مورد افراد دارای شغل دولتی کاملا واضح و شفاف است. اما در مورد سازمان‌ها خصوصی اوضاع کمی متفاوت است و کارفرمایان فاکتورهای مختلفی را برای پرداخت حقوق در نظر می‌گیرند که هیچ منبعی از این فاکتورها و میزان پرداختی‌ها خبر ندارد.

مواردی مانند حق بیمه، مالیات و حتی عدم موافقت کارفرما با بیان میزان دریافتی کارمندان مختلف، جزء مواردی به شمار می‌آیند که کارفرما بخاطر آنها به هیچ عنوان تمایل چندانی به ارائه اطلاعات در زمینه مسائل مربوط به حقوق و دستمزد ندارند. عدم شفافیت در بازار کار باعث به وجود آمدن سردرگمی برای کارجویان شده است و این سردرگمی را سایت ایران سلری با گزارشی که از میزان حقوق منتشر می‌کند، رفع کرده است.

گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹

ایران سلری به صورت سالانه اقدام به انتشار گزارش حقوق و دستمزد می‌کند. گزارش حقوق سال 99 منتشر شده در ایران سلری بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی حاصل از افراد شرکت کننده به دست می‌آید و با کمک کارمندان و کارفرمایان است که چنین گزارش جامعی از اطلاعات حقوق و دستمزد در بازار کار به دست می‌آید. 

گزارش حقوق و دستمزد سال 99 بر اساس اطلاعات دریافتی از 208000 نفر از شاغلان و فعالان بازار کار به دست آمده است که این افراد در 41 گروه شغلی مختلف از جمله بازاریابی، فروش، مهندسی و ... در 31 استان کشور مشغول به کار هستند. مطمئنا هر بررسی و گزارشی با توجه به میزان شرکت کننده سنجیده و اعتبارسنجی می‌شود و گزارش امسال ایران سلری با حجم زیاد مشارکت کننده به معتبرترین مرجع حقوق و دستمزد در بازار کار ایران تبدیل شده است.

آمار و ارقام به دست آمده از گزارش حقوق 99

بعد از هر بررسی و گزارشی اطلاعات و آمار بسیار مفیدی منتشر می‌شود که تمام آنها قابل استناد هستند و در این گزارش نیز آمار این گزارش برای کارجویان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. 

یکی از مواردی که در این گزارش به دست آمده است میزان دریافتی افراد در سطوح مختلف سازمان است.

میانگین دریافتی

طبق گزارش حقوق سال 99 و بر اساس نمودار بالا، بیشترین دریافتی در سازمان‌ها برای مدیران ارشد با رقمی در حدود ۱۲ میلیون تومان است و این در حالی است که مدیر میانی 6.9 میلیون تومان و کارشناسان در سازمان‌ها به طور میانگین ۴.۵ میلیون دریافتی دارند. در این آمار دریافتی مدیر ارشد و همچنین کارشناس حدود 7 میلیون تومان تفاوت دارد.

تفاوت دریافتی

با توجه به ارقام گفته شده در نمودار قبل می‌تواند میزان تفاوت و درصد تفاوت دریافتی میان رده‌های مختلف در سازمان را به دست آورد. با این حساب، مدیر ارشد به نسبت مدیر میانی سازمان به میزان ۳۴ درصد دریافتی بیشتری دارد و مدیر میانی نسبت به کارشناس ۳۳ درصد بیشتر حقوق دریافت می‌کند.

تفاوت دریافتی در سطوح مختلف سازمان در تهران نسبت به دیگر استان‌ها

جدول3

جدول4

با توجه به نمودارهای بالا می‌توان مشاهده کرد، که مدیر میانی نسبت به دیگر افراد در سازمان‌ها بیشترین کاهش را در میزان دریافتی در تهران نسبت به دیگر استان‌ها در سال 99 داشته است. در این آمار می‌توانید مشاهده کنید که مدیر ارشد در سال 99 سه درصد تفاوت دریافتی داشته است در دو رده مدیر میانی و کارشناس در سال 99 نسبت به سال 98 کاهش دریافتی گزارش شده است.

ایران سلری

ایران سلری به عنوان اولین مرجع حقوق و دستمزد در ایران، از سال 1392 اقدام به تولید سالانه گزارش حقوق و دستمزد کرده است. هدف اصلی ایران سلری از انتشار این گزارش، ایجاد شفافیت در مورد نرخ دستمزدها در بازار کار و همچنین در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در مورد دریافتی افراد در سازمان‌ها و سطوح مختلف است.

حرف پایانی

اگر کارجو هستید و به دنبال کار می‌گردید و همچنین شاغل هستید و به دنبال تغییر شغل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این گزارش را بررسی کنید و در مورد حقوق و دستمزدهای رایج در بازار کار اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. همچنین دوست داریم شما نیز یکی از افرادی باشید که در این گزارش ایران سلری را یاری می‌کند. مطمئنا حضور پررنگ‌تر شما در این گزارش این سند را قوی‌تر و بهتر خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید