رویکرد جدید مشاوره سرمایه‌گذاری در 50 شعبه کارگزاری مفید برای راهنمایی کاربران بورس

کدخبر: ۳۶۸۵۵۹
در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه باید صرفا با تکیه بر دانش و تحلیل خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کردند اما در حال حاضر خدمات مشاوره‌ای برای معرفی ابزارهای جدید اهمیت فراوانی دارد تا نقدینگی به سمت مناسبی سوق پیدا کند و سرمایه‌گذراران بسته به شرایط خود بتوانند مدیریت بهتری بر دارایی‌شان داشته باشند.
رویکرد جدید مشاوره سرمایه‌گذاری در 50 شعبه کارگزاری مفید برای راهنمایی کاربران بورس

ارائه خدمات مشاوره‌ای به سرمایه‌گذاران، می‌تواند به کاهش ریسک و حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران منجر شود. از سوی دیگر با ارتقای اعتماد به بازار و رشد سرمایه‌گذاری در بورس، رونق بیشتری حاصل می‌شود.

کارگزاری مفید به عنوان بزرگترین خدمات‌دهنده بازار سرمایه که 50 شعبه خدمات‌دهی در سراسر کشور دارد، برنامه توسعه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری را در دستور کار دارد. ماهیت شعبه‌های این کارگزاری به سمت مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری در حال تغییر است.

ارتقاء سطح کیفی خدمات در شعبه‌های کارگزاری

از ابتدای سال 1397 با آغاز روند رو به رشد بازدهی سرمایه گذاری در بورس و به تبع آن افزایش اقبال عمومی از این بازار، ایده جدیدی که از سال‌های قبل با هدف توسعه ارائه خدمات و ابزارهای مرتبط با سرمایه‌گذاری در کارگزاری مفید شکل گرفته بود به مرحله اجرا درآمد. این ایده بر مبنای توسعه خدمات مدیریت دارایی با تمرکز بر صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری قرار دارد.

بر این اساس راه‌اندازی مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری به عنوان جایگزین برای شعبه‌هایی که صرفا خدمات معاملاتی ارائه می‌دادند، وارد فاز عملیاتی شد. نخستین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری مفید، در ابتدای سال 1397 در ساختمان مرکزی این کارگزاری راه‌اندازی شد.

پیش از این، شعبه‌های کارگزاری مفید خدماتی نظیر ارائه کد معاملاتی به سرمایه‌گذاران و سایر خدمات مرتبط با معاملات آنلاین و غیرآنلاین ارائه می‌کردند اما ارتقاء آن‌ها با راه‌اندازی مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری، سطحی فراتر از قالب سنتی ارائه خدمات کارگزاری‌ها محسوب می‌شود.

کارگزاری مفید

50 مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری فعال در سطح کشور

به دنبال توسعه برنامه ارائه خدمات نوین مدیریت دارایی و تداوم گسترش مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری مفید در سراسر کشور، در فاصله سال 1397 تاکنون، حدود 50 مرکز برای ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌ی شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بورس، در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است. عمده این مراکز در کنار خدمات پیشین کارگزاری در بازار سرمایه، به عنوان مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری نیز فعال شدند و به مرور حجم عمده فعالیت برخی از این مراکز به ارائه خدمات مشاوره‌ای اختصاص یافته است.

 در شهر تهران تاکنون 9 مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است. پس از افتتاح نخستین مرکز در تهران طی سال 97، دو مرکز دیگر در بهار سال 98 در دو منطقه فرمانیه و سعادت‌آباد تهران کار خود را آغاز کردند. در کنار توسعه مراکز جدید، شعب پیشین کارگزاری مفید نیز طی دو سال گذشته به مرور، برای ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری با محوریت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری، آماده و تجهیز شدند تا به این ترتیب مشتریان بتوانند از طریق این مراکز، به غیر از دریافت خدمات معمول، برای سرمایه خود تصمیم بهتری بگیرند.

جدیدترین مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده توسط کارگزاری مفید در شهر تهران، مرکز مشاوره زعفرانیه است. این مرکز با هدف افزایش ظرفیت ارائه خدمات مشاوره‌ای به مشتریان، در مهرماه امسال راه‌اندازی شد.

مدیران کارگزاری مفید به دنبال آن هستند تا اواخر سال جاری و ابتدای سال آینده مراکز جدیدی در تهران و شهرهای دیگر تاسیس کنند. از جمله آن‌ها، مرکز مشاوره واقع در خیابان شریعتی است که تا پایان امسال به جمع مراکز خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری مفید در پایتخت می‌پیوندد. 

50 درصد خدمات مشاوره‌ای در حوزه مدیریت دارایی‌

خدمات مشاوره‌ای کارگزاری مفید ضمن ارائه اطلاعات در خصوص سرمایه‌گذاری مستقیم به متقاضیان، بیشتر تمرکز خود را به معرفی تخصصی خدمات سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، یعنی سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داده است تا ریسک سرمایه گذاری برای افرادی که تخصص کافی برای معاملات مستقیم سهام ندارند، کاهش یابد. البته تشویق سرمایه‌گذاران به سمت این ابزارهای مالی نوین، فرآیندی بلندمدت بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی و صرف زمان جهت افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به این مدل سرمایه‌گذاری است.

آنطور که برآوردها نشان می‌دهد، در سال 1397 بین 10 تا 15 درصد خدمات شعب کارگزاری مفید به خدمات مدیریت دارایی اختصاص داشت که این میزان در سال 1398 به حدود 30 درصد افزایش یافت. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 50 درصد خدمات ارائه شده از سوی شعب و مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری مفید مرتبط با حوزه مدیریت دارایی با استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بوده است.

مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری با ارائه اطلاعات کامل و جامع درباره نحوه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به دنبال آن است تا دامنه ریسک فعالیت مردم عادی در بازار سرمایه را کاهش داده و ابزارهای مطمئن‌تری برای سرمایه‌گذاری را در اختیار آنها قرار دهد.

برای اطلاع از نشانی شعب کارگزاری مفید "اینجا" کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید