مدیر زنجیره تأمین شرکت رونیکس:

کیفیت پایدار تولید ابزار در زنجیره تأمین رونیکس

کدخبر: ۳۹۶۸۲۴
برقراری زنجیره تأمین کارآمد و موثر در هر بنگاه اقتصادی باعث می‌شود، آن بنگاه علاوه بر تولید محصولات قابل فروش و افزایش توان رقابتی از هزینه‌های جاری و یا اضافی در تولید بکاهد.
کیفیت پایدار تولید ابزار در زنجیره تأمین رونیکس

 به همین خاطر مدیریت زنجیره تأمین از اهمیت بالایی در هر شرکت یا سازمانی برخوردار است. مجموعه فعالیت‌هایی که یک بنگاه تولیدی از برنامه‌ریزی، بازاریابی، انتخاب تأمین‌کنندگان، تولید تا استاندارد کیفی، پشتیبانی فنی و ارزیابی نهایی انجام می‌دهد تا مواد اولیه به کالا نهایی تبدیل شود و به دست مشتری برسد، مدیریت زنجیره تأمین(SCM) ،گفته می‌شود.

اما در شرکت رونیکس زنجیره تأمین بر چه اساسی شکل گرفته است؟ چه وجه تمایزی با سایر بنگاه‌ها دارد و چگونه مدیریت می‌شود؟ در این باره حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تأمین شرکت رونیکس با اشاره به عملکرد و ماهیت متفاوت زنجیره تأمین در این برند، گفت: هریک از بنگاه‌ها با توجه به اهداف و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارند، استراتژی و برنامه‌ریزی خاص خود را در مدیریت زنجیره تأمین بکار می‌گیرند. رونیکس زنجیره تأمین را در کنار شاخص کیفیت قرار داده است. بنابراین هدف ما در زنجیره تأمین رونیکس، تولید ابزارآلاتی متناسب با نیازهای مصرف‌کنندگان در بازار با سطح کیفی استانداردهای جهانی است.

مدیر زنجیره تأمین شرکت رونیکس بین الملل با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های برتری برند رونیکس، کیفیت است، افزود: مدیریت زنجیره تأمین فقط به تأمین و تنوع کالا یا خدمات بسنده نمی‌شود. برند رونیکس؛ تولید، تنوع و توسعه محصول با تکیه بر استانداردهای کیفی جهانی را در زنجیره تأمین(Supply Chin)، در نظر گرفته است. 

حمیدرضا رامخو  با اشاره به اینکه زنجیره تأمین در رونیکس یکی از بخش‌های محوری این سازمان است و حدود 80 نفر از کارکنان رونیکس در داخل و خارج از ایران در این قسمت مشغول بکار هستند، تصریح‌کرد: رونیکس یک بنگاه تولیدی در داخل و خارج از کشور است. در برخی حوزه‌ها، تولید کننده بدون کارخانه است.

یعنی صفر تا صد فرآیند تولید کالا توسط تیم تامین  رونیکس و براساس استاندارد کیفی از پیش تعیین شده در بهترین کارخانه ها که قبلا ممیزی و تایید شده اند،  انجام می‌شود. به عبارت دیگر ابزارآلات رونیکس در خارج از کشور برحسب استانداردهای بین المللی تحت نظارت مستقیم تیم کنترل کیفی ما  تولید می‌شوند و به صورت دائم در حال پایش کیفی و اجرایی‌ قرار می‌گیرند.

محصولات تولیدی رونیکس

او ادامه داد: رونیکس در بعضی زمینه‌ها، تولیدکننده با کارخانه است. یعنی فرآیند تولید در داخل کشور توسط خودمان انجام می‌شود. البته تولید در داخل کشور را حدود دو سال است که آغاز کرده‌ایم. رونیکس پنج شاخص اصلی(تنوع، کیفیت، قیمت‌گذاری منصفانه، خدمات پس از فروش فوق‌العاده، رفتار سازمانی متمایز) دارد که شاخص تولید ایران نیز به عنوان شاخص جدیدی به شاخص‌های اصلی آن افزوده شده است. به هر ترتیب کلیه محصولات ما که با برند رونیکس در بازار عرضه می‌شوند از استانداردهای کیفی، فنی و ظاهری مختص خود برند رونیکس  تبعیت می‌کنند. 

رامخو با اشاره به اینکه، رونیکس درحال حاضر 500 تأمین‌کننده در 14 کشور دارد، گفت: بخش زنجیره تأمین شرکت رونیکس از واحدهای؛ تحقیق و توسعه(R&D)، پشتیبانی فنی، بازرگانی(داخلی و خارجی) و سفارشات، تشکیل شده است. در واحدهای بازرگانی و سفارشات، نیازهای بازار و یا مشتری از نظر کیفی و ظاهری شناسایی می‌شوند. در واحدهای تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی، استانداردهای کیفی تولید محصول، تعریف می‌شوند. لذا از این رو به جذب و استخدام نیروهای متعد میپردازیم.

رونیکس

به گفته این مدیر ارشد شرکت رونیکس، پس ازطی این مراحل، بهترین تأمین‌کننده و مکانی که قرار است در آن تولید انجام شود براساس فاکتورهای کیفی، فنی، قیمت رقابتی،ظاهری و خدماتی انتخاب می‌شوند و فرم دستور تولید محصول توسط رونیکس تنظیم  و به تامین کنندگان ارسال  می‌شود. پس نباید این تصور به وجود آید که رونیکس سفارش دهنده ابزارآلات است. تامین کنندگان در سراسر دنیا، با توجه به فرم‌های دستور تولید   (ERP)که مشخصات تولیدی ، طراحی ظاهری   و نقاط کیفی براساس استاندارد رونیکس در آنها درج شده، ابزارآلات رونیکس را تولید کنند.

مدیر زنجیره تأمین شرکت رونیکس تصریح کرد: مشخصات کیفی تولید ابزارآلات رونیکس توسط تیم R&D  و پیشتیبانی فنی ما با اقدامات پیشگیرانه چون مقایسه با برندهای تراز اول  بین المللی،کشف، شهود ،تجربه و تخصص تعریف می‌شوند. از این طریق نقاط مهم کیفی که باعث استهلاک دیرتر، عمر و اثر بخشی بیشتر و کیف یا لذت مصرف‌کنندگان از کارکردن با ابزارآلات میگردد ،مشخص می‌شوند.

او افزود: مشخصات ظاهری( زیبایی، فرم، رنگ‌بندی و بسته‌بندی حرفه‌ای محصولات) برای رونیکس از اهمیت برخوردار است. به همین جهت رونیکس در این بخش سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است.  به طورمثال رونیکس هزینه بالایی برای قالب‌سازی های مختلف و حک کردن نام برند خود بر روی ابزارآلات، صرف می‌کند. وقتی نام برند رونیکس بر روی تمام محصولات‌ حک می‌شود، علاوه بر آراسته‌تر شدن ظاهر محصول، نشان می‌دهد ما از کیفیت ابزارآلاتی که در سراسر دنیا  تولید می‌کنیم و به کشورهای مختلف  صادر می‌کنیم، اطمینان داریم.

حتی این موضوع باعث اعتماد بیشتر مشتری به برندمان می‌شود. علاوه بر این رونیکس تیم بسته‌بندی حرفه‌ای در اختیار دارد. بر اساس قوانین و گاید لاین های طراحی  مرتبط با هریک از آیتم‌‌های ابزارآلات رونیکس  کار بسته بندی انجام می‌شود و کلیه محصولات رونیکس  یونیفرم خاص خود را دارند.و زمانی که در کنار هم قرار می گیرند با نشان دادن تنوع بی نظیر خود، در عین حال با فرمی مشترک از موارد ظاهری خود را کاملا از رقبا متمایز می کنند . 

 رامخو با تاکید بر اینکه نظارت بر تولید ابزارآلات توسط تیم بازرسی رونیکس در تمام مراحل انجام می‌شود، عنوان‌کرد: در هریک از کشورهایی که تولید رونیکس توسط  تامین‌کننده هایمان  انجام می شود، تیم بازرسی رونیکس در خط تولید حضور دارد و پایش‌های کیفی و فنی لازم را انجام می‌دهد. در نهایت پس از تایید فنی، کیفی، ظاهری ابزارآلات تولید شده و کسب مجوزهای مربوطه، محصول نهایی آماده  عرضه در بازارهای مختلف  می‌شوند.  

این مدیر ارشد شرکت رونیکس درباره تولید ابزارآلات در داخل ایران، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر به علت تشدید تحریم‌ها، مشکلاتی را برای همکاری با برخی تامین‌کنندگان  خارجی داشتیم، بنابراین تصمیم گرفتیم؛ تولید ایران را آغاز کنیم. بخشی از ابزارآلاتی که امکان تولید بر اساس استانداردهای کیفی رونیکس در داخل ایران را داشتند، در شاخص تولید ایران در نظر گرفته‌ایم. تولید این محصولات را تولیدکنندگان ایرانی شناخته شده یا خودمان درگروه تولیدی رونیکس و کارخانه رونیکس  به شرط تحقق استانداردهای کیفی رونیکس انجام می‌دهیم. خوشبختانه در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم و دائما با تکیه بر دانش و توان مهندسی متخصصان رونیکس در حال توسعه هستیم.

رامخو تصریح کرد: در کنار کیفیت در تولید ابزارآلات، تنوع نیز برای رونیکس اهمیت بسیاری دارد به همین منظور در زنجیره تأمین به این مقوله نیز توجه خاصی داشته‌ایم. سبد کامل محصولات و تنوع بی‌نظیری از گروه های مختلف ابزارآلات ، یکی دیگر از شاخص‌های برتری رونیکس در بازار است. ما حتی ادعا داریم تنوع سبد محصولات رونیکس در دنیا رقیب ندارد.

او سیاست رونیکس در تنوع محصولات را براساس نیازسنجی بازار داخلی و بازار بین‌المللی عنوان کرد و گفت: دامنه تنوع محصولات رونیکس دائما در حال رشد است. رونیکس به 68 کشور دنیا صادرات دارد و تعداد مشتریان بین‌المللی آن به طور پیوسته افزایش می‌یابند، به همین خاطر به تنوع محصولات همانند کیفیت اهمیت می‌دهد. از طرف دیگر ما در تلاشیم تا مشاغل بیشتری درگیر برند رونیکس شوند. این مهم با افزایش تنوع محصولات محقق خواهد شد.  

رامخو-مدیر زنجیره تامین

مدیر زنجیره تأمین شرکت رونیکس افزود: رونیکس در صنایعی چون فلز و چوب ، ساختمانی، باغبانی، نفت و پتروشیمی برندی شناخته شده است و در زمینه ابزارآلات دقیق، حفاظتی و ایمنی به سرعت در حال توسعه است. هرچقدر ضریب نفوذ رونیکس در مشاغل مرتبط با ابزارآلات افزایش پیدا کند به همان میزان نیز بر تعداد مشتریان‌مان افزوده خواهد شد. در نتیجه با افزایش تعداد مشتریانی(حرفه‌ای و خانگی) که لذت استفاده از ابزارآلات رونیکس را چشیده‌اند و تداوم این روند، برای توسعه ابزارآلات خود در مشاغل مختلف انگیزه بیشتری پیدا می‌کنیم.

 رامخو درباره اینکه استانداردهای کیفی رونیکس چقدر با استانداردهای کیفی بین‌المللی مطابقت دارد، تصریح کرد:  ابزارآلات، بخاطر تنوع بسیار و دامنه وسیعی کاربری در صنایع مختلف دارای استانداردهای کیفی و تولیدی بسیار متنوعی هستند که در سطح بین الملی تعریف شده اند لذا گروه فنی و کیفی رونیکس با استفاده از مجموعه ای از استانداردهای کاربری بین المللی و بایدها و نبایدهای رونیکسی خود استاندارد منحصر به فردی به نام استاندارد رونیکس مشخص و در تولیدات خود رعایت و پایش می نماید. در ضمن ابزارآلات رونیکس در گروههای مختلف دارای نشان های استاندارد بین المللی مختلف از جمله  استانداردهای  GSوCE از اروپا و استانداردهای دیگر معتبر بین المللی، هستند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید