بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟

کدخبر: ۴۰۶۶۸۶
مخاطب گسترده، سرعت بالا و قیمت مناسب مزایای دیوار برای ثبت آگهی استخدام است
بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟

سایت‌های اینترنتی کاریابی یکی و دو تا نیستند و ویژگی‌های آنها هم لزوما شبیه به هم نیست. اگر کسی دنبال کار باشد زیر سنگ را هم دنبال موقعیت شغلی می‌گردد اما کارفرماها که نمی‌توانند همه جا آگهی استخدام بگذارند و به همه سایت‌ها اشتراک بپردازند. پس باید دنبال یک راه ارزان اما پرمخاطب باشند که نیروی کار مورد نظر را پیدا کنند.

معمولا بعضی از سایت‌ها امتیازهای بیشتری دارند و گشت و گذار در برخی دیگر از سایت‌ها هم از اول بیهوده است. 

دیوار از آن سایت هایی است که هم به درد کارفرماها می‌خورد و هم به کار بیکاران می‌آید. چرا؟ چون تعداد بازدید سایت دیوار آنقدر بالاست و کاربران ثابت و غیر ثابت زیادی دارد که باعث شده تنوع مشاغل در آن بیشتر از وبسایت‌های دیگر باشد.  اگر یک کارفرما هستید و دارید به این فکر می‌کنید که آگهی شغلی خود را کجا بگذارید، به شما می‌گوییم که چرا دیوار از بین همه گزینه‌های موجود به صرفه تر به نظر می‌رسد

بازدید بالا از هر آگهی

متوسط بازدید هر آگهی‌های استخدامی در کلان شهرها ۹۱۰ بار است. یعنی اگر شما یک آگهی نیروی کار بگذارید، این آگهی در دیوار ۹۱۰ بار دیده می‌شود. یکی از دلایل این بازدید بالا، تعداد کاربران زیاد دیوار است. دیوار ۳۵ میلیون کاربر دارد.

می‌دانید این یعنی چه؟ یعنی بیش از به یک سوم جمعیت ایران این اپلیکیشن را می‌شناسند و حتی اگر برای پیدا کردن فرصت کاری هم آن را باز نکنند و فقط در صفحه آگهی‌ها بچرخند، شانس بیشتری دارید که آگهی تان را یک جوری به دستشان برسانید.

مثلا همین که صفحه خانه دیوار را لمس کنند، آخرین آگهی‌ها از چهار جهت جغرافیایی جلوی چشممان ظاهر می‌شود و این فرصت را دارید که آگهی موقعیت کاری را حتی به دست آنهایی که دنبال کار نمی‌گردند هم برسانید. آنها ممکن است با رسیدن اتفاقی به آگهی شما، یاد دوستی، آشنایی و یا فامیلی بیفتند و آن را برای آنها فوروارد کنند. بنابراین به طور کلی بازدید بالای آگهی در دیوار یکی از عوامل برتری این وب سایت است.

مخاطب گسترده

به جز تهران، روزی هزار و ۸۵۰ آگهی استخدام در کلان شهرها منتشر می‌شود. با تهران این عدد به حدود دو هزار و ۲۰۰ آگهی استخدام در روز می‌رسد. پس قاعدتا همانطور که تعداد آگهی زیاد است، تعداد تقاضا هم اینجا بالاتر است. یعنی اینجا نیروی کار بیشتری در مقایسه با سایت‌های دیگر رفت و آمد می‌کنند. درنتیجه احتمال دیده شدن آگهی استخدام در دیوار بالاست.

بازدهی بالا

شاید فکر کنید این همه بازدید از آگهی‌های استخدام فقط به خاطر تعداد بالای کاربران سایت است. اگرچه داشتن ۳۵ میلیون کاربر در دیوار در این موضوع بی تاثیر نبوده، اما این تعداد بازدید بالا نتیجه مثبتی هم در ادامه برای کارفرمایان داشته. مثلا تخمین زده می‌شود که تعداد کل افراد استخدام‌شده در ۱۱ ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ در شهر تهران که دیوار باعث استخدام آنها بوده به ۲۹۰ هزار نفر می‌رسد.

جذب سریع

از زمانی که فردی در دیوار آگهی می‌گذارد تا نیرو جذب کند معمولا پنج روز طول می‌کشد. این را از اینجا می‌شود فهمید که افراد به طور میانگین آگهی خودشان را تا چهار پنج روز نگه می‌دارند. یعنی تجربه کاربران نشان داده که کارفرمایان کمتر نیاز به تمدید آگهی می‌بینند و به همین خاطر کمتر هزینه تمدید آگهی را می‌پردازند.

از طرف دیگر دسترسی راحت تر دیوار برای حذف آگهی باعث می‌شود که بعد از جذب نیرو، دیگر تماسی برای کار نداشته باشند. خاصیت آگهی‌های دیوار این است که اگر به صورت فوری به یک نیروی کار احتیاج دارید، این نیرو را با سرعت بیشتری می‌توانید در دیوار پیدا کنید. 

اطلاع رسانی بهتر

یکی از دلایلی که افراد در جست و جوی کار دیوار را بیشتر از روش‌های دیگر می‌پسندند این است که شماره تماس آگهی گذار در اطلاع رسانی شده است. آنها مجبور نیستند یک بار درخواست کار بدهند و تا ۱۰ روز منتظر نتیجه بمانند.

قیمت هر آگهی

برای کارفرما به غیر از دایره مخاطبان، چیزی که اهمیت دارد نرخ هر آگهی است. با اینکه دیوار اخیرا یک افزایش قیمت داشته اما باز هم به نسبت ارزان تر از سایت‌های دیگر اجازه نشر آگهی را می‌دهد. دلیل آن هم این است که در سایت‌های جست و جوی کار شما باید یک اشتراک سه ماهه یا یک ساله بخرید که می‌توانید در آن به تعداد محدودی آگهی بگذارید اما در دیوار این کار را با یک بار خریدن آگهی انجام می‌دهید.

پنل ویژه کارفرمایان

شفافیت و آگاهی بین کارفرما و کارجو، دو شرط مهم برای شروع یک همکاری است. کارفرما به دنبال این است تا نیرویی استخدام کند که به بهترین شکل بتواند از پس کار بر بیاید و کارجو نیز به دنبال استخدام در بهترین شرکت و شرایط ممکن بر اساس توانایی‌ها و استعداد خود  است. شناخت بهتر بین کارجو و کارفرما باعث می‌شود تا هر دوی آن‌ها به شرایط ایده‌آل مد نظر خود نزدیک‌تر شوند.

در همین راستا پنل ویژه کارفرمایان دیوار راه‌اندازی شده که هم‌اکنون می‌توان در آن پیش‌ثبت‌نام کرد. با استفاده از این پنل، کارفرما می‌تواند با برند کارفرمایی و با نام شرکت خود آگهی استخدام منتشر کند، که به اعتبار آگهی‌ها و برند شرکت کمک خواهد کرد. از جمله مزایای این پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● بسته‌های آگهی و نردبان مقرون به‌صرفه با هدف تسهیل فرآیند مدیریت پرداخت

● برخورداری از صفحه اختصاصی پروفایل برای کسب‌وکار کارفرما 

● نمایش لوگو و نام برند کارفرما در صفحه آگهی فرصت شغلی

● امکان ثبت آگهی به صورت شخصی یا با برند کسب‌وکار در دسته استخدام دیوار

ثبت نام در فاز اول فعلا فقط در استان تهران انجام می‌شود و به زودی در سایر شهرها نیز راه‌اندازی خواهد شد و پس از پیش‌ثبت نام، مراحل بعدی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید