چرا کسب‌وکارهای بزرگ به فایل سرور نیاز دارند؟

کدخبر: ۳۹۵۳۱۲
فقط کافی‌ست بدانید دقیقا چه می‌خواهید و قرار است چه استفاده‌ای از فایل سرور داشته باشید.
چرا کسب‌وکارهای بزرگ به فایل سرور نیاز دارند؟

فایل سرور در نقش ناجیِ شرکت!

بیایید اینطور به ماجرا نگاه کنیم؛ حیات هر شرکت و کسب‌وکاری بر مدار داده‌ها و اطلاعاتی می‌چرند که به آینده‌ی آن بیزینس جهت می‌بخشد. با یک خطای کوچک، حجم زیادی از اطلاعات یا گم می‌شود یا تخریب. آن‌وقت است که دیگر فقط ماشین زمان برای سفر به گذشته به کار می‌آید که تنها ناکامی بشر در اختراع است! اطلاعات؛ حکم شریانی را دارد که به مغز کسب و کار می‌رسد و با تحلیل آن، آینده‌ی بهتر و موفق‌تری قابلیت برنامه‌ریزی دارند.

برای حفظ اطلاعات در هر سازمان و شرکتی، کارهای مختلفی انجام می‌شود. اما بهترین و عملی‌ترین کاری که می‌شود انجام داد، استفاده از «فایل سرور» (File server) است. صفرویک نیز سرورهای ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان دریافت خدمات فایل سرور با بالاترین کیفیت روی آن‌ها برای مشتریان هم وجود دارد. 

چرا شرکت‌ها باید از فایل سرور استفاده کنند؟ 

برای بسیاری از شرکت ها، استفاده از فایل سرور به دلایل مختلفی قابل تامل است؛

اول اینکه؛ مرکزیت داده به وجود می‌آورد. یعنی این اطمینان حاصل می‌شود که هر یک از مشترکین مجاز شبکه، می‌توانند به فایل‌های ذخیره شده دسترسی پیدا کنند. این امکان، کار مشترک روی هر پرونده را قابل دسترسی می‌کند.

تعارضات بین نسخه‌های مختلف یک سند از بین می‌رود. زیرا وقتی شما یک فایل را باز می‌کنید، برخی اقدامات مثل ویرایش یا حذف، برای سایر کاربران مسدود می‌شود. این امکان از آن جهت خوب است که دیگر نیازی نیست هر یوزری، فایل موردنظر را روی سیستم خود کپی کند. این کار هم زمان‌بر و هم با ریسک‌های زیادی همراه خواهد بود. از طرفی، ورژن‌های مختلفی از فایل را منجر می‌شود.

دوم اینکه؛ فشار برروی منابع مشتری‌ها را کاهش می‌دهد. به چه معنی؟ یعنی به استثنای هر فولدر یا فایل شخصی، باقی فایل‌های اساسی بیزینس، می‌توانند در یک فایل مرکزی ذخیره شوند. البته بسته به اینکه شرکت چطور می‌خواهد از منبع استفاده کند، قابلیت تغییر دارد. با سازماندهی مناسب (شامل دایرکتوری‌ها، پوشه‌ها و غیره) کاربران به‌طور خودکار نمای بهتری از کل موجودی پرونده خواهند داشت.

حال با دانستن اهمیت فایل سرور می‌دانیم که برای تهیه سرورها باید به قابلیت بهره‌گیری از آن هم توجه کرد. با تهیه سرور از دیتاسنتر صفرویک می‌توانید با کمک مشاوران خبره در این حوزه سرورهای مورد نیاز خود را قابلیت استفاده از فایل سرور خریداری کنید. 

امنیت اطلاعات و پشتیبان‌گیری

با راه اندازی شبکه نظیر به نظیر و بدون سرور، هر رایانه، داده‌ها را بر روی هارد دیسک خود ذخیره می‌کند. اگر زمانی این هارد دیسک در هر یک از لپ‌تاپ‌ها و یا کامپیوترها خراب شود، تمام داده‌های موجود در آن سیستم (تصاویر، ایمیل‌ها، اسناد، صفحات گسترده صورتحساب و غیره) از بین می‌رود مگر اینکه از قبل، نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید.

اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که پشتیبانی از این داده‌ها و اطلاعات نداشته باشید. نسخه پشتیبان، در بسیاری از شرکت‌ها خیلی دیر به دیر تهیه می‌شود. حالا بیایید فرض کنیم که نسخه پیشتیبان هم تهیه کرده‌اید. بازگردانی اطلاعات از روی نسخه پشتیبان، بسته به حجم داده‌ها، حتی می‌تواند تا روزها ادامه پیدا کند.

بد نیست بدانید در فایل سرور این امکان وجود دارد که به نسخه‌های قبل از هر تغییر در فایل، رجوع کنید. یعنی اگر تغییراتی بر روی فایل دادید که نباید انجام می‌شد، می‌توانید فایل را به حالت قبلی برگردانید. در فایل سرور شما به تمام ورژن‌های قبلی از فایل دسترسی خواهید داشت.

مرکزیت داده، در فایل سرور آنی باعث می‌شود شما برای حفظ اطلاعات کمتر به رایانه شخصی وابسته باشید. همچنین زمان کار را افزایش می‌دهد زیرا اگر هارد دیسک سرور یا منبع تغذیه سرور از کار بیفتد، شما همچنان فعال هستید و می‌توانید به کارهای روزمره ادامه دهید.

0052-reportage-sefroyek

دسترسی از راه دور

با داشتن یک فایل سرور، می‌توانید از راه دور به راحتی به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کنید. دسترسی از راه دور به اطلاعات می تواند در بسیاری از مواقع حیاتی باشد. حتی اگر کارمندی در شرکت حضور نداشته باشد، باز هم می توانید از طریق File server به داده‌های او دسترسی پیدا کنید. در صورتِ نداشتن فایل سرور، اگر به اطلاعات کارمندی نیاز داشته باشید، در واقع به حضور فیزیکیِ او محتاج خواهید بود. یا نیاز دارید از کسی بخواهید اطلاعات را از سیستم او خارج کرده و به شما برساند.

اما در نقطه مقابل، شما حتی در هنگام مسافرت هم به فایل سرور دسترسی دارید. خانه، جاده، مهمانی و هرجایی که به ذهنتان برسد، فایل سرور در اختیار شماست.

نظارت بر کارکنان

می‌خواهید بدانید چه دخل و تصرفی بر داده‌های شرکت رخ می‌دهد؟ چه فایلی می‌آید و چه فایلی خارج می‌شود؟ فایل سرور این امکان را به شما می‌دهد. یعنی می‌توانید فعالیت کارمندان شرکت بر روی فایل‌ها را ردیابی کرده و اشراف کاملی به داده‌های ورودی و اطلاعات خروجی داشته باشید.

همچنین فایل سرور این قدرت را به صاحبان بیزینس می‌دهد که بررسی کنند هر کارمند وارد چه وب‌سایتی می‌شود. گاهی اوقات افراد وارد وب‌سایت‌هایی می‌شوند که کوکی‌های آنها، به بعضی فایل‌های شرکتی دسترسی پیدا می‌کنند. این کار می‌تواند به تخریب فایل و یا ربوده شدن اطلاعات منجر شود. اما با داشتن یک سرور اختصاصی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

کنترل بر کاربران 

تمام کاربران و گذرواژه‌ها به‌طور مرکزی توسط فایل سرور کنترل می‌شوند. این امر ایجاد کاربران جدید و همچنین قفل کردن یا غیرفعال کردن کاربران را در صورت ترک کارمندان از شرکت بسیار آسان می‌کند. یعنی اگر کارمندی از شرکت برود، به اطلاعات دسترسی نخواهد داشت که احیانا بتواند تغییری در آنها ایجاد کرده یا تصادفا یا حتی از روی عمد، به اطلاعات آسیبی برساند.

امکان راه‌اندازی فایل سرور آنی روی سرورهایی که از شرکت صفرویک تهیه می‌کنید وجود دارد و می‌توانید به راحتی با کمک مشاوران از چگونگی انجام آن هم مطلع شوید. فقط کافی‌ست بدانید دقیقا چه می‌خواهید و قرار است چه استفاده‌ای از فایل سرور داشته باشید. بعد از آن، بسیاری سریع به سروی آنی دسترسی خواهید داشت و قادر خواهید بود، حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید