دوران کرونا و افزایش میزان استفاده از ویدئو کنفرانس

کدخبر: ۳۷۶۰۷۶
در دوران شیوع ویروس کرونا میزان دورکاری افراد و ادارات مختلف و همچنین تشکیل جلسات غیر حضوری افزایش بسیار زیادی پیدا کرده‌است. این افزایش در میزان تشکیل جلسات باعث استفاده بیشتر از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس نیز شده است.
دوران کرونا و افزایش میزان استفاده از ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس یا Video Conferencing  تکنولوژی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خود به برقراری جلسات تصویری بپردازند و ملاقات چهره به چهره داشته باشند.

همانطور که گفتیم با برگزاری ویدئو کنفرانس موقعیت جغرافیایی افراد برای حضور در جلسه اهمیتی نخواهد داشت و هر کس می‌تواند از هر شهر یک کشوری در جلسه ویدئو کنفرانس شما حضور پیدا کند.

این ویژگی از بسیاری از هزینه‌های جابه‌جایی چه به صورتی درون شهری و چه برون شهری می‌کاهد و عدم نیاز به تغییر موقعیت برای حضور در جلسه علاوه بر سرعت دادن به تشکیل جلسه و کاهش هزینه‌های مربوط به آن در کاهش حجم ترافیک در شهرهای بزرگ و به طبع آن آلودگی هوا نیز کمک می‌کند.

همچنین توسعه تجهیزات و نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس در چند سال گذشته باعث شده‌اند تا کیفیت این نوع از تماس ارتقا بسیاری پیدا کند و افراد قادر باشند تا با یکدیگر با جزئیات بالایی در ارتباط باشند و کیفیت پانن تصویر و صدا در تجربه آن‌ها از جلسات ویدئو کنفرانس تأثیرگذار نباشد.

نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس نیز با ارائه قابلیت‌هایی که در گذشته تنها با تهیه تجهیزات قابل اجرا بود مانند حذف تصویر پس زمینه تماس بدون استفاده از پرده سبز و حذف نویز محیط از سیگنال صدای ورودی افراد به ارتقا تجربه کاربری نرم‌افزار ویدئو کنفرانس خود پرداخته‌اند.

نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس بعد از شیوع ویروس کرونا رکورد 62 میلیون دانلود را تجربه کرد و بیشترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس دانلود شده شامل Zoom، Google Hangouts و Microsoft Teams بودند.

ویدئو کنفرانس

همچنین فاصله گذاری اجتماعی نیز بدین معنا بود که بیشتر افراد باید تا دید و بازدیدهای خود را به فضای مجازی منتقل می‌کردند و به این دلیل استفاده از ویدئو کنفرانس برای ارتباط با افراد دیگر خانواده و دوستان نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این امر خصوصاً در کشورهایی بسیار تأثیرگذار بود که به قرنطینه کامل پرداختند؛ به عنوان مثال در اسپانیا میزان استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط از راه دور در چارک اول سال میلادی 2020 رشد 2360 درصدی را نسبت به چارک پایانی سال میلادی 2019 تجربه کرد.

برای مشاهده محصولات دسته ویدئو کنفرانس می‌توانید به بخش ویدئو کنفرانس سایت اسپیرو مراجعه کرده و یا پیج اینستاگرام این شرکت را مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید