دورکاری چه فرصت‌هایی برای زندگی در استان‌های شمالی در اختیار ما می‌گذارد؟

کدخبر: ۴۰۶۹۵۵
شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سراسر دنیا، شرایط کاری جدیدی را پیش روی افراد شاغل قرار داده‌ است.
دورکاری چه فرصت‌هایی برای زندگی در استان‌های شمالی در اختیار ما می‌گذارد؟

 به طوری که این روزها بیشتر کارمندان وظایف کاری خود را به صورت دورکاری انجام می‌‌دهند. وضعیتی که باعث شده کارمندان در بسیاری از نقاط دنیا دیگر کمتر به محیط کار بروند و با استفاده از کامپیوتر، لپ‌تاپ یا هر وسیلهٔ دیگری کارهای مربوط به شغل‌شان را انجام دهند.

افراد شاغل در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. موقعیتی که فرصت خوبی را پیش روی کارمندان قرار داده تا بتوانند در استان‌های شمالی کشور و به دور از محیط کارشان نیز اقدام به فعالیت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با فرصت‌هایی که کرونا برای زندگی در استان‌های شمالی کشور همراه با انجام کار به شیوهٔ دورکاری فراهم کرده، آشنا شوید.

ایجاد تعادل میان کار و زندگی

دورکاری مزیتی است تا کارمندان بتوانند بدون حضور در محیط کار، وظایف روزانه خود را انجام دهند. اما انجام این وظایف نیازمند اینترنت، کامپیوتر یا لپ‌تاپ و هر وسیلهٔ دیگری است تا انجام وظایف کاری دچار اختلال و مشکل نشود.

بنابراین افراد شاغلی که این امکانات برای‌شان فراهم است، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با زندگی در استان‌های شمالی کشور تعادل خوبی بین زندگی و کار برای خود فراهم ‌آورند. آن‌ها می‌توانند یکی از ‌شهرهای شمالی مانند  شهر محمود آباد در شمال کشور  را انتخاب کنند.

با خرید ویلا در آن، در کنار لذت بردن از آب‌وهوا، وظایف کاری‌شان را نیز انجام دهند. این شهر با پایتخت ۲۱۰ کیلومتر فاصله دارد و برای افراد شاغل در شهر تهران که قصد دورکاری را دارند، بسیار مناسب است.

دفتر کار زیبا و سفارشی

یکی دیگر از مزایای دورکاری در شهر‌های شمالی کشور، داشتن دفتری اختصاصی در کنار دریا و جنگل است. مزیتی که این امکان را به افراد شاغل می‌دهد تا در شهرهای مختلف شمالی با خرید یا اجارهٔ واحد مسکونی و آپارتمانی از زیبایی‌های شهرهای شمالی لذت ببرند.

از جملهٔ این شهرها، شهر زیبای چالوس است. این شهر از تهران ۱۹۷ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین ساکنان شهر تهران می‌توانند با خرید خانه و آپارتمان مسکونی در چالوس از موقعیت ممتاز این منطقه استفاده کنند. این شهر خدمات رفاهی مناسبی برای ساکنان فراهم کرده و وجود اینترنت پرسرعت در آن شرایط ویژه‌ای را برای تجربهٔ دورکاری در اختیار شاغلان قرار داده‌ است.

افزایش بهره‌وری و عملکرد

انجام کار در محیط آرام و به دور از سر و صدا و شلوغی، بهره‌وری و عملکرد را بالا می‌برد. این درست موقعیتی است که زندگی در استان‌های شمالی و مناطق سرسبز و دنج آن مانند شهرستان‌های اطراف بابلسر برای ساکنان محلی فراهم می‌کند. املاک مسکونی شهر بابلسر بهترین انتخاب برای شاغلانی است که قصد زندگی در این منطقهٔ سبز شمالی را دارند.

این منطقه و شهرک‌ها و شهرستان‌های اطراف آن به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل و امکانات مناسب زندگی شهری، تاثیر مثبتی در افزایش بهره‌وری شاغلان دارد. بنابراین خوب است افرادی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند، از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید یا اجارهٔ ویلا یا واحد مسکونی در این منطقه کنند.

زندگی‌ کاری سالم‌تر و شادتر

یکی دیگر از مزایای دورکاری در استان های شمالی کشور، داشتن زندگی کاری شادتر و سالم‌تر است. دلیل این موضوع تا حد زیادی به دلیل قرار گرفتن در محیط سرسبز به همراه دوری از سر و صدا و آلودگی های شهری است. محیطی که این امکان را به افراد دورکار می‌دهد تا غذاهای سالم‌تری مصرف کنند و از هوای پاکیزه لذت ببرند.

آب‌وهوایی که انگیزه برای داشتن فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های مختلف مانند پیاده‌روی را بیشتر می‌کند و به سادگی می‌تواند به سلامت جسمی افراد کمک کند. از طرفی از آنجایی که افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا نباید در محیط‌های پر تجمع باشند، زندگی در شهرهای شمالی کشور این امکان را به دورکاران می‌دهد تا طعم لذت بردن از طبیعت را در سکوت و محیط خلوت بچشند.

موردی که امکان ابتلا به بیماری‌‌های واگیردار را نیز در آن‌ها کاهش داده و به سلامتی افراد شاغل، کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تبدیل کردن تهدید ویروس کرونا به فرصت دورکاری و لذت بردن از آب‌وهوای خوش مناطق شمالی هستید، به زندگی در شمال کشور فکر کنید. تفاوتی ندارد کدام شهر از شمال کشور را انتخاب کنید. تمامی شهرهای شمالی کشور به دلیل قرار گرفتن در آب‌وهوای مناسب و داشتن جنگل‌های زیبا و دریای بی‌نظیر خزر، برای سکونت مناسب هستند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید