آبرسانی به 28منطقه کم بهره‌مند کشور توسط "شودر"

کدخبر: ۳۹۶۸۹۲
شرکت "شودر" در کمپین «تسهیل دسترسی به آب سالم با شیرآلات شودر» 28 مدرسه در چهار استان کشور را به آبرسانی بهداشتی تجهیز کرد.
آبرسانی به 28منطقه کم بهره‌مند کشور توسط "شودر"

طرح تجهیز شیرآلات بهداشتی و دسترسی به آب سالم در مناطق کمتر بهره‌مند در قالب طرح مسئولیت اجتماعی شرکت شودر از سال 98 آغاز و امسال به پایان رسید. این طرح در28 نقطه از  مناطق کمتر بهره‌مند از شیرآلات بهداشتی دراستان های شهرهای کرمانشاه، اردبیل، کرمان و هوتک های سیستان و بلوچستان اجرا شد.

رضا قره داغی ؛مدیرعامل شرکت شیرآلات شودردر جشن 29 سالگی این شرکت گفت: شودر برای انتخاب این 28 نقطه از مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی دعوت کرد تا با اطلاع‌رسانی، کمک کنند تا مناطقی که بیش از بقیه نیاز به آب‌رسانی یا تجهیز امکانات دارند مشخص شوند.

وی افزود : آبرسانی و تجهیزات آن برای همه جامعه ضروری است اما شودر برای این امر مدارس را در اولویت قرار داده است. در این طرح، تجهیز شیرآلات بهداشتی و دسترسی به آب سالم در مناطق کمتر بهره‌مند در قالب طرح مسئولیت اجتماعی شودر برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود. تعویض شیرآلات آب‌خوری و سرویس بهداشتی، تعویض شلنگ‌ها و شیرهای مایع دستشویی سرویس بهداشتی، تعویض لوله‌های پلیکا بیرون حیاط، لوله‌کشی کامل آب‌خوری و سرویس بهداشتی و رنگ‌آمیزی محیط از جمله کارهایی هستند که شودر در این طرح انجام می‌دهد.

شودرر

وی با اظهار امیدواری در این زمینه که شودر بتواند این مسیر را ادامه داده و درآن استوار بماند ادامه داد: شیرآلات بهداشتی شودر از ابتدای فعالیت در راستای کاهش هدررفت منابع آب، و نیز آبرسانی به مناطق محروم فعالیت‌هایی خیرخواهانه و در راستای مسئولیت اجتماعی برند خود انجام داده و این مسیر را ادامه خواهد داد. 

مدیرعامل شودردرباره اجرای این طرح گفت:برای انجام طرح  در برنامه ای جامع به بیش از 8 هزار نفر نصاب شیرآلات بهداشتی به طور رایگان آموزش دادیم تا بتوانند مشکلاتی که در فرایند نصب شیرآلات بهداشتی باعث هدررفت آب می‌شود را کاهش دهند. 

وی یکی از استانداردهای محصولات شودر را استفاده از پرلاتور‌های با کیفیت دانست و گفت: عملکرد پرلاتور در شیرآلات بهداشتی به این شکل است که هنگام باز شدن شیر آب، هوا با آب مخلوط می‌شود و موجب می‌شود علاوه بر اینکه مصرف‌کننده احساس بهتری هنگام مصرف آب داشته باشد، میزان مصرف نیز به طرز چشم‌گیری تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

در این مراسم سمیه قره داغی ؛قائم مقام مدیرعامل شودر نیز یا اشاره به اینکه امروزه حفاظت جامع آب به عنوان مجموعه راهکارهای موثر بر بهره‌برداری و استفاده بهینه آب است افزود : این امر در حوزه‌های شهری در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در حالیکه  فعالیت‌های مربوط به حفاظت جامع منابع آب را شامل دو قسمت مدیریت بهره‌برداری و توزیع آب و مدیریت تقاضا و مصرف آب ذکر کرد ،گفت :  در این راستا یکی از اهداف اصلی مورد نظر در مدیریت بهره‌برداری و توزیع آب کنترل هدررفت در تاسیسات آبرسانی و شیرآلات بهداشتی است. لذا با توجه به سهم قابل توجه هدررفت در شبکه‌های آبرسانی و شیرآلات، بخش عمده‌ای از سیاست‌های بازدارنده می‌تواند مربوط به حوزه کنترل نشت باشد. 

وی یکی از فاکتورهای اساسی تاثیرگذار بر حجم هدررفت آب نوع تجهیزات مورد استفاده و نحوه نصب آنها دانست و ادامه داد: در این راستا می‌توان گفت که به استناد اطلاعات موجود در اغلب شرکت‌های آب و فاضلاب لوله‌های پلی‌اتیلنی دارای بیشترین حوادث و بیشترین میزان نشت است و شیرآلات قدیمی، خراب و کم کیفیت باعث می‌شود نه تنها صرفه‌جویی در مصرف آب اتفاق نیفتد بلکه حجم زیادی از آب مصرفی بدون نیاز به مصرف به فاضلاب انتقال ‌یابد.

طرح تجهیز شیرآلات بهداشتی و دسترسی به آب سالم در مناطق کمتر بهره‌مند در قالب طرح مسئولیت اجتماعی شودر برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود. تعویض شیرآلات آب‌خوری و سرویس بهداشتی، تعویض شلنگ‌ها و شیرهای مایع دستشویی سرویس بهداشتی، تعویض لوله‌های پلیکا بیرون حیاط، لوله‌کشی کامل آب‌خوری و سرویس بهداشتی و رنگ‌آمیزی محیط از جمله کارهایی هستند که شودر در این طرح انجام می‌دهد.

یادآوری می شود در پایان این مراسم از بنیاد خیریه "الف ب " که در راستای تامین آبرسانی بهداشتی به وسیله شرکت شودر تاسیس شده رونمایی شد.

بنیاد آبرسانی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید