از کاروانسرا ها تا اجاره خانه روزانه در تهران

کدخبر: ۴۱۳۱۰۱
تهران از دیرباز تا کنون یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران بوده است.
از کاروانسرا ها تا اجاره خانه روزانه در تهران

عبور جاده ابریشم  از تهران و پایتخت بودنش در دو قرن اخیر همه و همه بر اهمیت تهران تا جایی افزوده است که همیشه تعداد زیادی مسافر با اهداف مختلف پا در این شهر میگذارند. تامین محلی برای اقامت از گذشته تا کنون از دغدغه های اصلی مسافران بوده است.

این دغده در زمانهای قدیم با کاروانسرا ها بر طرف میشده و امروزه کاروانیراها جای خود را به هتل ها و آپارتمانعای مبله داده اند. امروزه اجاره خانه روزانه در تهران بیش ار پیش محبوبیت پیدا کرده است چرا که این خانه های مبله امکانات زیادی را در اختیار مسافر ان قرار میدهند که سفر آنها را راحت تر و لذت بخش تر از گذشته خواهد کرد.

در ادامه با خانه های مبله و نحوه اجاره خانه مبله در تهران آشنا خواهیم شد به علاوه سری به کاروانسرای خانات میزنیم تا ببینیم که در گذشته مسافران در چه جاهایی اسکان میافتند تا با تاریخچه تهران بیشتر آشنا شویم.

خانه ی مبله چیست ؟

آپارتمان مبله یک واحد مسکونی است که از تمامی امکانات زندگی شهری برخوردار است، نام دیگر این واحدهای فول فرنیش است که معادل آپارتمان مبله یا خانه مبله است. یک واحد مبله شامل یک آشپزخانه مجهزاست که در آن آشپزخانه وسایلی چون یخپال، فریزر، اجاق گاز، ظروف و قاشق و چنگال در آن وجود دارد.

ممکن است شما با اجاره خانه صاحب یک آشپزخانه با امکانات بیشتری نظیر مایکرویو، ماشین ظرفشویی و لباسشویی نیز شوید.این امکانات را میتوانید از طریق سایت بررسی کنید. داشتن اتاق خواب یکی دیگر از ویژگی های آپارتمان های مبله است.

در واقع شما با اجاره آپارتمان مبله در تهران فقط یک اتاق کوچک نصیبتان نمیشود بلکه یک خانه ی کامل شامل حال و پذیرایی و تعدادی اتاق خواب متناسب با متراژی که دارد است. در هرکدام از این اتاق ها تخت های یک نفره یا دونفره وجود دارد و در برخی از واحدهای مبله نیز امکانات بیشتری نظیر بالشت و ملافه اضافه وجود دارد.

این روزها خانه های مبله بسیار بیتر از هتل ها زطرفدار دارند چرا که همانطور که احتمالا میدانید خانه های مبله بسیار شخصی تر و خصوصی تر اند. این در حالی است که هتل ها روزانه به تعداد زیادی از افراد خدمات ارائه میدهند.

با اوضاع کنونی و شیوع ویروس کرونا اقامت داشتن در محل هایی که تردد زیادی در آن ها صورت میگیرد و فضاهای اشتراکی زیادی مثل لابی و آسانسور و راهروها دارد که گاها ممکن است در آنها تجمع صورت پذیرد از نظر بهداشتی چندان ایمن نیست.

همچنین به علت تعدد بالای اتاق های هتل خدمه ی هتل نمیتوانند به صورت کامل و با دقت به ضدعفونی کردن اتاقهای هتل بپردازند این در حالی است که در اجاره آپارتمان مبله در تهران به علت کم بودن تعداد واحد ها تیم نظافت با دقت به نظافت و ضدعفونی کردن واحد مبله پرداخته و حتی اگر بخواهید میتوانند این کار را در حضور شما انجام دهند تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.بنا بر این در صورت پیش آمدن سفرهای ضروری اقامت داشتن در یک آپارتمان مبله امن تر از رزرو هتل است.

کاروانسرای خانات

تهران بناهای تاریخی بسیاری دارد که برخی از این بناها را کاروانسرا ها تشکیل داده اند. کاروانسرای خانات یکی از همین بنا هاست که یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در پایتخت ایران، تهران است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد. همانطور که گفته شد تهران همیشه شهر پر مسافری بوده است و این کاروانسرا قبلا برای میزبانی تجار و مسافرین بود.

این ساختمان آجری در انتهای حاکمیت شاه ناصرالدین شاه قاجار (حدودا ۱۳۰۰ هجری) در کنار یک جاده در حومه تهران ساخته شد. این کاروانسرا در سمت شرقی میدان امین السلطان ساخته شده است. این کاروانسرا بارها مورد مرمت قرار گرفته و در مولوی تهران وجود دارد که امروزه به عنوان بورس خشکبار در تهران معرفی میشود. بازدید از این کاروانسرا شمارا به حال و هوای تهران قدیم نزدیک میکند.

حالا که به سراغ یکی از بناهای تاریخی تهران رفتید بهتر است یکی از باغ های قدیمی این شهر را هم ببینید. از قدیمی ترین باغ های ایران و تهران که به باغ ایرانی معروف است در محله ده ونک قرار دارد. با اجاره آپارتمان مبله از طریق سایت تهران مبله میتوانید نزدیک ترین خانه به باغ ایرانی را پیدا و اجاره کرده تا از فضای این باغ لذت ببرید.

باغ ایرانی، زمینی است به مساحت سه‌ هکتار که در منطقه ده‌ونک قرار دارد.   از زیبایی های خیره کننده ی این باغ میتوان به لاله هایش اشاره کرد. همه ساله در فصل بهار این باغ پر از گلهای لاله میشود و بادید کنندگان زیادی دارد چرا که گویی فرشی از جنس لاله های رنگارنگ در این باغ گسترده اند.

یکی از امکانات دیگر باغ ایرانی کتابخانه آن است که استفاه از آن برای عموم مردم آزاد است و اگز خواستید روزهایی از سفرتان را به مطالعه بپردازید این کتابخانه بهترین گزینه ای است که میتوانید داشته باشید.

همانطور که گفته شد مسافرانی که به تهران سفر میکنند اهداف گوناگونی هستند اما اگر شما از آن دسته مسافرانی هستید که برای سفر های کاری و مطالعاتی پا به تهران گذاشته اید داشتن یک اسکان در نزدیکی باغ ایرانی بهترین گزیته برای شما خواهد بود.

شما میتوانید به وسیله تماس با تیم پشتیبانی تهران مبله بهترین آپارتمان مبله ای که متناسب با شرایط و تقاضاهای شما باشد را انتخاب کرده و اجاره کنید تا سفر لذت بخشی به تهران داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید