معرفی انواع شیرآلات بهداشتی و آشنایی با پرکاربردترین شیرآلات در منزل!

کدخبر: ۳۹۹۸۱۴
شیرآلات به تجهیزاتی گفته می‌­شود که برای قطع و وصل کردن جریان و تنظیم فشار مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.
معرفی انواع شیرآلات بهداشتی و آشنایی با پرکاربردترین شیرآلات در منزل!

 شیرآلات مورد بحث در این مقاله از نوع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی است و بر اساس شکل، جنس، نوع کاربرد یا مکانی که شیر در آن‌جا نصب می­‌شود به انواع مختلفی تقسیم می­‌گردد. قیمت شیرآلات ایرانی با در نظر گرفتن مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بکار رفته در آن، طراحی زیبا توسط متخصصین و مهندسین ایرانی و ضمانتی که تولیدکننده به خریدار می‌­دهد بسیار مناسب است.

دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست.

به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

مدل های متنوع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، از جمله شیرآلات اهرمی، شیرآلات کلاسیک دو دستگیره، شیرآلات ایستاده و دیواری، شیرآلات هوشمند، شیرآلات دیجیتالی و شیرآلات پدالی در بازار موجود است که هر یک از لحاظ عملکرد و تکنولوژی با هم متفاوت هستند. شیرآلات ایستاده انواع مدل های شیرآلات هستند که بر روی سینک های معمولی و یا در کنار سینک های کابینتی نصب می شوند. شیرآلات دیواری مناسب برای نصب بر روی دیوار هستند و می توانند از نوع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی باشند.

 شیرآلات دو دستگیره‌­ای (کلاسیک) از قدیمی­‌ترین انواع شیرآلات و دارای دو دستگیره آب سرد و گرم جداگانه جهت تنظیم فشار و دمای آب است. شیرآلات اهرمی نوع جدیدی از شیرآلات است که به دلیل سهولت در استفاده، محبوبیت بیشتری در میان مصرف کنندگان دارد. این نوع شیرآلات بهداشتی دارای یک دسته اهرم جهت کنترل فشار و دمای آب است و به نام شیرآلات کارتریجی نیز شناخته می شود. استفاده از شیرآلات دو دستگیره ای پیچی و اهرمی در مکان‌­های عمومی به دلیل تماس مکرر دست افراد، توصیه نمی­‌شود.

شیرآلات هوشمند در بسیاری از مکان‌­های عمومی نصب شده اند. این نوع شیرآلات بهداشتی علاوه بر اینکه به رعایت بهداشت کمک می کنند، در صرفه‌­جویی در مصرف آب نیز نقش عمده­‌ای دارند. شیرآلات چشمی شناخته ترین شده ترین نمونه شیرآلات هوشمند است که هم می تواند با برق کار کند و هم با باتری. می توان تنظیمات شیرآلات بهداشتی هوشمند را به صورتی در نظر گرفت که در صورت قطعی برق، بطور اتوماتیک به حالت کار با باتری منتقل شود.

شیرآلات دیجیتال نوع دیگر شیرآلات هوشمند است که در دسته شیرآلات لوکس قرار می­‌گیرد. قیمت شیرآلات بهداشتی دیجیتال که به یک نمایشگر مجهز هستند بالاتر از سایر انواع شیرآلات است. در مورد شیرآلات پدالی باید گفت این نوع شیرآلات بهداشتی نیاز به برق یا باتری ندارد و تنها با فشردن پدال توسط پا، جریان آب را قطع و وصل می­‌کند و برای سرویس­‌های بهداشتی اماکن عمومی مناسب است.

خرید شیرآلات

نکات مهم در زمان خرید شیرآلات

به طور معمول بیشتر مردم برای خرید شیرآلات به شکل ظاهری،  برند و یا قیمت شیرآلات ساختمانی دقت می­‌کنند و مواردی مثل جنس یا کیفیت و گاه گارانتی شیرآلات در تصمیم‌­گیری آن‌ها لحاظ نمی­‌شود. اما اگر می­‌خواهید خریدی بهینه و مطمئن داشته باشید بهتر است با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم آشنا نماییم:

  • اولین نکته این است که برند شناخته شده الزاماً نمی­‌تواند نشان دهنده کیفیت خوب شیرآلات باشد. پس در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی حتماْ برندهای کمتر شناخته شده را نیز بررسی کنید. تبلیغات گسترده یکی از دلایل مهم شناخته شدن یک برند توسط مصرف کنندگان است و لزوماْ کیفیت بالاتر را نشان نمی دهد. ممکن است بتوانید شیرآلات با کیفیتی مشابه و یا حتی بهتر در میان برندهای کمتر معروف پیدا کنید که قیمت مناسب تری دارند.

  • دوم اینکه آیا محصولی که قصد خرید آن را دارید دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش است یا خیر؟ باید بدانید گارانتی و ضمانت از سوی تولیدکننده به مفهوم اعتماد تولید کننده به محصول خود است و در صورت بروز مشکلات احتمالی هزینه های تعویض و تعمیر شیرآلات را به صفر می رساند.

  • دوام و ماندگاری، جنس قطعات، نوع و کیفیت آبکاری بدنه، صرفه­‌جویی در مصرف آب، نحوه نصب شیرآلات بهداشتی، قابلیت تنظیم درجه حرارت آب، زیبایی و سازگاری شیرآلات با دکوراسیون خانه همگی از نکات مهم در زمان خرید شیرآلات می­‌باشد که باید به آن ها توجه نمود.

شیر ظرفشویی (شیرآلات آشپزخانه) پرکاربردترین شیرآلات در منزل است!

شیرآلات آشپزخانه یکی از مهمترین تجهیزات به کار رفته در منزل است. شیر ظرفشویی بیشترین کاربرد را در میان شیرآلات بهداشتی در منزل دارند. شیر آشپزخانه در زمان شستن دست ها و ظرف و ظروف، پر کردن کتری، شستن میوه ها و... کاربرد دارد و در صورتی که کیفیت بالایی نداشته باشد به سرعت مستهلک می شود.

قیمت شیر ظرفشویی بسته به مدل و پیچیدگی مکانیزم آن متفاوت است و از شیر ظرفشویی ارزان تا شیر ظرفشویی لوکس را شامل می شود. در زمان خرید شیر ظرفشویی بررسی کافی انجام دهید و مناسب ترین مدل را به توجه به قیمت شیر آشپزخانه و کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. انواع شیر ظرفشویی کاویان دارای مدل های منحصر به فردی مانند توکا، کارن، تیدا و ... است که از طبیعت الهام گرفته اند و یادآور فرم قو، موجودات دریایی و پنگوئن هستند.

شیر ظرفشویی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است. دوام شیر ظرفشویی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که در طول زمانی که فرد در خانه می گذراند، با شیر آشپزخانه سر و کار زیادی دارد. مدل های مختلف شیر ظرفشویی، دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هر یک برای استفاده خاصی طراحی شده اند.

مثلا شیر ظرفشویی شاوری، دارای شلنگی با قابلیت چرخش 360 درجه است؛ و یا شیر ظرفشویی فنری ارتفاع بلند و ظاهری شیک دارد. شیر ظرفشویی دوکاره، علاوه بر خروجی آب اصلی، دارای خروجی آب تصفیه نیز هست. شیر ظرفشویی دیواری، برای نصب بر روی دیوار مناسب است و فضای سینک را اشغال نمی کند. قیمت شیر ظرفشویی، برحسب وزن، رنگ و طرح شیر سینک ظرفشویی متفاوت است.

انواع شیر ظرفشویی کاویان؛ درمدل های متنوع!

خرید اینترنتی شیرآلات در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان هم­ افزا

اگرچه خرید به روش حضوری یکی از روش‌­های متداول خرید شیرآلات است، اما خرید اینترنتی شیرآلات دارای مزیت­‌هایی مانند صرفه­‌جویی در زمان و تحویل گرفتن سفارش در محل مورد نظر شما است. علاوه بر این در آرامش می توانید انواع شیرآلات را در اینترنت جستجو و قیمت شیرآلات را مقایسه کنید.

شیرآلات کاویان هم افزا به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان شیرآلات در ایران، اقدام به فروش مستقیم محصولات خود در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان کرده است. با مراجعه به سایت شیرآلات کاویان می‌­توانید انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی همراه با قیمت شیرآلات و کاتالوگ محصولات را مشاهده نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید