همه چیز درباره ی خرید کاپ قاعدگی

کدخبر: ۴۱۴۴۹۶
کاپ قاعدگی وسیله ای برای جمع کردن خون در دوران قاعدگی است. نوار بهداشتی و تامپون پر مصرف ترین وسیله هایی هستند که خانم ها در دوران قاعدگی از آن ها استفاده می نمایند. خریدکاپ قاعدگی می تواند جایگزینی برای نوار بهداشتی باشد. در صورتی که به راحتی می توانید از تامپون استفاده کنید، گذاشتن کاپ نیز کار سختی برای شما نخواهد بود.
همه چیز درباره ی خرید کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی وسیله ای برای جمع کردن خون در دوران قاعدگی است. نوار بهداشتی و تامپون پر مصرف ترین وسیله هایی هستند که خانم ها در دوران قاعدگی از آن ها استفاده می نمایند.  خریدکاپ قاعدگی می تواند جایگزینی برای نوار بهداشتی باشد. این وسیله از جنس سیلیکونی بوده و در دوران پریود داخل واژن قرار می گیرد. کاپ خون را درون خود جمع کرده و نسبت به خون ریزی می توان حدود 6 الی 12 ساعت از آن استفاده نمود.

اطلاعاتی که باید قبل از خرید کاپ قاعدگی بدانید

کاپ وسیله ای است که در سایزهای مختلف تولید می گردد. اندازه و قطر واژن خانم ها مختلف است و نمی توان یک کاپ را برای همه توصیه نمود. بهترین کار برای انتخاب یک کاپ مناسب مراجعه به پزشک متخصص است. پزشک زنان با توجه و بررسی برخی از موارد به شما می گوید که چه سایز کاپی برای شما مناسب خواهد بود. بنابراین توصیه می شود حتما قبل از خرید کاپ قاعدگی با پزشک زنان مشورت نمایید.

خانم هایی که کمتر از سی سال سن دارند و تا به حال زایمان طبیعی را تجربه نکرده اند باید از کاپ های سایز کوچک استفاده نمایند. خانم هایی که زایمان طبیعی انجام داده اند و سن آن ها بالاتر از سی می باشد باید از کاپ های سایز بزرگ تری استفاده کنند. طول دهانه رحم و قدرت ماهیچه های لگنی نیز در انتخاب و خرید کاپ قاعدگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته مورد مهم دیگر شدت خونریزی می باشد. افرادی که خونریزی زیادی در روزهای اول قاعدگی خود دارند بهتر است از سایز کوچک استفاده نکنند.

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی

در صورتی که به راحتی می توانید از تامپون استفاده کنید، گذاشتن کاپ نیز کار سختی برای شما نخواهد بود. قبل از هرکاری بدن خود و دستان را تمیز کنید. کاپ نیز باید تمیز شسته شود. وارد کردن کاپ بدون استفاده از روان کننده ممکن است سخت باشد. می توانید با استفاده از یک روان کننده که بر پایه آب است، آن را نرم کرده و بعد درون واژن خود قرار دهید. باید توسط دو انگشت خود لبه های آن را به هم بچسبانید و آرام درون واژن خود قرار دهید. بعد از قرار دادن داخل واژن کاپ را بچرخانید تا باز شود و خون داخل آن بریزد.

دقت داشته باشید که در صورت قرار دادن صحیح کاپ شما هیچ احساس بد و ناراحتی نخواهید داشت. بعد از گذاشتن این وسیله شما باید به راحتی راه بروید و حرکت کنید. موقع خارج کردن کاپ نیز باید دنباله آن را گرفته و به آرامی به سمت بیرون بکشید. دقت داشته باشید که کاپ نباید بیش از 12 ساعت داخل بدن شما باشد. حتما در زمان های لازم آن را خارج کرده و خون را تخلیه نمایید. رعایت بهداشت در انجام این کار اهمیت زیادی دارد. 

کاپ قاعدگی چه مزایایی دارد؟

این وسیله می تواند شما را سال های سال از خریدن نوار بهداشتی و تامپون بی نیاز کند. خریدن ماهانه نوار بهداشتی می تواند هزینه ی بسیاری را برای شما داشته باشد. معمولا هر ماه باید چند بسته نوار بهداشتی بخرید و تا هفت روز از آن استفاده کنید. با داشتن یک کاپ قاعدگی دیگر نیازی به پرداخت هزینه ماهانه بابت نوار بهداشتی ندارید و می توانید به راحتی دوره پریود خود را بگذرانید. شما هر بار بعد از استفاده از کاپ باید به طرز صحیحی آن را شستشو داده و ضد عفونی کنید و دوباره آن را داخل واژن قرار دهید.

خرید کاپ قاعدگی

شکل 2خرید کاپ قاعدگی

مزیت دیگر این وسیله استفاده طولانی مدت آن است. شما می توانید تا 12 ساعت کاپ را داخل بدن خود نگه دارید. این در حالی است که نوار بهداشتی و تامپون باید هر 4 ساعت یکبار تعویض شوند. با گذاشتن کاپ می توانید شب را با خیال راحت بخوابید و نگران نشت خون نباشید. یکی از مشکلات استفاده از نوار بهداشتی جذب کم آن است و ممکن است با حرکت کردن در هنگام خواب، خونریزی به لباس و ملافه شما نشت کند. با گذاشتن این وسیله دیگر لازم نیست شب ها نگران باشید.

کاپ قاعدگی گنجایشی حدود 30 میلی لیتر دارد و این مقدار دو برابر جذب نوار بهداشتی و تامپون می باشد. در روزهای اول پریود که معمولا خونریزی بیشتر از سایر روزها است و باید در طول روز چندین بار اقدام به تعویض نوار بهداشتی نمایید. گنجایش زیاد کاپ این امکان را به شما می دهد که در فاصله های زیادی نیاز به تخلیه کاپ داشته باشید و دیگر لازم نیست هر چند ساعت یکبار خودتان را درگیر تعویض نوار بهداشتی و یا تامپون نمایید. البته زمان تخلیه کاپ باید متناسب با میزان خونریزی فرد باشد. تخلیه کاپ در روزهای اول با تخلیه آن در روزهای آخر یکسان نخواهد بود.

اگر درگیر بوی بد خون قاعدگی هستید پیشنهاد می شود حتما از این وسیله استفاده نمایید. خرید کاپ قاعدگی می تواند راهکاری برای جلوگیری از بوی بد باشد. گاهی ممکن است به دلایل مختلفی خون دوره پریود دارای بوی بسیار بد و آزار دهنده باشد. هر چقدر شما اقدام به تعویض مداوم نوار بهداشتی نمایید، بوی بد از بین نخواهد رفت. با استفاده از کاپ دیگر هیچ بوی از بدن شما استشمام نخواهد شد. کاپ از نفوذ هوا به خون جلوگیری می نماید و همین موضوع سبب از بین رفتن بوی بد در دوران قاعدگی می گردد.

قیمت کاپ قاعدگی

شکل 3قیمت کاپ قاعدگی

معایب استفاده از کاپ قاعدگی

استفاده از کاپ می تواند معایبی نیز داشته باشد. یکی از بارز ترین عیب های کاپ قاعدگی پیدا کردن سایز مناسب است. در بسیاری از مواقع خانم ها نمی توانند کاپ مناسب خود را انتخاب نمایند. بزرگ و یا کوچک بودن کاپ می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد. در صورتی که کاپ اندازه دقیقا مناسبی نداشته باشد باعث نشت خون می گردد. بهتر است درباره ی سایز مناسب حتما با پزشک خود مشورت نمایید. در صورتی که رحم شما خمیدگی داشته باشد، پیدا کردن کاپ مناسب کمی سخت خواهد بود. 

از دیگر معایب کاپ می توان به سخت بودن خارج کردن آن اشاره نمود. وارد کردن و خارج نمودن کاپ ممکن است کمی سخت باشد. در هنگام خارج کردن آن باید در حالت نشسته قرار گرفته و به وسیله ی دنباله آن را از واژن خارج سازید. در هنگام خارج کردن حتما باید از ماهیچه های لگنی برای این کار استفاده نمایید. درآوردن و تمیز کردن کاپ در یک دستشویی عمومی شاید کار زیاد راحتی نباشد. بهتر است تخلیه کاپ را در منزل شخصی خود انجام دهید تا در هنگام تمیز کردن آن دچار مشکل نگردید.

قیمت کاپ قاعدگی کمی گران است. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که شما می توانید، مدت طولانی از آن استفاده نمایید. برای اطلاع از قیمت کاپ قاعدگی می توانید به داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید. قیمت این محصول نسبت به برند آن متفاوت است. در صورتی که سایز مناسب خود را پیدا کرده اید و اطمینان دارید که می توانید از این وسیله استفاده نمایید، بهتر است محصول با کیفیتی را خریداری نمایید. نوع سیلیکون کاپ بسیار مهم است و در صورت بی کیفیت بودن آن ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود آید. 

در صورتی که برای پیشگیری از بارداری از آ یو دی استفاده می کنید، بهتر است خرید کاپ قاعدگی را فراموش کنید. استفاده از کاپ برای افرادی که دارای آ یو دی هستند هرگز توصیه نمی شود. در مواردی دیده شده که کاپ با نخ آ یو دی تداخل پیدا کرده و باعث جا به جا شدن آن شده است. بنابراین استفاده از این محصول برای این افراد توصیه نمی گردد. بهتر است از نوار بهداشتی و یا تامپون در دوران پریود افراد دارای آ یو دی استفاده گردد. معمولا خونریزی در این افراد نیز بیشتر از سایر خانم ها می باشد. 

نکات مهم درباره ی کاپ قاعدگی

در صورتی که دارای هر نوع بیماری و یا عفونتی هستید بهتر است از این محصول استفاده نکنید. ماندن بیش از حد کاپ در داخل واژن ممکن است باعث ایجاد عفونت گردد. باید توجه داشته باشید که حتما در ساعات مشخصی کاپ را تخلیه و تمیز نمایید تا مشکلی در این باره به وجود نیاید. داشتن حساسیت به سیلیکون نیز می تواند سبب ایجاد مشکل شود. قبل از استفاده از این محصول اطمینان کامل داشته باشید که هیچ حساسیتی به ماده سیلیکونی و پلاستیکی ندارید. ایجاد حساسیت می تواند مشکل بزرگی برای شما ایجاد نماید.

کاپ

شکل 5خرید کاپ قاعدگی

خرید کاپ قاعدگی را از داروخانه ها و مراکز معتبر انجام دهید. خرید یک محصول بی کیفیت می تواند باعث بیماری و آسیب به بدن شما گردد. حتما قبل از خرید و پرداخت هزینه به پزشک زنان مراجعه کنید و اندازه دهانه رحم خود را بدانید. خرید کاپ قاعدگی بدون اطلاع از سایز دقیق کار بسیار اشتباهی است.

کوچک و بزرگ بودن کاپ باعث اذیت شدن شما خواهد شد و در بیشتر مواقع افراد ترجیح می دهند دیگر از کاپ استفاده نکنند. در هنگام استفاده از کاپ حتما باید اصول بهداشتی به طور دقیق رعایت شود. شستشو و ضد عفونی کردن مرتب کاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که این وسیله به طرز صحیحی مورد استفاده قرار نگیرد، عفونت و مشکلات دیگری را به وجود خواهد آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید