دلار یا طلای دست دوم؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب است؟

کدخبر: ۳۷۲۵۶۶
خرید طلای دست دوم با اجرت کم در واقع همان طلایی است که در طی سال‌های گذشته توسط افراد دیگری خریداری و در برخی موارد ممکن است حتی استفاده هم نشده باشد. افراد این طلاها را به دلایل مختلف مانند نیاز مالی، از مد افتادن و ... تعویض کرده‌اند یا به فروش رسانده‌اند.
دلار یا طلای دست دوم؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 از جمله مهم‌ترین مزایای خرید طلای دست دوم با اجرت کم این است که اجرت ساخت ندارد و زمانی که هدف شما سرمایه‌ گذاری باشد این یک مزیت بزرگ برای حفظ و سودآوری سرمایه شماست. اگر قصد یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و امن را دارید و با توجه به قیمت طلا و قیمت دلار، هنوز بین خرید این دو مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

بهترین راه سرمایه گذاری امن

در حال حاضر همه درگبر این موضوع هستند که برای حفظ ارزش پولشان چگونه سرمایه گذاری کنند. از میان روش‌های مختلفی که برای سرمایه‌ گذاری در بازارهای متفاوت وجود دارد سرمایه گذاری در بازار طلا و دلار در بین بیشتر آحاد جامعه و خانوارها رایج است و افراد دائم از خود سوال می‌کنند برای حفظ سرمایه خود دلار خریداری کنند یا طلا؟

تا چند سال گذشته با توجه به قیمت دلار و عدم تاثیر چندان عوامل خارجی مانند نبودن تحریم‌های جهانی علیه ایران، خریدن دلار منطقی بود اما امروزه قیمت دلار به شدت درگیر تاثیرات سفته بازی و دلالی شده و با کاهش تبادلات ارزی جهانی به دلیل تحریم‌ها عرضه دلار کاهش و قیمت دلار افزایش بسیار چشمگیری یافته و خرید آن به هیچ وجه منطقی و عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

سالیان قبل قیمت طلا نیز به گونه‌ای مناسب بود که خریدن طلا به قیمت روز نوعی سرمایه ‌گذاری سنتی عالی و امن برای یک خانواده معمولی بود. افراد می‌توانستند آن را به راحتی خریداری کنند، از آن استفاده زینتی کنند و آن را به عنوان پس اندازی برای روز مبادا کنار بگذارند.

به تدریج با سیر صعودی قیمت طلا در جهان، خریدهای متداول مردم کاهش یافت و دیگر کمتر کسی به جز موارد بسیار ضروری و یا برای مناسبت خاصی اقدام به خرید طلا می‌کند. مجموع این دلایل موجب شده تا نظرها به سمت و سوی خرید طلای دست دوم با اجرت کم جلب شود و این روزها با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

طلا

مزایای خرید طلای دست دوم با اجرت کم

این روزها بازار خرید طلای دست دوم با اجرت کم بسیار داغ است. کسانی که به دنبال سرمایه گذاری روی طلا با خریدن طلای کم اجرت هستند می‌توانند با خرید طلای دست دوم، اجرت بالا نپرداخته و یک خرید بسیار اقتصادی داشته باشند.

طلای دست دوم همان طلایی است که خیلی از افراد آن را با طلای مدل جدید و به روز تعویض کرده‌اند. برخی افراد هم طلای بسیار نو و کم کارکرد خود را به جهت خرید خانه، اتومبیل، ویلا، زمین و ... به عنوان یک سرمایه غیرنقدی به سرمایه نقدی تبدیل می‌کنند.

با این تفاسیر طلای دست دوم الزاما یک طلای کهنه محسوب نشده و در بسیاری موارد ممکن است کار نکرده باشد و خرید آن نسبت به خریدن طلا به قیمت روز منطقی تر است..

سالانه قیمت هر اونس طلا چندان تغییر نمی‌کند اما هزینه اجرت و مالیات با شیب بالا افزایش می‌یابد. بنابراین بسیاری از فروشگاه‌ها، طلافروشی‌ها و افراد اقدام به خرید و فروش طلای دست دوم کردند. به طور کلی خرید طلای دست دوم با اجرت کم بهترین راهی است که می‌شود  با توجه به قیمت طلا برای خرید طلا هزینه کمتری پرداخت کرد و سود اقتصادی خوبی در این بازار برای خریدار خواهد داشت.

انگشتر

نکات مهم و مورد توجه در زمان خرید طلای دست دوم با اجرت کم

افرادی که برای خرید طلای دست دوم با اجرت کم اقدام می‌نمایند، اغلب قصد دارند با پایین‌ترین میزان بودجه و نقدینگی، یک یا چند قطعه طلا برای استفاده شخصی خریداری کنند یا هدف آن‌ها از خرید طلا بابت سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول است.

پس این نکته حائز اهمیت است که در زمان خرید طلای دست دوم با اجرت کم توجه داشته باشند طلایی را خریداری کنند که موقع فروش با کاهش اجرت آن، ضرر مالی نکنند؛ به طور مثال از خرید قطعه طلا با داشتن سنگ یا نگین اتمی بپرهیزید چون این سنگ‌ها هنگام فروش از وزن اصلی کسر می‌شوند.

همچنین به سراغ مراکز فروش معتبر و مطئمن بروند. امروزه از فروشگاه‌های آنلاین نیز می توانید اقدام به خرید طلای دست دوم با اجرت کم نمایید. اگر طلای کم اجرت یا اجرت پایین از مراکز فروش معتبر خریداری شود بر اساس نظر کارشناسان علم اقتصاد بهترین نوع سرمایه گذاری به جای خریدن طلا به قیمت روز خواهد بود.

انگشتر طلا

کلام آخر

همیشه خرید طلا و دلار دو عنصر مهم برای سرمایه‌گذاری در خانواده‌ها به‌حساب می‌آیند. اگر قصد دارید بر روی دلار سرمایه‌ گذاری نمایید باید آگاه باشید که ریسک خرید آن نسبت به طلا بسیار زیاد است. سرمایه‌ گذاری بر روی دلار و خرید آن می‌تواند سود پایین‌تری را برای شما به دنبال داشته باشد و امکان نقد شدن آن نیز مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

بی شک یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاری در جامعه فعلی و نوسانات با توجه به قیمت طلا، بازار خرید آن است. قطعات طلا جزو با ارزش‌ترین انواع فلزات گران بها در سراسر جهان هستند که در طول اعصار مورد توجه افراد، دولت‌ها و حکومت‌ها بوده است. طلا یکی از عوامل مهم سرمایه‌ گذاری است که تنها با نوسانات خارجی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و عوامل داخلی بر قیمت آن چندان تأثیر ندارد.

این نکته قابل توجه است که امروزه خریدن طلا به قیمت روز توجیه‌پذیر نبوده و بهترین کار خرید طلای دست دوم با اجرت کم با حداقل زیان در زمان فروش و حداکثر سود است.

برای خرید طلای دست دوم با اجرت کم میتوانید به سایت دیورس به آدرس www.diorse.ir/low-price-jewelry مراجعه کنید

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید