اپلیکیشن‌هایی که زندگی در تهران را آسان‌تر می‌کند

کدخبر: ۳۸۶۶۸۳
ما امروز به سادگی می‌توانیم در خانه‌مان از هر امکاناتی استفاده کنیم. این کار را بدون اینکه از جایی به جای دیگر برویم، انجام می‌دهیم. همهٔ این‌ها به لطف اپلیکیشن‌هایی است که در سال‌های اخیر به وجود آمده‌اند.
اپلیکیشن‌هایی که زندگی در تهران را آسان‌تر می‌کند

حالا دیگر به سادگی نمی‌توانیم بدون اپلیکیشن‌ها سر کنیم. تمام این اپلیکیشن‌ها برای زندگی پرشتاب امروز تهیه شده‌اند. به قول معروف به واسطه کشش تقاضای بازار، استارت‌‌آپ‌هایی به وجود آمده‌اند که سود تجاری بالایی را به همراه دارند. 

اپلیکیشن‌ خدماتی عبور و مرور و غذا

اپلیکیشن اسنپ سفارش غذا (اسنپ فود)، پیک موتوری (اسنپ باکس)، کرایه ماشین (تاکسی اینترنتی ماشین یا موتور) را تشکیل می‌دهند. این اپلیکیشن امکانات دیگری را هم اضافه کرده است. البته پرمخاطب‌ترین بخش اسنپ به جز غذا یا تاکسی اینترنتی، وجود بخش‌هایی مانند اسنپ بورس یا اسنپ دکتر است که کارهای روزمرهٔ ما را ساده‌تر می‌کند. تپسی یکی دیگر از این اپلیکیشن‌ها است که در حوزه تاکسی اینترنتی فعال و موفق عمل می‌کند.

اپلیکیشن دیوار

اگر قصد خرید خانه، اجاره، رهن، فروش و سایر خدمات مورد نیاز خود را داشته باشید، سایت دیوار از بهترین‌های این عرصه است. حتی به شیوه سایت‌های انگلیسی، سایت دیوار اکنون در مورد فروش لوازم دسته‌دوم هم مورد توجه قرار دارد. بسیاری از این خرید و فروش‌ها، روزانه در سطح تهران انجام می‌شود. مردم به سادگی بدون ارتباط مستقیم و با صرف زمان اندک، می‌توانند لوازم خود را به فروش برسانند.

اپلیکیشن راه‌یاب

ترافیک شهر تهران موجب اهمیت یافتن اپلیکیشن‌های راه‌یاب شده‌ است. زندگی در شهر تهران به نحوی است که هر یک از ما مجبوریم ساعاتی را در ترافیک سر کنیم. با این وصف، اپلیکیشن‌های ایرانی مسیریاب هم توسعه یافته‌اند. تا چند سال گذشته گوگل‌مپ و ویز بودند که بهترین مسیر را به رانندگان می‌دادند؛ اما امروز، اپلیکیشن بلد یکی از نسخه‌های ایرانی مسیریاب بوده که امتحان خود را پس داده است.

اپلیکیشن‌های ورزشی

تحرک بخش مهمی از زندگی هر فرد است که در زندگی شهری به مقدار زیادی فراموش شده است. با این حساب، چاقی در جامعه رو به افزایش است. اپلیکیشن‌های ورزشی مانند اپلیکیشن استراوا فعالیت ورزشی شما را ثبت می‌کنند. این خود باعث افزایش انگیزه می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها یکی از راه‌های اثرگذار برای افزایش فعالیت ورزشی به شمار می‌روند.

اپلیکیشن‌ تغذیه

اینکه سبد غذایی ما را چه چیزهایی تشکیل می‌دهند، به دغدغه فراگیری تبدیل شده است. اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی در این زمینه برای مردم اهمیت پیدا کرده‌اند. لوزایت و کرفس از اپلیکیشن‌های مشهور مدیریت سبد غذایی، کاهش وزن و سلامت هستند.

اپلیکیشن‌ بانکی

فعالیت‌های بانکی برای زندگی شهری ضرورت داشته و امروزه از پرمراجعه‌ترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شوند. انتقال وجه، پرداخت وام و قبوض از جمله فعالیت‌هایی هستند که با اپلیکیشن‌ها قابل انجامند. این اپلیکیشن‌ها به یک شهروند تهرانی کمک می‌کند که با سرعت بیشتری کارهای بانکی خود را سامان دهد.

اپلیکیشن‌ شبکه اجتماعی

اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام، توییتر و... موجب ارتباط مجازی و تقویت شبکه اجتماعی افراد می‌شود. فضای مجازی همواره فرصت‌ها و تهدیدهایی را فراهم می‌کند. بدون شک اپلیکیشن‌های فضای مجازی در دوران فعلی همه‌گیری ویروس کرونا اثربخش بوده‌اند و کارکرد آموزشی بزرگی را برای مردم داشته‌اند.

اپلیکیشن شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن دوچرخه

بسیاری از شهروندان تهرانی برای عبور و مرور از دوچرخه استفاده می‌کنند. اپلیکیشن بی‌دود با ایجاد فرصت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی به شهروندان تهرانی این فرصت را داده که با عضویت در این شبکه از دوچرخه به عنوان وسیله حمل‌ونقل پاک استفاده کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید