آزمایش خون در منزل و اهمیت آن در دوران کرونا

کدخبر: ۴۱۱۴۴۶
اگر امکان رفتن به آزمایشگاه را ندارید تنها با چند کلیک ساده آزمایشگاه را به خانه یا محل کار خود بیاورید
آزمایش خون در منزل و اهمیت آن در دوران کرونا

آزمایش خون در منزل با هدف تشخیص آسان طراحی شده است. به طوری که برای انجام آن دیگر لازم به خارج شدن از منزل برای مراجعه به یک آزمایشگاه نمی باشد. همچنین  نمونه گیری در محل  دارای مزیت های فراوان همچون عدم اتلاف وقت در میر رفت و آمد و انتظار برای پذیرش، نمونه گیری، جوابدهی، کاهش هزینه های رفت و آمد، دوری از ترافیک، عدم وجود آلودگی هوا و آلودگی های صوتی و غیره می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم تست در محل ، کاهش احتمال ابتلا به کرونا می باشد. آزمایش خون در منزل به منظور آسان تر کردن انجام تست ها و درنهایت تشخیص انجام می گیرد. با شیوع شدیدتر کرونا و پاندمی‌ شدن این ویروس ، نیاز به قرنطینه و ماندن در خانه هر روز بیشتر احساس می شود.

اما گاهی اوقات با وجود ضرورت قرنطینه به نظر می رسد افراد برای رفع نیاز های اساسی نیاز به خارج شدن از خانه و قرنطینه دارند برای مثال برای انجام آزمایش ها. اما با کمی تدبیر می توان به آسان ترین روش نمونه گیری در محل کار یا منزل را انجام داد بدون آن که هیچ نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه و مراکز درمانی باشد. 

چند نمونه از کاربردهای آزمایش خون در منزل

آزمایش خون در منزل برای سالمندان:

آزمایش خون در منزل یک روش آسان و پرکاربرد برای سالمندان می باشد. سالمندان به علت ویژگی بدنی توانایی مراجعه به آزمایشگاه ها ندارند. اما با انجام تست ها و چکاپ ها در این دوران برای بررسی وضعیت بدن بسیار ضروری می باشد. نمونه گیری در محل این امکان را به افراد می دهد که بدون خروج از خانه آزمایش های خود را در منزل انجام دهند.

همچنین نکته دیگر که به آن باید توجه داشت رعایت برخی شرایط مانند ناشتایی قبل از آزمایش می باشد که فرد سالمند شاید به علت ضعف عمومی بدن توانایی تحمل ناشتایی را بعد از چند ساعت را نداشته باشد ولی در این روش می توان تنها پس از چند دقیقه از بیداری نمونه گیری را انجام داد بدون آن که نیاز به تحمل بیشتر برای مراجعه و انتظار در صف های پذیرش ، نمونه گیری، جوابدهی باشد. 

آزمایش خون در منزل برای زنان باردار:

انجام نمونه گیری در منزل برای زنان باردار این امکان را برای افرادی که دارای تجویز استراحت مطلق هستند می دهد که بدون انجام فعالیت و خروج از خانه ، تست های دوران بارداری خود را انجام دهند. دوران بارداری، مرحله بسیار مهم و حساسی می باشد که هر گونه سهل انگاری در تست های تشخیص ممکن است با عوارض مادام العمری همراه باشد.

اما با شیوع شدید تر کرونا نگرانی افراد باردار نسبت به ابتلا به این ویروس بیشتر شده است. افراد باردار نسبت به سایر افراد دارای ایمنی ضعیف تر می باشند که همین مسئله نگران کننده می باشد. اما با انجام تست در محل می توان بدون نیاز به خارج شدن از منزل، تمام تست های مورد نیاز در دوران بارداری را انجام داد.

آزمایش خون در منزل و پیشگیری از ابتلا به کرونا

همان طور که می دانیم برخی افراد مانند افراد سالمند، باردار، بیماران با زمینه مشکلات قلبی، تنفسی و غیره در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر تر از دیگران هستند بنابراین ماندن در خانه برای این افراد در این شرایط بیشتر از سایرین توصیه می شود. ولی از سوی دیگر این افراد بیشتر از افراد عادی نیاز به چکاپ ها و آزمایش خون دارند که متاسفانه دقیقا مراکز درمانی و آزمایشگاه ها برای سلامتی این افراد بسیار خطرناک است.

البته علاوه بر ویروس کرونا، ازدحام جمعیت، انتقال بالا بیماری های عفونی و مسری، آلودگی هوا، آلودگی های صوتی و غیر از معضلات دیگری هستند که افراد پر خطر با آن ها مواجه هستند. اما اگر علائم کرونا را  مشاهده کردید بدون ترس و نگرانی می توانید تست کرونا در منزل را با آنی آزما انجام دهید.

آزمایش کووید 19 در منزل 

با گسترش و شیوع بالای بیماری کرونا، آزمایش کووید 19 در منزل در کنار آزمایش خون در منزل تبدیل به یک راه حل ساده و در عین حال ضروری شده است. ویروس کووید ۱۹ عضو خانواده کرونا ویروس ها می باشد. پیش از این ویروس های عامل سرما خوردگی، سارس، مرس و غیره در این خانواده کشف و ثبت شده بودند ولی ویروس کووید ۱۹ تبدیل به پاندمی شده است و بیشتر از هر ویروس دیگری در این خانواده سر و صدا کرده است. ویروسی که به خاطر ماهیت جهش پذیر خود هر از چند گاهی چهره جدید به خود می گیرد و با تغییر علائم و یا شدت بیماری زائی ، جهان را در شوک جدیدی می برد.

آنی آزما

اهمیت تست کرونا در منزل  در شرایط دشوار امروزی بیش از قبل نمایان می شود جایی که به دلیل وجود بیماری خطرناکی مثل کرونا به افراد توصیه می شود در خانه خود بمانند تا از گزند آسیب این بیماری در امان بمانند. همچنین اغلب پزشکان برای تعیین نوع بیماری مراجعین یا بررسی روند بهبود آنان انجام آزمایش های مختلف مانند آزمایش خون، ادرار، مدفوع و... را تجویز می کنند.

همچنین بسیاری از افراد میانسال یا مسن، برای چکاپ دوره ای وضعیت بدنی خود و پیشگیری از شرایط حاد و خطرناک، به صورت دوره ای به پزشک و آزمایشگاه مراجعه نموده و وضعیت سلامتی خود را بررسی می کنند. اما ممکن است در برخی موارد مراجعه به آزمایشگاه برای افراد امکان پذیر نباشد یا به شرایط ویژه ای که به دلیل وجود ویروس کرونا در جامعه حکم فرما شده، ترجیح بدهند در خانه مانده و قرنطینه خانگی را رعایت نمایند.

با توجه به اینکه سلامتی افراد همواره در اولویت قرار دارد، آزمایشگاه آنی آزما با ارائه خدماتی مانند آزمایش در منزل آماده خدمت رسانی بیشتر به شما عزیزان می باشد تا هیچ فردی آزمایشات خود را به هیچ دلیلی به تعویق نیاندازد.

آزمایش کووید 19 در منزل یکی از خدماتی است که توسط آزمایشگاه آنلاین آنی آزما ارائه می شود. امروزه با توجه به شرایط خاصی که پیش آمده است و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی، بسیاری از فعالیت هایی که در گذشته به صورت حضوری انجام می گرفت، امروزه به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت قابل انجام است.

انجام آزمایش خون مثل تست کرونا نیز یکی از این فعالیت ها می باشد. با توجه به آلودگی گسترده ای که در فضای بیرون و به خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی مثل آزمایشگاه وجود دارد، خود این مراکز می توانند به عنوان کانون انتقال کرونا به افراد محسوب شوند.

اگر امکان رفتن به آزمایشگاه را ندارید تنها با چند کلیک ساده آزمایشگاه را به خانه یا محل کار خود بیاورید تا بدون مراجعه حضوری و پرداخت هزینه اضافه آزمایش کووید 19 در منزل را انجام دهید همکاران ما پس از ثبت درخواست شما به منزل یا محل کار و ... می آیند، نسخه شما را بررسی کرده، نمونه گیری می کنند و به بهترین آزمایشگاه های مورد نظر می برند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید