ویژگی های مهم کابینت مدرن از نگاه آکس چوب

کدخبر: ۳۶۸۵۴۲
یکی از مهم‌ترین ارکان که در زیبایی و جذابیت یک آشپزخانه نقش دارند، کابینت‌های آن است. استفاده از کابینت‌های شیک و مدرن که متناسب با دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما باشد، زیبایی منزل شما را دو چندان خواهد کرد.

 با توجه به دو سبک رایج دکوراسیون، می‌توانید از سبک مدرن و یا سبک کلاسیک و سنتی در انتخاب کابینت استفاده کنید. دکور آشپزخانه‌، باید متناسب با سبک چیدمان منزل انتخاب شود؛ رعایت اصل هماهنگی، تناسب و هارمونی، قانون مهمی است که به منزل شما جلوه و ظاهر ویژه‌ای می‌بخشد.

معمولا افرادی که به دکوراسیون اشرافی و سلطنتی علاقمند است و البته خانه‌هایی بزرگ و دلباز دارند، به سبگ کلاسیک روی می‌آورند و در مقابل، افرادی که زیبایی را در سادگی می‌بینند و یا منازل آن‌ها کوچک و مینیمال است، ترجیح می‌دهند از سبک مدرن استفاده کنند. با توجه به زندگی امروز و گرایش افراد به مدرنیته، کابینت مدرن ، از اقبال بیشتری نزد سلایق امروزی برخوردار است و طرفداران بیشتری دارد.

 کابینت مدرن چیست و به چه آشپزخانه‌ای مدرن گفته می‌شود؟

به آشپزخانه‌ای مدرن گفته می‌شود که اجزای آن مدرن باشد و البته همان‌طور که قابل حدس است، منظور جنبه‌ی دکوراتیو و سیمای ظاهری آن است نه کیفیت لوازم و وسایل! در آشپزخانه مدرن، باید از کابینت مدرن، خطوط صاف و طراحی‌ ساده استفاده نمود. در سبک مدرن، تزئینات و جزئیاتی که جنبه‌ی زیبایی دارند، به حداقل ممکن می‌رسند و در واقع، زیبایی، همان سادگی و متانت نهفته در سادگی است.

کابینت مدرن

کابینت مدرن معمولا در ساده‌ترین حالت ممکن دیده می‌شود و حتی در بسیاری موارد، بدون دستگیره نیز طراحی می‌شود تا سادگی در آن، به اوج خود برسد. از دیگر ویژگی‌های کابینت مدرن، ارتفاع بلند کابینت‌هاست که معمولا از سبک کلاسیک کشیده‌تر و بلندتر است. بلندی کابینت‌های مدرن، معمولا به حدی است که فاصله‌ی کمی تا سقف دارد و یا ممکن است به شکل یکسره تا سقف امتداد داشته باشد.

در سبک کابینت مدرن، ما شاهد کابینت‌های یکسره و سوپری نیز هستیم. این کابینت‌ها به طور کامل از زمین تا سقف امتداد دارند و در مواردی که بسیار ساده باشند، مانند دیوار آشپزخانه به نظر می‌رسند و تنها شکاف مابین کابینت‌ها، به چشم بیننده می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های کابینت مدرن، استفاده از رنگ‌های روشن و براق است؛ البته هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و پرانرژی نیز استفاده کنید، اما معمولا در سبک مدرن، رنگ‌های روشن، جایگاه ویژه‌ای و خاص دارند.

انواع کابینت مدرن

به دلیل آنکه کابینت مدرن، ساده است و پیچیدگی چندانی در ظاهر ندارد، متریال تشکیل آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. برای ساخت این کابینت، از ام‌دی‌اف، ممبران، چوب، فلز و ... استفاده می‌شود.

 کابینت ام‌دی‌اف، رایج‌ترین کابینتی است که در آشپزخانه‌های امروزی بکار می‌رود و عمده‌ترین دلیل آن، قیمت مناسب و راحتی ساخت آن است. ام‌دی‌اف، متریالی انعطاف‌پذیر است که به راحتی برش می‌خورد و ساخته می‌شود؛ بنابراین انواع طرح‌ها و شکل‌های کابینت آشپزخانه را به وسیله‌ی آن می‌توان طراحی کرد.

آکس

کابینت هایگلاس، یکی دیگر از زیباترین انواع کابینت آشپزخانه است که به دلیل درخشندگی و سطح صاف و شفافی که دارد بسیار پرطرفدار است. کابینت هایگلاس، خصوصا در رنگ‌های روشن مانند سفید، بهترین متریال برای آشپزخانه‌های کوچک است زیرا به دلیل سطح صیقلی که دارد، نور را به محیط بازتاب می‌دهد و باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.

به دلیل آنکه کابینت هایگلاس و کابینت ام‌دی‌اف، دو نوع بسیار پرطرفدار کابینت مدرن هستند، بسیاری از طراحان امروزی، از ترکیب این دو در آشپزخانه استفاده می‌کنند و در واقع، تلفیقی از دو را بکار می‌برند. آشپزخانه‌های تلفیقی جذابیت و تنوع بیشتری دارند و حتی می‌توان از چوب نیز به جای ام‌دی‌اف، در کنار کابینت هایگلاس استفاده نمود تا بر وزن و وقار آشپزخانه افزوده شود. در آشپزخانه‌های تلفیقی، از رنگ‌های تیره و روشن در کنار همدیگر استفاده می‌شود تا از تضاد رنگی بین آن، به نفع زیبایی، بهره گرفت.

کابینت

سخن آخر:

آنچه در طراحی کابینت آشپزخانه حائز اهیمت است، ایجاد هارمونی و هماهنگی است؛ هماهنگی چه در رنگ و چه در سبک و مدل، در تمام اجزای دکوراسیون منزل شما باید جریان داشته باشد. بدون وجود هماهنگی، اجزای منزل شما هر چند هم که زیبا و خاص باشند، نازیبا جلوه خواهند کرد.

آکس چوب ، با چندین سال سابقه در زمینه‌ی ساخت و تولید انواع کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، یکی از پیشگامان صنعت کابینت ایران می‌باشد. برای مشاهده‌ی نمونه‌ کارهای بیشتر، از شما دعوت می‌شود، به صفحه‌ی اصلی آکس چوب مراجعه فرمایید.

از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید