چطور از یک معامله مشکوک برای ساخت کابینت و کمد مطلع شدم؟

کدخبر: ۳۹۶۹۹۱
ساخت و خرید کمد و کابینت برای بسیاری از ما ابهامات زیادی دارد.
چطور از یک معامله مشکوک برای ساخت کابینت و کمد مطلع شدم؟

 ابهاماتی که ممکن است باعث دردسر ما گردند و گاهی کار را به دادگاه بکشند! در اینجا داستانی را ملاحظه می‌کنید که یکی از مخاطبان ارسال کرده‌اند. ماجرایی که نشان می‌دهد چطور می‌شود به کمک یک روش مدرن و بر پایه تکنولوژی جلوی یک مشکل جدی را گرفت. با هم داستان این مخاطب را ببینیم:

من سه ماه پیش از دوستم شماره یک کابینت ساز را که با او کار کرده بود گرفتم. هدفم این بود در پاییز امسال کابینت‌ها و کلاً دکورهای منزل را تغییر دهم. به این کابینت ساز تماس گرفتم و از حدود قیمت‌ها سوال پرسیدم. او گفت هزینه کل کار شما حدود 45 میلیون تومان می‌شود (کابینت و چند کمد دیواری و جالباسی). او اضافه نمود 75 درصد هزینه را ابتدا می‌گیرد و بقیه را موقع تحویل.

تا اینجا بنظر مشکلی نبود اما من کمی در مورد پیش‌پراخت کنجکاو شدم و در اینترنت جستجو نمودم. تقریبا در اکثر کلماتی که در گوگل جستجو کردم سایتی به نام «سلام ساختمان» در رتبه اول نمایش گوگل بود. با توجه به این موضوع حدس زدم که احتمالا مجموعه قوی و معتبری هستند که در نتایج گوگل چنین جایگاهی دارند. 

وقتی سایت را بررسی کردم متوجه شدم سلام ساختمان هم کابینت ساز معرفی می کند و هم نکات و تجربیات مفیدی برای بستن قرارداد کمد و کابینت ارائه می‌نماید. 

از کارشناس آن‌ها درباره نحوه پرداخت پول پرسیدم. کارشناس این مجموعه معتقد بود حداکثر پیش‌پرداختی که منطقی است کابینت ساز دریافت نماید عدد کمتری از 75 درصد است. او عدد 60 درصد و حتی کمتر را عنوان نمود و پیشنهاد کرد اگر کسی از شما پیش‌پرداختی در حد 70 درصد و بالاتر خواسته، با کمی تردید نسبت به وی نگاه کنید.

کمد و کابینت

واقعیت‌اش من قصد داشتم آخر همان هفته 75 درصد مبلغ را به آن کابینت ساز محترم بدهم اما این پیشنهادِ کارشناس، مرا به فکر فرو برد. تلفن را برداشتم و به دوستم زنگ زدم. به او گفتم: «یادت هست چند وقت پیش شماره اون کابینت ساز رو بهم د....» هنوز جمله من تمام نشده بود که دوستم به میان حرفم پرید و گفت: «اوه اوه خوب شد حرفش رو زدی، یک وقت با اون فرد قرارداد نبندی ها! من این مدت ندیده بودمت یادم رفت بهت بگم...» و داستان‌هایی برای من تعریف کرد که مربوط می‌شد به اینکه آن فرد از چند نفر 75 درصد هزینه معامله را دریافت کرده و ماجراهای زیادی بینشون اتفاق افتاده. برای یکی کار رو انجام نداده، برای یکی با تاخیر زیاد انجام داده و غیره. 

خلاصه از یک دردسر 22 میلیون تومنی نجات پیدا کردم.

دوستم پرسید حالا چی شد که بهم زنگ زدی، من هم پاسخ دادم که چون کارشناس «سلام ساختمان» اونجوری گفت، تصمیم گرفتم باهات مجدد مشورت کنم. تا این رو شنید گفت: «چقدر عالی! اتفاقاً همین رو میخواستم بهت بگم! من الان دارم با کابینت‌سازی کار می‌کنم که از «سلام ساختمان» بهم معرفی شده.

پیشنهاد می‌کنم با سیستم اونها کار کنی. اون‌ها علاوه بر معرفی کابینت کار، طرح های ویژه ای مثل ضمانت قیمت و ضمانت پیش پرداخت رو هم دارند که تا به حال مشابهش رو ندیده بودم!» وقتی این دوستم که سالهاست تجربه کار ساختمانی داره، استفاده از سیستم سلام ساختمان رو بهم پیشنهاد کرد مطمئن شدم مسیر درست همینه.

به سراغ سایت‌شون رفتم؛ نهایتاً به کمک‌شون هم مبلغ کل کارم کمتر شد و هم بیعانه ای که پرداخت کردم خیلی عدد پایین‌تری بود. ما هم پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر تغییر دکوراسیون، ساخت کمد دیواری و ساخت کابینت هستید از این روش جدید اینترنتی که کارشناس‌های خبره‌ای آن را اداره می‌کنند بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید