زنان فریلسنر در چه مشاغلی درآمد بالاتری نسبت به مردان دارند؟

کدخبر: ۳۹۲۸۰۵
دورکاری و یا انجام کارهای پروژه‌ای برای بسیاری از زنان به عنوان یک موقعیت بسیار مطلوب و ارزشمند محسوب می‌شود.
زنان فریلسنر در چه مشاغلی درآمد بالاتری نسبت به مردان دارند؟

 بویژه با شیوع بحران کرونا، روند گرایش به فریلنسینگ در بسیاری از کشورهای جهان با شیب بسیار تندی همراه بود. تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها نیز برای مادران شاغل شرایطی را پدید آورد که بیش از هر زمان دیگری در جستجوی فرصت‌های شغلی متناسب با وضع موجود باشند. 

 آمارها نشان می‌دهند که زنان فریلنسر در مقایسه با مردان، شانس بیشتری برای جذب پروژه‌های کاری دارند. 

بنابر گزارش‌های آماری که هر ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد(World Economic Forum) منتشر می‌شوند؛ در سال گذشته میلادی(2020) میزان دستمزد زنان فریلسنر در قیاس با همکاران هم رده‌ی مرد، به عدد 84% رسید.

اگرچه، شکاف جنسیتی دستمزد، همچنان در اکثر کشورهای جهان وجود دارد؛ اما نتایج تحقیقات شرکت بین‌المللی Payoneer داده‌های قابل تامل و بسیار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهند.  

این شرکت که بصورت تخصصی در زمینه‌ی پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی و انتقال درآمدهای ارزی فریلسنرها فعایت دارد؛ هر ساله گزارش‌های بسیار جامعی را درخصوص وضعیت اشتغال در این حوزه و فرصت و چالش های موجود در آن منتشر می‌کند. 

در گزارشی که به تازگی، سایت این شرکت منتشر شده است، زنان در حوزه‌های کاری مرتبط با تولیدات چند رسانه‌ای-  بازاریابی- گرافیک و طراحی وب درآمدهای بالاتری نسبت به مردان داشته اند. 

حوزه‌های مالی و خدمات اداری نیز دارای کمترین میزان پرداختی به زنان بوده‌اند. 

بیشترین میزان پرداختی، به زنان فریلنسر به ازای هر ساعت کار 26 دلار و کمترین میزان پرداختی بطور میانگین 8 دلار بوده است. طراحی گرافیک و صفحات وب، برنامه نویسی، خدمات IT ، تولیدات چند رسانه‌ای و تولید محتوا از جمله‌ی پرتقاضاترین خدمات در بازار کار فریلنس به شمار می‌آیند.

زنان فریلنسر

 زنان فریلسنر ایرانی، و موانع ورود به بازارهای بین المللی

با جهش‌های چندین و چندباره‌ی قیمت ارز طی سال‌های اخیر، بسیاری از متخصصان ایرانی در جستجوی فرصت‌هایی برای ورود به بازارهای بین‌المللی بوده‌اند. فرصت‌هایی که با رشد چشمگیر سایت‌های فریلنسینگ در سراسر جهان، برای زنان متخصصان ایرانی، بیش از هر زمان دیگری، نزدیک‌تر و دست‌یافتنی‌تر به نظر می‌رسند.

با این وجود تنها عده‌ی بسیار کمی از این متخصصان شانس ورود به بازارهای جهانی و کسب درآمدهای ارزی را پیدا می‌کنند. شرایط تحریم و عدم دسترسی کاربران ایرانی به حساب‌ها و کیف‌پول های بین‌المللی کار را به میزان قابل توجهی برای آنها دشوار ساخته است. 

راهکارهای مطمئن برای کسب درآمدهای دلاری

برای بسیاری از ما که در ایران زندگی می‌کنیم، درآمد دلاری داشتن و ریالی خرج کردن، رویای خوش‌آیندی است. اما مطئن باشید این رویای شیرین، برای بسیاری از ما قابل تعبیر است. علیرغم تشدید تحریم‌های بین‌المللی، هنوز هم معدود شرکت‌هایی هستند که با تمام توان به حل این چالش‌ها می‌پردازند.

«زیماپی» یکی از این شرکت‌هاست. این شرکت، بخش قابل توجهی از توان و تمرکز خود را بر روی تسهیل موانع ورود ایرانیان به بازارهای کار بین‌المللی و مشاغل آنلاین متمرکز داشته است. فعالسازی حساب‌های بین‌المللی، درگاه‌های پرداخت آنلاین، و  انتقال درآمدهای ارزی هموطنان به داخل کشور از جمله فعالیت‌هایی است که شبکه کارگزاران «زیماپی» به صورت تخصصی و منسجم به آنها می‌پردازند.   

نقد کردن درآمدهای ارزی فریلسنرها و اینفلوئنسرهای ایرانی از جمله خدماتی است که این مجموعه با نرخ های رقابتی و حداقل کارمزد به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگرچه آمارهای چندان دقیقی از حجم اقتصاد فریلسنر در جهان وجود ندارد؛ اما برآوردهای موجود، حجم این بازار را تنها در ایالات متحده بالغ بر 1 تریلیون دلار برآورد می‌کنند. 

زیما

همچنین با شیوع بحران جهانی کرونا، نرخ های رشدهای پیش‌بینی شده در این حوزه با افزایش بیش از دو برابری همراه بوده‌اند. با وجود ظرفیت‌های بسیار عظیم نیروی انسانی و نیز سطح بالای مهارت متخصصان داخلی، بویژه بانوان خلاق ایرانی کسب حداقلی‌ترین میزان سهم در این بازار گسترده نیز متضمن ورود حجم قابل توجهی ارز به کشور خواهد بود.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید