سود خرید و فروش برنج ایرانی؛ کسب و کاری به نام فروش عمده برنج

کدخبر: ۴۰۸۷۰۳
در حال حاضر در هر نقطه از جهان کسب و کارهای مختلفی وجود دارد و افتتاح فروشگاه مواد غذایی یکی از پرطرفدارترین آن‌هاست.
سود خرید و فروش برنج ایرانی؛ کسب و کاری به نام فروش عمده برنج

سابقه خرید و فروش کالا به هزاران سال قبل برمی‌گردد و مردم با داد و ستد مایحتاج زندگی خود را به دست می‌آوردند. در این مقاله درباره کسب و کاری به نام خرید و فروش عمده برنج صحبت می‌کنیم و درباره سود خرید و فروش برنج ایرانی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهیم. احتمالا عده زیادی از شما می‌پرسید « درآمد مغازه برنج فروشی چقدره؟ پخش برنج عمده سود داره یا نه؟ ». در این مقاله تمام سوالات شما را پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره فروشگاه برنج فروشی

فروشگاه برنج فروشی یکی از زیرمجموعه‌های کسب و کارهای فروشگاهی است که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم. فروشگاه در واقع محلی است که محصولات مختلفی در آن عرضه می‌شود. اما عده‌ای به طور خاص به خرید و فروش عمده برنج روی می‌آورند و وارد کسب و کار بازار برنج می‌شوند. 

برایان تریسی، نویسنده بزرگ آمریکایی درباره فروش گفته «فروش، آخرین مرحله بازاریابی در معامله و فروش آغاز یک رابطه بلند مدت با مشتری است».

موفقیت هر کسب و کاری به نیاز و تقاضا در منطقه جغرافیایی خاص بستگی دارد. در ایران و به دلیل مصرف برنج به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی در سفره افراد، خرید و فروش برنج یکی از کسب و کارهای مطرح است و سود برنج فروشی در گرو همین نیاز و تقاضاست. 

برای کسانی که تازه به این کسب و کار وارد شدند یا می‌خواهند وارد بازار برنج شوند، سوالاتی مطرح است و مهم‌ترین آن‌ها این است که « درآمد مغازه برنج فروشی چقدره؟ » و « پخش برنج عمده سود داره؟ ». در ادامه درباره نکاتی صحبت می‌کنیم که برای راه‌اندازی فروشگاه برنج فروشی مهم است و اگر می‌خواهید در بازار برنج موفق باشید باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید.

- پا خور مغازه (مکان مناسب برای راه‌اندازی فروشگاه برنج)

مهم‌ترین مورد پیش از راه‌اندازی مغازه برنج فروشی ، انتخاب محل مناسب و موقعیت جغرافیایی است. موقعیت جغرافیایی برای همه صنف‌ها مهم است، اما فروشگاه برنج فروشی باید تمام مسائل بهداشتی را رعایت کند و در معرض دید عموم قرار داشته باشد تا مردم بتوانند آن را ببینند و به تمیزی و اعتبار آن اعتماد کنند.

در دسترس بودن مغازه برای عموم و قرار گرفتن آن در جایی که همه آن را ببینند، اصطلاحا «پا خور بودن مغازه» نام دارد و یکی از مولفه‌های مهم برای راه‌اندازی کسب و کار در بازار برنج است. 

اگر می‌خواهید با ورود به این کسب و کار سود برنج فروشی خود را تضمین کنید، بهتر است مغازه‌تان جایی باشد که بیشترین میزان تردد را داشته باشد و علاوه بر مشتریان ثابتی که شما را می‌شناسند، بازار هدف و مشتریان و رهگذران جدید هم جذب مغازه‌تان شوند. 

بازار برنج یکی از مکان‌های سنتی و قدیمی است که در بازارهای سنتی یا مراکز خرید اقلام مصرفی وجود داشته و به راسته برنج‌فروشان معروف است. اما در زندگی مدرن امروز، علاوه بر بازار برنج، می‌توانید در پاساژها، مراکز خرید چند منظوره و میادین میوه و تره‌بار فروشگاه برنج فروشی باز کنید.

برنج یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در سبد خانوار ایرانی‌هاست و بنابراین احتمال اینکه بعد از خرید میوه و دیگر مواد مصرفی مورد نیاز، برای خرید برنج به مغازه شما سر بزنند خیلی زیاد است. 

امنیت فروشگاه برنج فروشی

تمام فروشگاه‌ها و مکان‌هایی که اجناس مختلف در آن قرار دارد و برای صاحب مغازه ارزش مادی دارد، باید به خوبی محافظت شود تا از سرقت و خسارات مالی و حتی جانی اجتناب شود. مغازه برنج فروشی یکی از مکان‌هایی است که ارزش زیادی دارد و معمولا مقدار زیادی برنج در آن نگه‌داری می‌شود.

علاوه بر سرقت، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله هم می‌توانند به شما و کسب و کارتان ضرر بزنند. پس بعد از راه‌اندازی فروشگاه برنج فروشی، حتما به فکر تأمین امنیت مغازه خود باشید. امنیت فروشگاه در کل به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • امنیت فیزیکی

  • امنیت الکترونیکی

امنیت در مقابل حوادث غیر مترقبه

اگر می‌خواهید سود برنج فروشی شما با عوامل مختلف تهدید نشود و خیالتان از همه‌چیز راحت باشد، بهتر است سه مورد بالا را جدی بگیرید و برای تأمین امنیت مغازه خود دست به کار شوید. 

  • بهتر است مغازه خود را در ساختمانی راه‌اندازی کنید که از استحکام و ایمنی خوبی برخوردار باشد. 

  • به زیبایی و تمیزی آن اهمیت بدهید تا گرفتار حشرات و شپش‌ها و جانوران موذی نشوید. 

  • تمام استانداردهای لازم را در فروشگاه برنج فروشی خود رعایت کنید.

  • راه‌های ورودی به مغازه را ایمن کنید.

  • از تجهیزات و فناوری‌های به‌روز استفاده کنید تا کسی نتواند بدون اطلاع شما چیزی را از مغازه خارج کند.

  • درها، پنجره‌ها، ورودی‌ها، انبار و زیرساخت مغازه را مجهز کنید تا در صورت بروز آتش‌سوزی یا سیل و زلزله، محصولات شما کمترین آسیب را متحمل شوند.

  • از قفل‌های پیشرفته و قابل اعتماد برای ورودی مغازه، ورودی انبار و محل نگه‌داری پول‌ها استفاده کنید.

  • از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنید تا بتوانید تمام موارد و رفت و آمد‌ها را زیر نظر داشته باشید.

  • در فروشگاه برنج فروشی خود از ابزار امنیت الکترونیکی استفاده کنید تا سارقین نتوانند به راحتی از شما سو استفاده کنند.

خرید و فروش برنج؛ قیمت عمده برنج

بعد از اینکه مغازه یا فروشگاه خود را راه‌اندازی کردید، کار شما یعنی خرید و فروش برنج شروع می‌شود. سود برنج فروشی مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید تا کسب و کارتان رونق بگیرد و بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. در ادامه درباره قیمت عمده برنج و خرید و فروش عمده برنج با شما صحبت خواهیم کرد. 

سود برنج شمال 

سود برنج ایرانی با توجه به قیمت و میزان عرضه و تقاضای آن متفاوت است. برای مثال حاشیه سود برنج ایرانی از برنج خارجی بیشتر است و در میان برنج‌های ایرانی هم انواع برنج با قیمت‌های مختلف سود متفاوتی برای فروشنده دارد.

برنج ایرانی پر طرفدار و پر تولید مثل برنج هاشمی یکی از گزینه‌هایی است که سود خوبی دارد. سود هر کیلو برنج ایرانی در عمده فروشی چیزی در حدود چند هزار یا چند ده هزار تومان به ازای هر کیلوگرم برنج است.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد اگر برنج در حجم بالا بفروشید و یا به خارج از کشور صادر کنید، می‌توانید چند میلیارد سود کنید و این رقم می‌تواند هر کسی را به فکر بیندازد که یک فروشگاه برنج فروشی باز کند.

البته با توجه به نوسانات قیمت همه محصولات در بازار، قیمت عمده برنج ایرانی هم دست‌خوش تغییر می‌شود و خرید و فروش عمده برنج ممکن است با موفقیت یا شکست روبرو شود. 

امکانات مهم و ضروری برای فروشگاه برنج فروشی 

فروشگاه برنج کاویش

فروشگاه برنج فروشی یکی از مکان‌هایی است که مشتری زمان نسبتا قابل توجهی را در آن سپری می‌کند؛ چه برای خرید عمده برنج، چه برای مصرف شخصی. بررسی انواع برنج، مشاوره گرفتن از فروشنده و انجام معامله فرآیندی است که چند دقیقه یا حتی چند ساعت زمان می‌برد.

پس اگر می‌خواهید مغازه یا فروشگاه شما محلی خوشایند برای مشتری باشد، علاوه بر مسائل امنیتی و بهداشتی، باید موارد دیگری را هم در نظر بگیرید که برای مشتری مهم است و روی جذب یا دفع او تأثیر می‌گذارد. 

  •  انتخاب میز و صندلی مناسب

  •  ارائه خدمات رفاهی و آسایشی متناسب با فضای فروشگاه

  •  استفاده از پالت در فروشگاه برای حمل و نقل راحت و نگهداری برنج

  •  استفاده از نورپردازی و طراحی دکوراسیون مناسب با فضای فروشگاه برای جلب نظر مشتری

  •  ایجاد دمای مناسب در فروشگاه در فصل‌های مختلف برای راحتی مشتری

  •  ایجاد دمای مناسب در انبار در فصل‌های مختلف برای سالم و با کیفیت ماندن برنج

  •  پخش موزیک ملایم، بی‌کلام و لذت‌بخش برای آسایش روان و جلب نظر مشتری

  •  استفاده از تیکت‌های مناسب برای محصولات 

  •  استفاده از تابلوهای اطلاع‌رسانی در قسمت‌های مختلف فروشگاه برای راهنمایی بهتر مشتری

  •  چیدمان اصولی و منظم کیسه‌ها یا نمونه‌های برنج برای راحتی مشتری در بررسی انواع موجود

  •  امکان بارگیری و انتقال برنج از فروشگاه به منزل یا انبار مشتری

  •  دریافت پروانه کسب برای فروشگاه و جلب اعتماد مشتری از قانونی و حرفه‌ای بودن فروش برنج 

  • دریافت مجوز بهداشت برای فروشگاه برنج فروشی و جلب رضایت و اعتماد مشتری

  •  اعلام ساعت کاری فروشگاه با توجه به نیاز مشتری و زمان مراجعه 

  •  استفاده از نیروهای خبره و ماهر و مسئولیت‌پذیر برای تعامل با مشتری و نظم در کارها

  •  تهیه خط تلفن ثابت ترجیحا با شماره رند برای ارتباط بهتر و موثرتر با مشتری

  •  طراحی ویترین و برند جذاب برای ماندن در حافظه مشتریان خاص یا عامه مردم

  •  خوش‌رفتاری و صبوری در تعامل با مشتری 

  •  استفاده از تابلو و سر در چشمگیر و مناسب

  •  استفاده از چند کارت‌خوان در فروشگاه 

جمع‌بندی؛ یک برنج‌فروش موفق می‌شوید؟

فروشگاه برنج فروشی و راه‌اندازی کسب و کار در بازار برنج شاید در ابتدا سخت باشد و برای مشورت و شروع نیاز به کمک افراد با تجربه و حرفه‌ای داشته باشید، اما استفاده از تجربه‌ها می‌تواند شما را در مسیر خرید و فروش عمده برنج یا حتی فروش جزئی یاری کند و سود زیادی کسب کنید.

اگر می‌خواهید کارتان راحت‌تر باشد و زودتر به نتیجه برسید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر برای خرید محصولات فروشگاه خود استفاده کنید. صنایع غذایی کاویش یکی از معتبرترین و مورد اعتمادترین مراکز فروش برنج ایرانی، برنج هاشمی درجه یک، برنج شیرودی و انواع برنج ایرانی و هم‌چنین انواع مواد غذایی ارگانیک و طبیعی و گیاهی و محصولات شمالی است که می‌توانید با خیال راحت و به صورت عمده خرید کنید و در فروشگاه خود بفروشید. 

برای اینکه فروشگاه خود را به دیگران معرفی کنید، باید با استفاده از تبلیغات و روش‌های دیگر مشتری جذب کنید. البته اگر تمام موارد گفته شده در این مقاله را رعایت کنید و محصولات باکیفیت در اختیار مشتریان قرار دهید، خیلی زود به یک برند موفق و شناخته‌شده تبدیل می‌شوید. 

منبع :فروشگاه اینترنتی کاویش https://cavishfood.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید