«ریون کوین» شبکه رمزنگاری همتا به همتا

کدخبر: ۴۱۰۷۷۳
بلاکچین و ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها یک دنیای نو را در برابر صنعت مالی گشوده است..
«ریون کوین» شبکه رمزنگاری همتا به همتا

 و به عبارتی این صنعت را به طور کامل دیجیتال کرده‌ است و پا به پای صنایع دیگر به سرعت به جهان دیجیتال در حال حرکت است و این امر رضایتمندی زیادی را در حوزه مالی ایجاد کرده است. 

همزمان با نهمین سالگرد راه‌اندازی بیت کوین در سال ۲۰۱۸ ریون کوین (Ravencoin) ایجاد و رونمایی شد و استخراج آن از روز سوم ژانویه آغاز شد و هزینه تیم راه اندازی آن توسط Medici Ventures که مالک آن Overstock بود، تامین شد. 

ریون کوین یک شبکه رمزنگاری همتا به همتا است که تنها هدف آن انتقال دارایی از یک طرف به طرف دیگر را در بلاکچین ممکن سازد. بنابراین، این پروژه خود را به یک مورد کاربردی خاص محدود می‌کند و می خواهد خود را از سایر کوین‌ها متمایز کند.

وایت پیپر یا اوراق توضیحات ریون کوین می‌گوید: ریون کوین یک بلاکچین و پلتفرمی است که برای انتقال دارایی‌هایی مانند توکن‌ها، از یک مالک به مالک دیگر طراحی شده‌است. 

ریون کوین یکی از فورک‌های کد بیت کوین است که تغییرات کلیدی زیر را به طور کلی ایجاد می‌کند:

• زمان پاداش بلوک به یک دقیقه کاهش می‌یابد

• تعداد سکه‌های صادر شده به جای ۲۱ میلیون عدد، ۲۱ میلیارد است.

• قابلیت‌های پیام‌رسانی اضافه می‌شوند.

همانطور که گفتیم، ریون کوین از چنگال بیت کوین ایجاد شد و این یک پروژه منبع باز و یک جامعه غیر متمرکز است که با Cypherpunks برنامه نویسی می شود و نهایتاً جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند. برخلاف اکثر آلتکوین‌ها، ریون کوین عرضه اولیه (ICO) را انجام نداد، از پیش استخراج نکرد و هیچ نود یا گره اصلی را نصب نکرد.

تفاوت ریون کوین با بیت کوین

ریون کوین تفاوت‌هایی با بیت کوین دارد از تفاوت‌های آن‌ها میتوان به قابلیت انتقال پیام و ایجاد دارایی ریون کوین اشاره کرد. از دیگر تفاوت‌ها این است که ریون کوین را می توان بر اساس هر نوع دارایی صادر کرد که البته نیازی به استخراج نیز ندارند زیرا این صادر کننده توکن است که ویژگی‌های آن را تعریف می‌کند بعد از آن توکن‌ها منتقل شده و حرکت آن‌ها به آسانی بیت کوین است.

آیا ریون کوین مانند بیت کوین استخراج می‌شود؟

‌ با توجه با اینکه بیت کوین نخستین رمز ارز دیجیتالی جهان است، امروزه به معتبرترین و ارزشمندترین ارز دیجیتالی جهان تبدیل شده است و محبوبیت بسیاری در بین استخراج‌کنندگان یا ماینرهای ارزهای دیجیتال دارد. بیت کوین سال 2009 آمد که بماند و تحولی بزرگ در تراکنش‌های مالی و نحوه حفظ و افزایش ثروت به‌وجود بیاورد. به اذعان تمام متخصصان اقتصادی جهان، این پول ارزشمند دیجیتالی، آینده اقتصاد جهانی را در دست خواهد گرفت.

استخراج پول دیجیتال یا کریپتوکارنسی بسیار پرزحمت، پرهزینه، و تنها به طور پراکنده سودمند است که با راه‌حل ساده استخراج ابری بیت کوین این مشکل تقریبا حل شده است. با این حال، استخراج بیت کوین برای بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارز رمزنگاری شده، جذابیت بسیاری دارد، به این دلیل که دستگاه‌های استخراج بیت کوین یا ماینر‌ها (Miner) برای فعالیت و کاری که انجام می‌دهند با توکن‌های رمزنگاری شده پاداش می‌گیرند. 

بسیاری دیگر از سرمایه گذاران از استخراج ابری بیت کوین و اجاره ماینر یا دستگاه استخراج استفاده می‌کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که این کار به اصطلاح ماینینگ یا استخراج بیت کوین را مثل بارش پول از آسمان می‌بینند، جهت یادگیری کامل استخراج این رمزارز می‌توانید به سایت استخراج ابری و کلود ماینینگ بیت کوین، همیارماینر Hamyarminer.net، مراجعه نمایید و از آموزش‌های این سایت و همچنین استخراج ابری بیت کوین بهره‌مند شوید.

همیار ماینر

همانند بیت کوین، یکی از راه های به مالکیت درآوردن توکن‌های ریون، استخراج آن است. ارز دیجیتال شبکه ریون کوین ارز محبوب ماینرها است زیرا استخراج این ارز با الگوریتم X16r انجام می شود که هدف آن مبارزه با استخرهای بزرگ استخراج است اما در این نقطه ریون کوین و بیت کوین با هم متفاوت هستند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 برای استخراج استفاده می کند و نیازمند دستگاه  های قدرتمند ASIC است اما نمی توان استخراج ریون را با دستگاه‌ های ASIC انجام داد.

اما به طور کلی ریون کوین نیز مانند بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند به همین دلیل از توکن Rvn که ارز شبکه ریون کوین است جهت پاداش به توسعه‌دهندگان و ماینرها استفاده می شود. ریون کوین پاداش استخراج RVN از شبکه خود را از 5000 ریون شروع کرد. این شبکه یک راهنمای استخراج برای علاقه‌مندان به استخراج  از شبکه ریون کوین قرار داده است.

ماشین حساب ماینر چیست

در امر استخراج یا ماینینگ، ماشین حساب‌هایی موجود است که به شما امکان می دهد تا از میزان هش الگوریتم‌ها مطلع شوید .همچنین لیستی از سکه هایی که توسط این الگوریتم ها پشتیبانی می شوند ، پاداش های برآورد شده ، هزینه ها و سود برآورد شده برای شما را محاسبه می کند. پاداش برآورد شده با توجه به دشواری کنونی استخراج ، پاداش بلوک و قیمت فعلی سکه در بازار محاسبه می شود.

چندین فاکتور مهم در سودآوری استخراج نقش دارند که عبارتند از :

سخت افزار مناسب: ماینرها برای رقابت و موفقیت در استخراج، باید از جدیدترین سخت افزارها برخوردار باشند. در طی چند سال تجهیزات می توانند از رده خارج شوند.

هزینه های برق : ضروری است که یک ماینر بتواند با کمترین هزینه ممکن از برق استفاده کند.

قیمت ارز دیجیتال: قیمت ارز مورد نظر در استخراج از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا ماینرها هنگام حل صحیح مسائل ریاضی مقدار مشخصی کوین دریافت می کنند. اگر ارزش ارز پایین باشد ممکن است در برابر هزینه‌های استخراج مقرون به صرفه نباشد.

سختی شبکه: سختی شبکه (difficulty) معیاری است برای استخراج بلاک بیت کوین یا به عبارتی فنی تر ، یافتن هدف است. زیاد بودن سختی شبکه به این معنی است که برای استخراج همان تعداد بلاک‌، قدرت محاسباتی بیشتری لازم است و شبکه را در برابر حملات ایمن تر می کند.

نرخ هش: نرخ هش واحد اندازه گیری قدرت پردازش شبکه بلاکچین است. شبکه باید عملیات ریاضی فشرده‌ای را برای اهداف امنیتی انجام دهد. وقتی شبکه به نرخ هش 10 Th / s رسید، به این معنی است که می‌تواند 10 تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد. به عبارتی هش ریت به کل قدرت محاسباتی ترکیبی گفته می‌شود که برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها در بلاکچین اثبات کار استفاده می‌شود.

چرا از ماشین حساب ماینر استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از تجهیزات استخراج خود بهترین استفاده را داشته باشید، همچنین تخمین بهتری از  درآمد استخراج داشته باشید لازم است که پتانسیل دستگاه ماینینگ خود را بررسی کرده و کورکورانه وارد این فرآیند نشوید. از این رو استفاده از ماشین حساب سودآوری ماینینگ ضروری است.

همیارماینر از معتبرترین سرویس‌‌های استخراج ابری بیت کوین است، که جهت راحتی و آسایش مشتریان خود،  ماشین حساب ماینر و استخراج  یا ماشین حساب ماینر با کاربری بسیار آسان را در وبسایت خود قرار داده است. همانطور که می دانیم در حال حاضر قدرت استخراج دستگاه‌های ماینر بر حسب تراهش محاسبه می شوند. هر تراهش با توجه به سختی شبکه، هش ریت شبکه، زمان حل شدن هر بلوک و همچنین پاداش استخراج هر بلوک مقدار مشخصی بیت کوین استخراج می کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید