تا مدت ها نباید انتظار پرواز Airbus A380s لوفتهانزا را داشت!

کدخبر: ۳۶۸۳۰۳
لوفتهانزا ایرلاینی حامل پرچم کشور آلمان واقع در برلین و چند شهر دیگر آلمان می باشد که از سال 1953 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بارها هواپیماهای ناوگان هوایی خود را تغییر داد. در حال حاضر در ناوگان هوایی این ایرلاین 270 هواپیما وجود دارد.
تا مدت ها نباید انتظار پرواز Airbus A380s لوفتهانزا را داشت!

دوست داران Airbus A380 در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی از ایرلاین لوفتهانزا نباید انتظار داشته باشند پرواز با این هواپیما غول پیکر انجام شود. 

از این 270 هواپیما موجود در ناوگان هوایی لوفتهانزا، 14 فروند ایرباس ای 380 می باشد. این مدل ایرباس بزرگ ترین هواپیما مسافربری جهان می باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد.

هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی لوفتهانزا

• انواع ایرباس ای 320: 120 فروند

• انواع ایرباس ای 340: 61 فروند

• ایرباس ای 380: 14 فروند

• انواع بوئینگ 737 کلاسیک: 18 فروند

• بوئینگ 747-400: 13 فروند

• بوئینگ 747-8: 19 فروند

طبق گفته ها ایرباس ای 380 این لوفتهانزا تا دو سال و پس از پایان کامل بحران به وجود امده پرواز نخواهد داشت. این در حالی است که A380 برای یک دهه گذشته می باشد که به عنوان غول آسمان شناخته شده بود.

در حال حاضر این غول مسافربری در تمامی ناوگان های هواپیمایی جهان به زمین نشسته و پروازی نخواهد داشت.

یکی از دلایل این زمین گیری ایرباس ای 380 ظرفیت بسیار بالا آن می باشد که با شرایط فروش کمتر از نصف بلیط هواپیما یک مقصد و متوقف شدن تمامی تور ها و سفر های گردشگری، به حرکت دراوردن این مدل هواپیما بسیار پرهزینه و کاملا ضرر می باشد.

بدون شک هزینه تعمیر و نگهداری و حقوق خدمه این مدل هواپیما بسیار بالا بوده و تا تمام نشدن کامل بحران به وجود امده ویروس کرونا به پرواز در اوردن ان برای شرکت هواپیمایی نه تنها هیچ سودی نخواهد داشت بلکه ضرر بزرگی به جا خواهد گذاشت.

توقف دو ساله ایرباس ای 380 در لوفتهانزا

با این وجود که شرکت هواپیمایی لوفتهانزا به عنوان پرچمدار داشتن ایرباس ای 380 در منطقه به ویژه در مقایسه با ایرلاین همسایه ایرفرانس فعالیت می کرده است. اما از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، ناوگان این مدل هواپیما خود را به نصف کاهش داد.

هفت فروند از ایرباس ای 380 لوفتهانزا به تریول، یک قبرستان هواپیما اسپانیایی منتقل شده اند و دیگر برای این ایرلاین پرواز نخواهند کرد. با این حال امید وجود دارد که این شرکت هواپیمایی با هفت هواپیما ایرباس ای 380 باقی مانده خود دوباره پرواز با غول آسمان ها را از سر بگیرد.

آیا پرواز A380 لوفتهانزا انجام خواهد شد؟

غیرممکن است که از الان بتوانیم بگوییم هواپیما ایرباسA380  لوفتهانزا به برنامه منظم کاری خود باز خواهد گشت یا خیر؟ اما می توان گفت حداقل دو سال زمان لازم است تا این هواپیما بار دیگر توسط این شرکت هواپیمایی به پرواز درآید.

البته اگر قصد خرید بلیط هواپیما برلین را دارید از این جا اقدام کنید. به تازگی ایران ایر نیز نسبت به پروازهای خود به آلمان اقدام کرده است.

فعلاً این 7 هواپیما بر روی زمین باقی خواهند ماند. اما در صورت نیاز و با بالا رفتن تعداد مسافران یک مقصد، لوفتهانزا بار دیگر این هواپیما غول پیکر را به پرواز در می آورد.

همانطور که گفتیم یکی از دلایلی که این ایرلاین هواپیما های ایرباس A380  خود را متوقف کرده است هزینه بالا آن می باشد و این ایرلاین در حال حاضر در بحران مالی شدید قرار دارد و به تازگی وامی از دولت آلمان را پذیرفته است. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید