تشخیص قیمت پروفیل از روی وزن را بیاموزید

کدخبر: ۳۸۸۹۸۷
به طورمعمول قیمت آهن پروفیل بر پایه هر کیلوگرم محاسبه می شود. در نظر داشته باشید که به عنوان مثال هر کیلو آهن ۳۵۰۰ تومان قیمت گذاری شود. شما باید وزن پروفیل را محسابه کنید و نهایتا در این مقدار ضرب کنید.
تشخیص قیمت پروفیل از روی وزن را بیاموزید

 زمانی که با همین نرخ آهن قوطی ۳۵۰۰ تومان نیازمند به 1 تن از این محصول هستید، میبایست حدودا سه و نیم میلیون تومان پرداخت نمایید. مهم ترین اصل در کنار دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت وزن است. شما ناچار هستید  یاد بگیرید که چطور وزن پروفیل را محاسبه کنید.

انواع پروفیل از لحاظ وزن

از نظر وزن دسته بندی پروفیل ها به این صورت است. پروفیل سبک، پروفیل های سنگین و پروفیل نیمه سنگین . هر سه نمونه در بازار تولید شده و به فروش می رسد. پروفیل سنگین قیمت بیشتری خواهد داشت و از مقاومت بسیاری برخوردار است. اما در محاسبه قیمت پروفیل سبک نسبت به واحد وزن بر اساس طول شاخه های بیشتری را می توانیم خریداری کنیم.

دریافت سفارشات صادرات میلگرد

نخستین گام برای شرکت در بازار صادرات میلگرد ، دریافت سفارشات از سوی مشتری و مشخصات فنی محصول است. پس از انجام توافقات برای تعیین قیمت میلگرد، سفارش شما در سیستم ثبت می شود و تیم صادرات شروع به استعلام قیمت های میلگرد صادراتی ایران خواهد کرد. این استعلام از کارخانه های تولیدی فعال برپایه مشخصات فنی میلگرد انجام می شود. در پایان قیمت ارائه خواهد شد.

اعلام قیمت و ثبت سفارش صادرات میلگرد

قیمت ها به شیوه دلاری اعلام خواهد شد. مبلغ مشخص شده باید از درگاه حساب ارزی خارج از کشور توسط مشتری واریز شود. مجموعه ای از اطلاعات مشتری میبایست در اختیار کارخانه صادر کننده برای صدور فاکتور قرار بگیرد. در برخی موارد کارخانه ها به شکل ریالی اعلام قیمت می کنند. 

نهایتا به واسطه حساب های داخلی وجه تعیین شده دریافت می شود. در این صورت تحویل تولیدات به کارگزار لب مرز انجام می گردد و نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و مشخص از مشتری خارجی نیست. پیش فاکتور توسط مرکز آهن بر پایه صورت درخواستی مشتری صادر خواهد شد.

 پس  از تائید از جانب مشتری مبلغی مشخص به صورت بیعانه به صورت دلار یا ریال دریافت می شود. در این مرحله سفارش ثبت می شود و مانده مبلغ از طریق حساب های ارزی و یا حساب داخلی طی مدت زمان تعریف شده از طرف واحد فروش از جانب مشتری واریز خواهد شد.

نحوه صدور پیش فاکتور

پیش فاکتور به زبان انگلیسی صادر می شود. برای اطلاع از مشخصه ها می توانید آن را ترجمه کنید. بعد از دریافت سفارشات، برای آشنایی خریدار شما با نوع کالای تولید و شرکت تولیدکننده، تیم صادراتی میبایست اقدام به صدور پیش فاکتور کنند. پیش فاکتور به صورت ایمیل شده و یا کتبی در اختیار شما قرار می گیرد.

میلگرد

آماده سازی و بسته بندی و شیوه ارسال میلگرد صادراتی

در این زمان بعد از سفارش و خریداری میلگرد، محموله  بسته بندی می شود و به واسطه یکی از شیوه های ارسال دریایی، ارسال زمینی و یا ارسال هوایی به دست مشتری می رسد. محصولات از نظر کیفیت چک خواهد شد و میبایست بدون هیچ گونه آسیبی به مقصد برسد.

مشخص کردن بهای گمرک

اصطلاح سیف به مجموع هزینه ، بیمه معیین و مبلغ کرایه حمل بار تا مقصد گفته می گویند. به کار گیری این اصطلاح مختص حمل دریایی بوده است. هنگامی که کالا از روی نرده کشتی بارگیری شد مسئولیت فروشنده به اتمام می رسد. هزینه های حمل کالا و بیمه به عهده فروشنده ‌است، عقد قرارداد حمل محموله و بیمه هم همینطور خواهد بود.

قیمت میلگرد بر اساس قیمت سوخت و حامل های انرژی

مشخصا هزینه های حمل و نقل با توجه به افزایش قیمت سوخت مصرفی به میزان قابل توجهی تغییر خواهد می کند. به علاوه این که تاثیر مستقیم در رابطه با حمل  و نقل دارد. شما به این امر واقف هستید که تغییر قیمت حامل های مربوط به انرژی بر کلیت اقتصاد و شرایط تاثیر مستقیم خواهد داشت. در نتیجه تمام هزینه های مرتبط چند برابر می شود. نتیجتا تغییر قیمت سوخت بنزین می تواند تاثیر مخربی بر تعیین نرخ میلگرد ایفا کند.

شهرآهن

شرایط حاکم بر بازار داخلی میلگرد

در بازار پر نوسان ایران صرفا عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ میلگرد نخواهد بود. شیوه عملکرد شرکت های فعال در حوزه فولاد سازی به همراه عملکرد تولیدکننده متوسط و سنتی میلگرد، تاثیر چشم گیری بر تعیین قیمت ها خواهد داشت.

 شرایط حاکم برای خرید میل گرد هم مهم است، در اصل عکس العمل تجار این حوزه و خریداران کلان آن هم بر تعیین نرخ میلگرد تاثیر گذار است. باید مدیریت به نحوی باشد که مازاد تولید داخل کشور، برای صادرات در نظر گرفته شود.

هزینه های مرتبط به تولید، دستمزد مشخص کارگران و کارمندان اصناف، میزان بوجه و نقدینگی در حوزه تولید، سرمایه گذاری در بخش آموزشی و انجام به روز رسانی تکنولوژی های موجود با توجه به ورود ماشین آلات جدید در بازار، مجموعا موارد مهمی هستند که بر شکل تولید و نرخ میلگرد تاثیر مستقیم خواهند داشت. 

از همه مهم تر تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات و وارد کردن موادی مثل نیکل دشوار خواهد بود. تمامی این موارد موانع مشخص و آشکاردر مسیر تولید کنندگان است. ولی بحث نیروی انسانی مورد نیاز در شرایط پر فشار کاری و اقتصادی اهمیت دو چندانی در تعیین قیمت میلگرد دارد.

جمع بندی و نتیجه ی مقاله

مهم ترین اصل در کنار دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت پروفیل وزن آن است. شما ناچار هستید  یاد بگیرید که چطوروزن پروفیل را محاسبه کنید. از نظر وزن دسته بندی پروفیل ها به این صورت است. پروفیل سبک، پروفیل های سنگین و پروفیل نیمه سنگین .

نخستین گام برای شرکت در بازار صادرات میلگرد، دریافت سفارشات از سوی مشتری و مشخصات فنی محصول است. پس از انجام توافقات برای تعیین قیمت میلگرد، سفارش شما در سیستم ثبت می شود و تیم صادرات شروع به استعلام قیمت های میلگرد صادراتی ایران خواهد کرد. قیمت میلگرد بر اساس قیمت سوخت و حامل های انرژی، شرایط حاکم بر بازار داخلی میلگرد و عوامل تاثیر گذار دیگری مثل دستمزد نیروی انسانی، به روز رسانی ماشین آلات و سیستم های تکنولوژی مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید