راهنمای تاکتیک های موثر در سئو برای بهبود رتبه بندی

کدخبر: ۳۷۷۷۵۴
در اینجا چند تاکتیک سئو ارائه شده است که مطمئناً به بهبود رتبه شما کمک می کند.
راهنمای تاکتیک های موثر در سئو برای بهبود رتبه بندی

به طور کلی، سئو فعالیتی است که به شما کمک می کند تا به صفحه اول گوگل برسید و رتبه خود را در موتورهای جستجو مانندGoogle ،Bing و بقیه بهبود ببخشید. با 3.9 میلیارد کاربر اینترنت و بیش از 3.3 میلیارد جستجو در هر روز، تضمین یک رتبه خوب آسان نیست و دقیقاً به همین دلیل است که تکنیک های سئو  برای کسب و کارها بسیار مهم هستند.

یک استراتژی سئوی خوب برای اکثر مشاغل کاملاً حیاتی است. این موضوع حتی در مورد مشاغل محلی که لزوماً خدمات خود را بصورت آنلاین ارائه نمی دهند نیز صادق است. طبق یک مطالعه، جستجوهای محلی 35٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند. عملکردهای جستجوی محلی مانند "نزدیک من" در گوگل در طی سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر الگوریتم های جستجوی خود و تغییر در ارزش آنها برای جنبه های خاص وب سایت شما هستند. این امر یک سطح اضافی از پیچیدگی را به وظیفه چالش برانگیزی که مدیران سئو با آن روبرو هستند اضافه می کند. به همین دلیل ما این راهنما را که شامل تاکتیکها و بهترین روشهای موثر در جستجوگرها درسال 2020 است، گردآوری کرده ایم. پس بیایید یک راست سر اصل مطلب برویم.

1. انجام تجزیه و تحلیل در خصوص رقبا

یکی از موثرترین تاکتیک های سئو که می تواند به رتبه بندی شما کمک کند، تحقیق و تجزیه و تحلیل گسترده رقبا است. اولین قدم این است که رقبای اصلی خود را از طریق صنعت، جغرافیا، واژگان کلیدی یا سایر عوامل مرتبط شناسایی کنید.

یک تجزیه و تحلیل دقیق به شما کمک می کند زمینه هایی را که رقیب شما در آن موفق است کشف کنید و احتمالاً نقاط ضعفی را که می توانید از آنها بهره مند شوید کشف کنید. هر تجزیه و تحلیلی که در خصوص رقبای خود انجام می دهید باید شامل این فعالیت های اصلی باشد:

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی: به عنوان یکی از مهمترین عوامل سئوی خوب، تجزیه و تحلیل استفاده از کلمات کلیدی رقبا کاملاً حیاتی است. استفاده از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی مانند: KeySearch ، Moz Keyword Explorer یا Google Keyword Planner می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده در رقابت شما و همچنین کلماتی که می توانید از آنها استفاده کنید کمک کند.

تجزیه و تحلیل لینک بیلدینگ: فرایند ایجاد لینک های خارجی برای وب سایت به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو برای بهبود رتبه بندی SERP در یک سایت از اهمیت حیاتی برخوردار است. به دنبال منشا، اعداد و متن لنگری استفاده شده توسط آنها بگردید تا به شما در تعیین عملکرد رقابت شما در این جبهه کمک کند. شاید ارزش آن را داشته باشد که با آن سایت ها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می توانند به سایت شما بک لینک نیز بدهند یا خیر.

تحلیل محتوا: نگاهی به محتوای سایت های رقبا بیاندازید. هر چند وقت یکبار مطالب جدید ارسال می کنند؟ طول پست های وبلاگ آنها چقدر است؟ ساختار محتوای آنها چگونه است؟ اگر رقیب شما در رتبه بندی جستجو عملکرد بهتری دارد، ممکن است تقلید از روش هایی که با ارزش تر به نظر می رسند پرفایده باشد.

ما اکیداً توصیه می کنیم که از ابزارهای تخصصی برای خدمات سئو موجود برای انجام تجزیه و تحلیل رقبای خود استفاده کنید. ابزارهایی مانندSEMrush ، Ahrefs یا SpyFu به بهینه سازی سایت شما به هنگام جستجو، کمک می کنند.

2. بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید

با وجود اینکه بک لینک ها بخشی بی بدیل از یک استراتژی خوب سئو هستند، اما همه بک لینک ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند. برخی به طور طبیعی عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند و به همین دلیل نظارت بر عملکرد آنها مهم است. ابزارهایی مانند Majestic ، Ahrefs یا Moz Open Site Explorer می توانند به شما کمک کنند تا از وب سایت خود یک تحلیل کامل بک لینک گیری انجام دهید.

بهینه سازی

3. بهینه سازی برای تلفن همراه

بازار جستجوی موبایل به سرعت در حال رشد است و ما همیشه پیش بینی کرده ایم که در نهایت تلفن همراه تأثیرگذارتر از دسک تاپ باشد. در سال 2017 سرانجام موبایل ها پیشتاز شدند و اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

تعدادی استاندارد برای توسعه تلفن همراه - از سایت های تلفن همراه نامرتب (و اکنون تا حد زیادی از کار افتاده) گرفته تا "طراحی پاسخگو" بسیار مدرن تر، فنی و بصری وجود داشته است.

گوگل ادعا می کند که با استفاده از فرم حذف شده HTML، صفحات بهینه شده AMP تا 85٪ سریعتر بارگیری می شوند. بنابراین، اگر هنوز صفحات وب خود را برای موبایل بهینه نکرده اید، اکنون زمان عمل است.

4. استفاده از HTTPS ایمن

انتقال به پروتکل ایمن انتقال ابرمتن (HTTPS) برای رمزگذاری، فوایدی دارد:

امنیت و حریم خصوصی: با برقراری ارتباط بین کاربران و سرورهای شما, احتمال تداخل یا ﺁسیب توسط اشخاص ثالث کاهش بسیار زیادی خواهد داشت. این کار باعث می شود سطح اطمینان بیشتری از طرف کاربران شما و مرورگرهای وب ایجاد شود - چراکه بسیاری از ﺁنها در هنگام رفتن کاربران به سایت های غیر HTTPS هشدار هایی را نشان می دهند.

بهبود رتبه بندی: با توجه به قابلیت اطمینان بیشتر شما، بیشتر سایتهایی که تغییر در HTTPS را ایجاد می کنند انتظار دارند که در رتبه بندی جستجوهای خود افزایش کمی داشته باشند. همچنین ممکن است انتظار داشته باشید که تعداد بیشتری از مراجعه ها و بازدیدها به مرور زمان مشاهده شود زیرا گوگل به احتمال زیاد سایت های ایمن را در نتایج جستجو توصیه می کند.

5. بهینه سازی سرعت صفحه

با افزایش سرعت اینترنت، انتظارات مربوط به عملکرد وب سایت از کاربران اصلی نیز افزایش می یابد. طبق مطالعه ای که توسط Adobe انجام شده است، تقریباً 40٪ از کاربران در صورت بارگیری طولانی مدت یک وب سایت، آن را ترک می کنند.

خوشبختانه کارهای زیادی می توانید برای کمک به افزایش زمان بارگذاری انجام دهید، که بیشتر آنها به راحتی قابل اجرا هستند. از فشرده سازی بالا برای تصاویر استفاده کنید تا زمان بارگیری شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حتی می توانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید تا به کاربران جهانی در دسترسی به محتوای شما بدون نیاز به پینگ سرور داخلی خود کمک کند.

۶ بهینه سازی جستجوی صوتی

به عنوان بخشی از تلاش های شما برای بهینه سازی دستگاه های تلفن همراه، یکپارچه سازی عملکرد جستجوی صوتی بهتر ایده خوبی است. هدف نهایی تمرکز بر جستجوی صوتی این است که منبعی برای "قطعه ویژه" Featured Snippet همانطور که دستیار Google، سیری و الکسا اطلاعات این منابع را می خوانند و اغلب منبع را نیز ذکر می کنند در نظر گرفته شود.

داده

۷ استفاده از داده های ساختاریافته

پیمایشگران وب سایت طی سال های گذشته بسیار پیشرفته تر و تواناتر شده اند. با این حال، گاهی اوقات آنچه برای یک کاربر انسانی آشکار است، برای یک ماشین کاملاً مبهم است. نتیجه این است که گاهی اوقات، پیمایشگران سایت ممکن است اشتباه کنند یا داده ها را هنگام فهرست بندی سایت حذف کنند. البته راه حل این مسئله استفاده از داده های ساختار یافته است. 

استفاده از داده ساختار یافته چیزی جز قالب بندی کد وب سایت در یک چیدمان یکنواخت نیست. هنگامی که پیمایشگران سایت شما را فهرست می کند، قادر خواهند بود مقدار بیشتری از داده ها را از زمانی که در قالب "مورد انتظار" قرار گرفته است، دریافت نمایند.

برخی به دلیل بالا بودن قیمت سئو، بهینه سازی سایت رو کنار میگذارند ولی غافل از اینکه رسیدن به رتبه های اول بدون سئو امکان پذیر نیست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید