بهترین راه بازگشت موهای از دست رفته چیست

کدخبر: ۴۰۴۳۲۶
گاهی اوقات یافتن راهکار برگرداندن موهای از دست رفته برای برخی افراد سخت است، زیرا یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو در افراد، ژنتیک آن‌ها است.
بهترین راه بازگشت موهای از دست رفته چیست

 همان طور که احتمالا می‌دانید، مقابله کردن با مشخصه‌های ناهنجار ژنتیکی مانند بیماری‌ها و طاسی بسیار سخت است، پس با توجه به این موضوع بهترین راه بازگشت موهای از دست رفته چیست؟ مدت زیادی است که پزشکان و محققان به دنبال راه‌هایی برای برگرداندن موها با بالاترین میزان تاثیر هستند و نتیجه این تلاش‌ها منجر به معرفی برخی داروها و تکنیک‌ها مانند تزریق PRP و کاشت طبیعی مو شد.

استفاده از این راهکارها هیچ محدودیت سنی ندارد و تماما وابسته به شرایط سلامتی بدنی و وجود یا عدم وجود آلرژی آن‌ها به مواد ذکر شده می‌باشد و در عوض فواید اثبات شده این متدها می‌تواند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک نمایند. کلینیک تخصصی پوست و موی رز در این مقاله به معرفی و بررسی انواع راهکار پرپشت کردن موهای کم پشت خواهد پرداخت.

دلایل ریزش مو و آسیب دیدن آن‌ها چیست؟

دلایل زیادی وجود دارند که منجر به ریزش و کم پشت شدن موها می‌شوند. این دلایل عموما با افزایش سن ارتباطی ندارند و می‌توانند در اثر موارد زیر اتفاق بیفتند:

ژنتیک: برخی از ژن‌ها به طور مستقیم در ریزش مو نقش دارند، این ژن‌ها آقایان را بیشتر از خانم‌ها درگیر می‌کنند.

بیماری: بیماری‌های مختلفی مانند آلوپسی، مشکلات تیروئید، سفلیس و کم خونی می‌توانند باعث ریزش موها شوند.

سوانح: سوانحی مانند سوختگی یا باز شدن بافت سر و به دنبال آن جراحی و بخیه زدن نیز می‌تواند باعث ریزش مو در ناحیه مورد نظر شود.

مصرف دارو: برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی نیز به طور بالقوه می‌توانند موجب ریزش موها شوند.

کمبود ویتامین و مواد معدنی: کمبود برخی از مواد ضروری برای بدن مانند آهن، می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

اختلالات هورمونی: اختلالات هورمونی مخصوصا طی بارداری، یائسگی یا سنین بلوغ می‌توانند از دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان باشند.

چگونه موهای از دست رفته خود را بازیابی کنیم؟

1. از گرفتن رژیم‌های متعدد پرهیز کنید

محدود کردن رژیم غذایی می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن حساس‌تر است، به سرعت متوقف می‌شود؛ زیرا بدن به علت عدم دریافت کافی برخی مواد غذایی، تحت فشار قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است حتی پس از شروع مجدد یک رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه پیدا کند.

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود شده باشد، رشد مو به طور مطلوب انجام نمی‌گیرد و ریزش می‌تواند اتفاق بیفتد. داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف پروتئین مناسب، برای رشد مطلوب مو مهم است؛ به طور کلی روزانه 50 گرم (یا بیشتر) پروتئین توصیه می‌شود.

2. مصرف ویتامین و مواد معدنی

مصرف مناسب ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص، به طور ویژه برای سلامت عمومی بدن مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. از بهترین این مواد می‌توان به مصرف آهن، ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامین E، فلز روی (یا زینک)، بیوتین، امگا 3 و امگا 6 اشاره کرد.

3. ماینوکسیدیل

برخی از مواد مانند ماینوکسیدیل هستند که از نظر بالینی برای رشد مو آزمایش شده‌اند و نتایج مثبتی را نشان داده‌اند مانند ماینوکسیدیل که برای درمان ریزش موهای ارثی در پشت سر استفاده می شود و در واقع دارای ماده فعال روگاین است. بیشتر محصولات حاوی ماینوکسیدیل، نیازی به نسخه پزشک ندارند، همچنین استفاده از این محلول توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده است؛ البته Rogaine برای همه مفید نیست و نتیجه گرفتن از آن ممکن است 4 ماه طول بکشد.

4. ماساژ سر

یکی از راهکار پرپشت کردن موهای کم پشت ، ماساژ پوست سر است که می‌تواند به ترمیم و رشد مو کمک کند که می‌تواند همراه با روغن و ماسک مو استفاده گردد. این کار باعث تحریک پوست سر، افزایش خونرسانی و بهبود ضخامت مو می‌شود. اختصاص ماساژ پوست سر به طور روزانه می‌تواند به شما در رفع استرس و تنش نیز کمک کند. تصور می‌شود که نیروهای کششی در طول ماساژ، رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی ترغیب می‌کنند.

5. آلوئه ورا

مدت هاست که از آلوئه ورا برای درمان ریزش موی بر طبق مستندات منابع معتبر استفاده می‌شود، زیرا این ماده طبیعی باعث تسکین پوست سر و موها می‌گردد. آلوئه ورا شوره سر را کاهش داده و فولیکول‌های مو را که ممکن است توسط روغن اضافی (سبوم) مسدود شده باشند، ترمیم می‌کند. می‌توان هفته‌ای چند بار ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود زد و یا از شامپو و نرم کننده حاوی آلوئه ورا استفاده نمود.

بازگشت موهای از دست رفته

بهترین راه برای بازگشت موهای از دست رفته کاشت موی طبیعی است

از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو می‌توان به آلوپسی آندروژنتیک اشاره کرد که با نام ریزش مو با الگوی مردانه نیز شناخته می‌شود. با پیشرفت علم در حوزه علوم پزشکی، امروزه روش‌های کاشت مو طبیعی با بهره گیری از موی خود فرد زیباجو خواهان زیادی دارد.

کاشت مو یک روش طبیعی، غیر تهاجمی و تضمینی می‌باشد که جهت بازگرداندن مو به سر و دیگر نقاط بدن بسیار موثر واقع شده است و به عبارتی روشی است که طی آن فولیکول‌های مو را از یک قسمت پوست سر (معمولاً از پشت سر یا بالای گوش) و یا بدن (روش BHT) گرفته و در مناطق طاس پیوند می‌زنند.

نتایج این روش از اولین بار در سال 1939 تاکنون به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به دنبال آن هر چند وقت یکبار یک تکنیک جدید کاشت مو برای طرفداران این روش به صورت رسمی معرفی می‌شود. برای انجام کاشت مو، یک کادر پزشکی مجرب و ماهر نیاز است؛ زیرا لازم است که بهترین فولیکول‌ها با بالاترین قدرت و همچنین بیشترین شباهت به سایر تارهای مو انتخاب شوند و سپس به ناحیه طاس یا کم پشت پیوند زده شوند. 

طی تحقیقات گستره نشان داده شد که پس از کاشت مو به طور متوسط حدود 90 الی 95% از فولیکول‌های کاشت شده، رویش داشته‌اند. میزان این رویش‌ها به قدرت فولیکول مو و صد البته، مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد.

کاشت موی طبیعی به چند روش قابل انجام است که شامل: FUT، FIT (یا FUE)، BHT، کاشت مو با متد SUT، میکرو و نانو گرافت و ... می‌باشد. بهترین روش کاشت مو در کلینیک پوست و مو رز توسط جناب آقای دکتر رضا روحانی در یکی از بهترین کلینیک کاشت مو در تهران با بالاترین کیفیت و تراکم انجام می‌گیرد.

پل های ارتباطی با ما

خط ویژه: 02148679

همراه: 09052106009

تهران – ضلع شمالی مترو صادقیه – خ ولیعصر – خ طاهریان – پ 58

منبع : byrdie

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید