از کجا بفهمیم یخچال سالم است؟ بدون تعمیرکار خرابی یخچال را تشخیص دهید!

کدخبر: ۴۱۲۴۸۵
یخچال دستگاه پرمصرفی بوده و در تمامی طول سال، به طور مداوم از آن استفاده می‌شود.
از کجا بفهمیم یخچال سالم است؟ بدون تعمیرکار خرابی یخچال را تشخیص دهید!

 در طی مدت استفاده، ممکن است دستگاه در تنظیمات و قطعات خود دچار مشکلات فراوانی شود. اغلب اوقات تشخیص مشکلات جدی، برای کاربران دشوار بوده و هزینه‌های بالایی را بابت عیب‌یابی یخچال و تعمیرات لوازم خانگی متحمل می‌شوند. 

برخی از مشکلات هم، جدی نبوده و اگر خودتان از دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید مشکل را حل کنید. در مواردی هم یخچال سالم بوده و تنها باید تنظیم و یا حتی تمیز شود. برای تشخیص ایرادات جزئی و مشکلات جدی از هم، ابتدا باید عملکرد دستگاه را بررسی و عیب یابی کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید، تا به پاسخ پرسش از کجا بفهمیم یخچال سالم است برسید؛ تا بدون هزینه خرابی دستگاه را تشخیص و برطرف کنید. 

چرا یخچال برفک می‌زند؟

یکی از نشانه‌های وجود مشکل در عملکرد یخچال، که باید آن را یک هشدار جدی تلقی کنید یخ زدگی و برفک زدن فریزر است. برای اطمینان از کارکرد درست فریزر، درب دستگاه را باز کرده، کشو‌ها را بیرون آورده و دیواره‌ها و درون کشو را نگاه کنید. مواد غذایی را نیز بررسی کرده و ببینید که مثل همیشه یخ زده‌ باشند. 

وجود برفک روی دیواره‌ها و کشو‌ها، خبر از باز ماندن درب دستگاه برای یک مدت طولانی می‌دهد. باید بعد از هر بار استفاده، از درست بسته شدن درب یخچال اطمینان حاصل کنید. پلاستیک دور درب دستگاه را نیز بررسی کنید، زیرا هر ترک خوردگی و شل شدگی در لاستیک، مانع از درست بسته شدن درب و باعث ورود هوای گرم به داخل دستگاه خواهد شد. برای تعمیر یخچال و رفع ترک روی پلاستیک، کافیست کمی روغن تهیه کرده و روی لاستیک بکشید؛ تا از ایجاد ترک‌های دیگر جلوگیری کنید. دمای فریزر را هم روی میزان استاندارد، یعنی در حالت صفر درجه سانتی‌گراد قرار دهید. 

یخچال

بوی بد یخچال مشکل جدی است؟

اگر به تازگی بوی بدی از یخچال استشمام می‌کنید، نگران نباشید. در اغلب اوقات بوی بد یخچال، ربطی به عملکرد و خرابی قطعات ندارد. برای پیشگیری از بوی بد کافیست، به‌طورمرتب درون یخچال را با مواد شوینده تمیز کنید. 

هر از گاهی قهوه، وانیل و لیمو نصف شده در یخچال بگذارید؛ تا بوی بد را به خود بگیرند. تمامی خوراک و اسنک‌ها را قبل از قرار دادن در یخچال، در ظرف غذای مناسب بریزید. 

اگر تمام موارد گفته شده را انجام داده و باز هم با مشکل، بوی بد یخچال و فاسد شدن مواد غذایی روبرو هستید تنظیمات دما را کنترل کنید. در حالت عادی دمای یخچال باید بین سی و هفت تا چهل درجه سانتیگراد باشد. خارج از دمای استاندارد، مواد غذایی زودتر از موعد خراب شده و باعث بوی بد یخچال می‌شوند. 

سروصدای زیاد یخچال نگران کننده است؟

در بین تمام وسایل آشپزخانه، یخچال است که در حین کار سروصدای زیادی دارد. اما اگر چند وقتی است که سروصدای ناهنجار و غیر عادی از دستگاه می‌شنوید، باید بررسی عملکرد یخچال را در برنامه بگذارید. 

ساده‌ترین دلیل برای سروصدای زیاد یخچال، می‌تواند به تراز نبودن دستگاه برگردد. یعنی مشکل خاصی در قطعات وجود ندارد و شما فقط باید با استفاده از یک دستگاه تراز، یخچال را تراز و صاف کنید. 

اگر دستگاه تراز است به سراغ کویل کندانسور یا لوله‌های کمپرسور رفته و با کمک یک پیچ گوشتی اتصالات آن‌ها را سفت و محکم کنید. خرابی موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور نیز، می‌تواند باعث سروصدای بیش از حد یخچال شود. برای عیب یابی و رفع ایراد قطعات گران قیمت یخچال، باید از تخصص کافی برخوردار باشید. اگر مهارت و تجربه کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌کنیم از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ و سایر برند‌ها استفاده کنید.

تعمیر یخچال

چرا یخساز کار نمی‌کند؟

اگر خبری از ساختن یخ در یخچال ساید بای ساید نیست، برای صدا کردن تعمیرکار صبر کنید. در قدم اول از روشن بودن قابلیت یخساز اتومات اطمینان حاصل کرده و دکمه پاور را بفشارید. اگر دستگاه را به تازگی نصب کرده‌اید، به کمپرسور زمان دهید تا یخچال را به سرمای کافی برساند. 

سپس یخچال را کمی از دیوار فاصله داده و لوله انتقال آب، که در پشت دستگاه قرار دارد را بررسی و ببینید که به شیر برقی متصل شده باشد. با اتصال لوله انتقال به شیر برقی، آب مورد نیاز برای ساخت یخ نیز تامین خواهد شد. در اکثر مواقع مشکل یخ نساختن یخچال ساید بای ساید، با چک کردن مسیر انتقال لوله و رفع انسداد آن برطرف خواهد شد. 

تعمیر یخچال سامسونگ

سرویس و تعمیر یخچال را به تعمیرگاه آنلاین نیوسرویس بسپارید!

ما در این مقاله نظرات و تجربیات خود را درباره تعمیر یخچال با شما در میان گذاشتیم و سعی کردیم به سوال از کجا بفهمیم یخچال سالم است به صورت کامل پاسخ دهیم. شما با چه روش‌هایی، از سالم بودن یخچال اطمینان حاصل می‌کنید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با به کارگیری ترفند‌های گفته شده، به سادگی می‌توانید ایرادات جزئی یخچال را، بدون نیاز به تعمیرکار برطرف کنید.

 اما اگر ایراد‌ها و نقص‌های فنی کوچک به موقع برطرف نشوند، با گذشت زمان به مشکلات جدی تبدیل خواهند شد که می‌تواند دستگاه را از کار بیاندازد. برای پیشگیری از مشکلات بزرگ و جدی، سرویس و تعمیر یخچال را به تعمیرگاه آنلاین نیوسرویس بسپارید؛ تا بدون دردسر و بدون اتلاف وقت، دستگاه با هزینه‌ای مقرون به صرفه تعمیر شود. تمامی خدمات ارائه شده و قطعات تعویض شده در نیوسرویس، دارای 6 ماه ضمانت معتبر هستند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید