ارزان ترین محله های تهران برای اجاره آپارتمان کجاست؟

کدخبر: ۳۶۸۳۰۹
افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر باعث شده تا بسیاری از افراد که اجاره نشین بودند، روزهای پر چالشی را تجربه کنند و هر سال به فکر اجاره نشینی در سایر محله ها با قیمت مناسب تری باشند.
 ارزان ترین محله های تهران برای اجاره آپارتمان کجاست؟

طبق گزارش های اعلام شده از طرف بانک مرکزی مبنی بر معاملات انجام شده مسکن در تهران، منطقه ۱۸ و ۱۹ در ماه های متوالی جزو ارزان ترین محله های تهران برای خرید آپارتمان و به تبع اجاره آپارتمان معرفی شده است.

در بین مناطق ۲۲ گانه تهران نسبت به سایر محله ها، محله هایی که در جنوب شرقی، جنوب غربی و جنوب قرار دارند به عنوان ارزان ترین محله های تهران شناخته شده هستند. این محله ها در مناطق ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ قرار دارد. در ادامه این مطلب با ارزان ترین محله های تهران آشنا می شوید که علاوه بر  خرید خانه، گزینه مناسبی برای اجاره آپارتمان هم هستند.

منطقه ۱۵ شهرداری تهران

منطقه ۱۵ یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب شرقی قرار دارد. این منطقه در چند سال اخیر رشد بسیاری خوبی داشته و بافت شهری در اون رواج پیدا کرده. بر اساس آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شد، جمعیت این منطقه ۶۳۸،۷۴۰ نفر اعلام شد.

ویژگی های منطقه ۱۵ 

• دسترسی راحت و سریع به سایر نقاط تهران

• داشتن فضای سبز و بوستان های متعدد

• وجود شهرک های مسکونی

محله های مهم منطقه ۱۵ 

افسریه

افسریه یکی از محله های جنوب شرقی تهران است که از شمال و شرق به قصر فیروز، از غرب به بزرگراه بسیج از جنوب به بلوار خاتم الانبیا و شهرک والفجر محدود شده است. محله افسریه از دو بخش افسریه بالا و افسریه پایین تشکیل می شود. محله افسریه به نسبت محله های جنوب شهری از امنیت بیشتری برخوردار است. این امنیت ناشی از گذشته ی این محله و حضور سازمان های نظامی آن می باشد.

بیسیم

محله بیسیم یکی از قدیمی ترین محله های منطقه ۱۵ است که از شمال به خیابان حصاری و محله طیب، از غرب به خیابان هفده شهریور، و از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به خیابان انورزاده محدود می شود.

دلیل نام گذاری این محله، قرار گرفتن اولین دکل مخابراتی تهران در آن است. این محله در ابتدا خارج از محدوده شهری بود اما با افزایش جمعیت در دهه های اخیر این محله نیز جزئی از محدوده های شهری تهران محسوب می شود.

کیانشهر

محله ی کیانشهر از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده. این محله محبوبیت بیشتری در بین محله های منطقه ۱۵ تهران دارد. 

شهرک مسعودیه

شهرک مسعودیه در گذشته زمین های کشاورزی مسگرآباد بوده که از سال ۱۳۵۷ زمین های آن به فروش می رسد. و به منطقه ای مسکونی تبدیل می شود.

مسعودیه

منطقه ۱۶ شهرداری تهران

منطقه ۱۶ تهران، یکی از مناطق شهری در تهران است که بیشترین محله های آن قدیمی هستند. جمعیت این منطقه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲۷۹ هزار نفر گزارش شده است. بیشتر محله های این منطقه از بافت قدیمی برخوردار است. 

ویژگی های منطقه ۱۶ 

• وجود بوستان های زیاد

• مراکز تقریحی

• بیمارستان و درمانگاه

• مراکز خرید متعدد

محله های مهم منطقه ۱۶

یکی از معروف و محبوب ترین و البته گرون ترین محله در منطقه ۱۶، محله نازی آباد است. این محله به نسبت سایر محله ها از بافت شهری جدیدی برخوردار است و امکانات رفاهی بیشتری در آن دیده می شود.

خزانه

یکی از اصلی ترین علت های افزایش جمعیت در این محله، احداث کارخانه های روغن نباتی قو و چیت سازی و ... است. که باعث تجمع کارگران و ساکن شدن آن ها در این محله شده است.

یاخچی آباد

محله یاخچی‌ آباد در جنوب غربی منطقه ۱۶ تهران قرار دارد. بیشتر ساکنین این محله ترک زبان هستند. فضای زیادی از این منطقه را بوستان ها و درختان سرسبز تشکیل داده اند. محله های شهرک بعثت، شهرک وصال و چهارصد دستگاه از زیر مجموعه های این محله محسوب می شود.

علی آباد

محله علی آباد یکی از محله های قدیمی تهران است که بعد از نازی آباد بیشترین تراکم جمعیت را دارد. این محله از دو بخش علی آباد شمالی و علی آباد جنوبی تقسیم شده است. بافت شهری این محله بسیار قدیمی و فرسوده است. خط راه آهن تهران – جنوب از قسمت غربی این محله عبور می کند.

منطقه ۱۷ شهرداری تهران

منطقه ۱۷ دارای ۳ ناحیه و ۱۸ محله است. این منطقه دارای بافت شهری و مسکونی نامنظمی است و بخش زیادی از آن فرسوده می باشد. منطقه ۱۷ بعد از منطقه ۱۰، کوچیکترین منطقه محسوب می شود. 

ویژگی های منطقه ۱۷ 

• بافت شهری بسیار قدیمی

• جمعیت زیاد

• کوچه و خیابان های باریک

محله های مهم منطقه ۱۷

آذری

یکی از معروف ترین محله های منطقه ۱۷ ، محله آذری است که از سمت شمال به خیابان ۴۵ متری زرند، از سمت جنوب به راه آهن و از سمت شرق به خیابان لقمان حکیم و از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی محدود می شود.

امام زاده حسن

محله امام زاده حسن، یکی از محله های مهم اقتصادی و مذهبی در این منطقه است. وجود مراکز تجاری و امام زاده حسن باعث شده این محله روزانه جمعیت زیادی جذب کند و به یکی از محله های محبوب این منطقه تبدیل شود.

منطقه ۱۸ شهرداری تهران

یکی از مناطق شهری در تهران که در طی سال های اخیر گسترش بسیاری داشته، منطقه ۱۸ است. طبق سرشماری در سال ۱۳۹۰، جمعیت این محله حدود ۳۹۱ هزار نفر گزارش شده است. در گذشته تنها محله یافت آباد، آبادی این منطقه بود که با گذشت زمان و افزایش جمعیت سایر محله های آن هم شکل گرفت. 

ویژگی های منطقه ۱۸ تهران

• دسترسی راحت و سریع به مرکز شهر

• وجود بوستان و فضای سبز بسیار

• شکل گیری بافت شهری جدید

• قرار گرفتن کارگاه ها و کارخانه های متعدد

محله های مهم منطقه ۱۸

شهرک فردوس

شهرک فردوس یا همان کوی فردوس یکی از محله های بسیار قدیمی این منطقه است که بیشتر خانه های آن بافت قدیمی و سنتی دارند. کوچه و خیابان های این محله بسیار باریک است و تراکم جمعیت در این محله بالاست. 

شهرک ولیعصر

شهرک ولیعصر، بزرگترین شهرک این منطقه است که علاوه بر آپارتمان های مسکونی، کارگاه های نجاری بسیاری هم در آن وجود دارد. این شهرک دارای پارک و بوستان های بسیار زیادی است. این شهرک به دلیل وجود کارگاه های چوبی از محله های مهم تهران به لحاظ تجاری و اقتصادی محسوب می شود.

شاد آباد

محله شاد آباد در گذشته جزو اراضی کشاورزی و باغ های اطراف یافت آباد بوده که با گذشت زمان و افزایش جمعیت بافت شهری و مسکونی به خود گرفته. این محله دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر دارد. از معایب اصلی و مهم آن می توان به آلودگی هوا اشاره کرد. آلودگی هوای این منطقه ناشی از وجود کارخانه ها و کارگاه های صنعتی است.

منطقه 19 تهران

منطقه ۱۹ شهرداری تهران

منطقه ۱۹ که یکی از مناطق قدیمی تهران است در جنوب شهر و در نزدیکی منطقه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قرار گرفته است. قیمت اجاره و یا خرید آپارتمان در این منطقه متفاوت است اما در کل می توان گفت که سطح قیمت های آن در مقایسه به نسبت سایر مناطق بسیار کم تر است. منطقه ۱۹، ۵ ناحیه و ۱۳ محله دارد.

ویژگی های منطقه ۱۹ تهران

• بوستان ولایت

• وجود بوستان های متعدد

• دسترسی مناسب به بزرگراه های اصلی

محله های مهم منطقه ۱۹ 

نعمت آباد

این محله یکی از قدیمی ترین محله های این منطقه است که قدمت آن به ۴ قرن قبل باز می گردد. بیشتر زمین های این ناحیه کشاورزی بوده و قنات های بسیاری در آن وجود داشته. سرسبزی و وجود همین زمین های زراعتی باعث شد که نام این محله را نعمت آباد انتخاب کنند. وجود خط مترو یکی دیگه از ویژگی های مثبت این منطقه است که ارزش آن را دو برابر کرده است.

خانی آباد

بزرگراه تندگویان این محله را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. بیشتر بافت این محله نوسازی شده و نظم خاصی در آن به چشم می خورد. این محله به نسبت سایر محله های منطقه ۱۹ ، طرفدارهای بسیاری دارد.

عبدل آباد

در محله عبدل آباد علاوه بر این که خانه های ارزان قیمت وجود دارد، انواع اجناس با قیمت های مناسب هم در آن دیده می شود. علت اصلی معروفیت این محله بیشتر بازار و مراکز خرید آن است. از مهم ترین بازارهای این محله می توان به بازار پوشاک، مبل و لوازم چوبی، پارچه و پرده اشاره کرد.

منطقه ۲۰ شهرداری تهران

یکی از مناطق بسیار قدیمی تهران که قدمتی چندین هزار ساله دارد، منطقه ۲۰ است. بافت مسکونی و شهری این ناحیه قدیمی و سنتی می باشد و به دلیل بارگاه حضرت شاه عبدالعظیم فضای این منطقه مذهبی است.

ویژگی های منطقه  ۲۰ تهران

• وجود ایستگاه مترو و اتوبوس های بی آر تی

• دسترسی بسیار خوب و راحت به سایر نقاط شهری

• وجود آثار تاریخی متعدد

• وجود زیارتگاه امام زاده شاه عبدالعظیم

• قیمت بسیار مناسب برای رهن و اجاره و یا خرید آپارتمان

• وجود خانه هایی با متراژ کم

محله های معروف منطقه ۲۰

ظهیرآباد

محله ظهیر آباد نسبت به سایر محله های اطراف از مساحت کمتری برخوردار است. و مکان های مهمی مثل برج طغرل و آرامگاه ابن بابویه در این محله واقع شده است. خیابان های اصلی این محله غیورب و ابن بابویه است.

اقدسیه شهر ری

این محله بافت مسکونی قدیمی دارد که بین سه میدان اصلی معلم، مستضعفین و شهر ری قرار گرفته است.

جوانمرد قصاب

بافت این محله بسیار قدیمی است و خانه های قدیمی در آن وجود دارد. آرامگاه شخصی نامعلوم به نام جوانمرد قصاب یکی از آثار تاریخی مهم این محله محسوب می شود. همچنین به این نکته هم اشاره کنیم که رفت و آمد به این محله از طریق ایستگاه مترو به سایر نقاط تهران قابل دسترس است.

سایر محله های مسکونی در منطقه ۲۰ تهران

• صفاییه

• صدوق

• حمزه آباد

• سیزده آبان

• دولت آباد

• استخر

• عباس آباد

• حریم

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید